LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] csa training

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
sampie5

csa training

Ongelezen bericht door sampie5 »

Wie heeft ervaring met csa training. graag zie ik jullie reactie tegemoet.
www.csatraining.nl

Kristina

Re: csa training

Ongelezen bericht door Kristina »

Geloof dat je dit onderwerp verkeerd hebt geplaatst. Ik zou hem zetten onder 'diversen'

Om even antwoord te geven. Ik heb ook alle brochures binnen van de csa en wil graag eind van het jaar eraan beginnen.
Een aantal kennissen van mij hebben eraan deel genomen en kwamen terug met alleen maar goede berichten. Aan de andere kant zeiden ze ook dat het ontzettend confronterend is, maar ja dat is meestal zo als je met je persoonlijke ontwikkeling/groei bezig bent.

Veel succes ermee!

sampie5

Ongelezen bericht door sampie5 »

http://www.stelling.nl/cgi-bin/admin/vi ... derland_BV_(Den_Bosch

Ondertussen verschillende reacties gevonden op het internet. Krijg hier toch een negatief beeld van de csa training.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik sta er blanco tegenover. Mensen gesproken met positieve en negatieve reacties. De 1 haalt er blijkbaar meer uit dan de ander

Op het www vind je veel negatieve verhalen maar dat is vaak zo
Ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan ik er ook niet over oordelen

succes ermee

mickey

Ongelezen bericht door mickey »

:D
Ja, ik heb de basic training van CSA gevolgd enkele weken geleden. Het was vooral een prachtige beleving. 4 dagen lang alleen maar een keer richting op jezelf, op jou. Dat is voor iedereen in ons land de moeite waard; een keertje focussen op jezelf en niet op anderen. Ben iemand uit het zakenleven, vrouw, moeder, kind, zus etc. Lang dacht ik niet aan mezelf. Heb een aantal prachtige doelen gesteld en ben daar consequent mee bezig. Maakt mij blij, de anderen ook.

Kwam erachter dat ik eigenlijk een erg leuk mens ben. Het zeker niet slecht doe. Dat is mooi, geeft je energie.

Zelf ga ik de vervolgcursussen nog even niet doen. Mijn partner is inmiddels met de LP bezig.

Hartelijke groet,
X[/quote][/b]

Gast

Waarom is deze website in het Engels?

nytnix

Ongelezen bericht door nytnix »

Wanneer je over intensieve trainingen in grote groepen juichende reacties ziet, en elders groepen tegenstanders ziet ontstaan, dan kan je er donder op zeggen dat er sectarische kantjes aan zitten.
Echte goede trainingen leiden tot genuanceerde en rationele reacties.

Ritchie

Ongelezen bericht door Ritchie »

2 goede vrienden hebben inmiddels de CSA-training gevolgd en zijn beiden zeer enthousiast. Gelukkig voor hen! Na de basic-training vroeg een van de vrienden of een aantal vrienden en familie hem wilden ophalen, omdat dit de slotavond was en hem een goed gevoel zouden geven. Okay, als goede vriend maak je hier tijd voor vrij. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik vd verhalen reeds eea wist, maar toen ik daar de hal binnenstapte stond ik perplex. De deelnemers stonden hand in hand in een grote kring met de ogen dicht te luisteren naar het liedje van Paul de Leeuw "heb me lief". Op de achtergrond hoorde je een stem in het Engels wat motiverende teksten inspreken. Nuchter als ik was dacht ik: "waar is Jomanda?". Op het moment dat de deelnemers de ogen mochten openen moest denk ik 99% van de mensen huilen en omhelsden hun geliefden. Ook ik moest het bekende knuffelmoment meemaken. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik het voor hem een mooi moment vond. Na een paar maanden begon mijn vriend aan de Advanced-training (de ander had het allemaal al afgerond en is nu helemaal knuffel-proof?!). Afgelopen zaterdag kreeg ik een sms met de vraag of ik hem niet opnieuw wilde ophalen voor dezelfde reden als bij de eerste training. Ik kon niet. Daarop kreeg ik eneen tweetal andere vrienden maandag meteen de vraag of wij niet meewilden naar de "slotavond". Als argument kregen wij mee dat het voor hem wederom belangrijk was en dat wij een beeld zouden krijgen wat hij heeft meegemaakt. Ach, het is en blijft een goede vriend dus waarom niet? Ik ging alleen met hem naar Vught en daar stonden veel van zijn "buddies" van de afgelopen training. Wederom geknuffel. Ik dacht ach het zal er wel bijhoren. Prima voor hun! De avond begon: toen ik plaats nam zag ik meteen twee flip-over staan met de locatie voor de eerstvolgende training met het bijbehorende bedrag van 495 euro. De moderator nam het woord en ze was zeer blij met de hoge opkomst en zeer enthousiast over haar eigen ervaringen met wat zij had bereikt. Oja, ze gaf aan dat achterin inschrijfformulieren lagen voor de volgende training, maar hier zou ze nog wel op terugkomen (dat deed ze inderdaad nog 3x). Vervolgens werd er gevraag of er geintroduceerde mensen waren die iets kwijt wilden over hun partner/vriend/kennis....en deze waren zeer te spreken over de ontwikkelingen van hun partner. Vervolgens kwamen de deelnemers zelf aan het woord en uiteraard ook alleen maar positieve verhalen. Wat had ik anders nog verwacht? En continue werd er geklapt voor de verhalen en eenduidig geknikt dat het inderdaad veel succes oplevert. Op een geven moment dacht ik: ik zit hier niet voor mijn vriend, maar ik zit hier in 1 grote verkoopmachine om nieuwe zieltjes te winnen voor de volgende trainingen!! Oh my god!! Als ik dit had geweten was ik thuis gebleven! Ik was woedend op dat moment, maar bleef zitten. Vervolgens was er een Matrix-game waarin vier soorten rolpatronen naar voren kwamen. De game vond ik op zich leuk, maar niet bijzonder.
Ja, je krijgt een boodschap mee waar je over kan nadenken.

Tenslotte werd er de vraag gesteld wie zich misschien en zeker zouden aanmelden. Helaas niet wie er niet zouden deelnemen. Nee natuurlijk niet!! Het mag alleen maar positief zijn.....Kortom handen geteld en nu het geld maar gaan tellen.

Na afloop was er de gelegenheid voor je partner om te vertellen waarom hij je had uitgenodigd en daar was ik zeer benieuwd naar. Hij kon het mij niet meteen goed uitleggen, maar dacht dat het ook wel goed voor mij zou zijn omdat ik in een dip zou zitten. Ik heb hem meteen verteld dat ik verontwaardigd was dat hij mij hiervoor heeft laten komen opdraven om te laten overtuigen door de CSA-clan. Ik voelde mij absoluut misleid en vond de gehele avond TE commercieel overkomen. Nog even een drankje gedronken en toen werd ook ik een paar keer gevraagd of ik het ook wilde doen (had beter meteen weg kunnen gaan) en mijn antwoord was telkens "nee, dank je wel". In de volle overtuiging dat het ook wel wat voor mij zou zijn begon de CSA-deelnemer(s) met een stortvloed van argumenten!! Come on, give me a break.

Op de terugweg goed kunnen praten met mijn vriend en hem ook verteld dat de CSA goede handvatten kan aanraken voor de mensen die dit denken nodig te hebben in hun persoonlijke ontwikkeling, maar dat de manier waarop CSA te werk gaat absoluut tegen mijn gevoel indruist en ik zeker afkeur: mensen die kwetsbaar zijn, worden met gemak overtuigd door het geloof was deze mensen willen verkopen.
Hij had eerlijk naar mij moeten zijn wat mij te wachten stond. Hij wist dondersgoed dat dit de bedoeling was.

Conclusie:
1. De training zal z'n voor- en nadelen kennen
2. De deelnemers worden bijna gedwongen om andere mensen aan te brengen. (dit uit ve andere deelnemer vernomen)
3. Het vertoont sektarisch gedrag
4. De CSA-deelnemers moeten zich bewust worden dat de training goed voor hen was en dat ze niet dit geloof aan iedereen moeten opdringen.
5. Commercieel zit het super in elkaar!!
6. De training komt zeer korte termijn gericht over: mensen nemen snel na de training bep. (soms) ingrijpende beslissingen. Hoe gaan ze hier op de lange termijn mee om? (waarschijnlijk komt er nog wel een deel vier en vijf).
7. Ik zie geen veranderingen bij beide vrienden.
8. Ik ga er niet heen en zal het andere vrienden afraden, ondanks dat ik niet heb deelgenomen.

Thing driver

Ongelezen bericht door Thing driver »

Mijn partner heeft de CSA training gevolgd, ook ik moest hem op komen halen, in ede wel te verstaan. Ik was geschokt om hem zo te zien staan in een grote kring met allemaal mensen, met zijn ogen dicht, deinend op de muziek "everybody is searching voor our future" Ik moest voor hem gaan staan zonder iets te zeggen, toen de hoofdtrainer zei dat hun de ogen mochten openen viel 99,9% de partner huilend om de nek, en iedereen ging "huggen" met medecursisten. :shock:
Het kwam mij over dat 'ie in e.o.a. sekte was beland en compleet gehersenspoeld was, door hele enge mensen. :twisted:
In de auto terug naar huis viel mij op dat hij in een euforische staat was, met een houding van ik kan de hele wereld aan en al moet ik door een muur van kogels lopen, ik kom er.

Ik ben me rot geschrokken van de andere dagen, wat er allemaal in mijn gezin gebeurde :shock: , ik had mijn mans lichaam opgehaald maar zijn eigen ik was er niet bij, het was ronduit eng!
Gelukkig zagen veel meer mensen dit en hebben heel wat mensen op hem in gepraat en veel ook via internet opgezocht en dit hem laten lezen, hiervan is hij zo geschrokken dat ie echt is "wakker geworden".

Mijn gezin heeft hier heel veel onder te leiden en ook al heeft ie alle contacten afgebroken en wil hij echt niks meer met CSA te maken hebben, toch is hij nog niet helemaal zich zelf, dit zal nog wel een tijd duren voor dat dit weer zo is.

Ik heb gehoord en gelezen dat er veel huwelijken stranden en er zelfs mensen in psychatrische inrichtingen belanden, ook hebben er mensen zelfmoord gepleegd na curssusen van CSA.

Iedereen is vrij om naar CSA te gaan, ik raad het alleen niemand aan. :!:

Gast

Op internet kom je veel negatieve reacties tegen. Deze zullen niet allemaal ongegrond zijn. Echter, ik ken mensen in mijn omgeving die ook een aantal van deze trainingen hebben gevolgd en zij staan nu toch nog steeds heel stabiel met 2 voeten op de grond!

Deze trainingen zullen dus voor sommige positief uitpakken en voor anderen negatief....

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

CSA..... die naam kwam mij vaag bekend voor. Even Google gebruikt op de naam:

CSA Scientology!!!!

Ja hoor, en daar is ie!!

CSA is van Scientology Church dus pas op! Het is een sekte die alleen maar cursussen wil verkopen en je uiteindelijk bij de kerk willen halen.

PAS OP!!!!!

Gast

Is dat net zoiets als de Mahramoudien beweging ??

Madeleine

Dat zou ik niet weten, maar Scientology is opgericht door Hubbard, ex sciencefictionschrijver. Daar had hij niet zoveel succes mee, dus verzon hij het volgende verhaaltje:

Komt hier op neer dat onze voorvaderen uit de ruimte zijn neergedaald en toen kwam er oorlog en wij nazaten zitten nog steeds met slechte dingen in ons hoofd die eruit moeten om een beter mens te worden. En dat kan natuurlijk alleen maaqr via de peper, peperdure cursussen van de Scientology Church!

Pas dus op met CSA, het is één pot nat en gewoon brainwashing. Je haalt een sekte in huis en deze levert vervolgens een nieuw sektelid bij je terug.

PAS OP!!!! MET CSA!!! Is niet zuiver, omdat dezelfde tactiek gebruikt wordt als bij de kerk/sekte zelf. Voor je het weet, heb je jezelf verloren en kan je niet meer zelfstandig nadenken.

Thing driver

Ongelezen bericht door Thing driver »

Hallo,

Het vermoede was hier al, dat CSA en Scientology wat met elkaar gemeen hadden, maar ik wist niet dat SCA VAN Scientology is!
Ik heb ook het proberen op te zoeken via google, maar niks gevonden waarin dit bevestigd wordt, mag ik jou vragen waar je die bevestiging hebt gevonden, door middel van een website adres, dan kan ik het zelf allemaal nog opzoeken, alvast bedankt!

:evil:

madeleine

Ongelezen bericht door madeleine »

gewoon Googloe;

intikken:

csa scientology

heel simpel en je krijgt een bulk111

Maar volgens mij ben jij iemand van Scientology die hier op de site alles wil ontkennen, nietwaar,

Mensen pas op voor Scientoloty, het is de meest griezelige organisatie!!!

PAS OP!! ALARM ALARM

hans(1)

Ongelezen bericht door hans(1) »

Misschien is het wel iets voor mij, vroeger keek ik al graag naar de Thunderbirds... :P

Gast

volgens mij is csa een prima middel om jezelf beter en verder te ontwikkelen, mits je zelf stevig in je schoenen staat. Voor mensen die niet zo zijn en naar een uitweg/oplossing voor problemen zoeken zal het waarschijlijk minder goed gaan. Tenminste, deze indruk krijg ik als ik op diverse sites alle reacties lees.

Madeleine

Hoe dan ook, het is een zusje van Scientology Church die met de zogenaamde trainingen veel geld willen verdienen. En zoals bij Scientology, gaat het niet om de basistraining maar je moet er nog meer volgen, nog meer volgen, nog meer volgen om een "beter"? mens te worden? Alles zit in jezelf en daar heb je geen enge trainingen voor nodig.

Gast

Nou ik anders wel hoor 8)

Gesloten