LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Declaraties

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
f.scheren

Declaraties

Ongelezen bericht door f.scheren »

Ik heb al enkele jaren last van declaraties die naar onderzoeken, pas naar 18 maanden worden ingediend bij mijn zorgverzekerring. En met namen die van het bloedonderzoek. Volgens de zorgverzekerring is dat wettelijk binnen de regels. Het vervelende is nu dat ze als je de eigen bijdragen terug krijgt die je niet hebt gebruikt in februari, in augustus nog eens een naar heffing krijgt en je de eigenbijdragen weer moet terug storten. Vreemd hieraan is dat ze binnen een week wel de resultaten kunnen indienen , maar niet de rekening. Zijn er meer mensen die hier last van hebben.

berndv

Re: Declaraties

Ongelezen bericht door berndv »

f.scheren schreef:Vreemd hieraan is dat ze binnen een week wel de resultaten kunnen indienen
Gelukkig wel, was niet best als dat ook zo lang zou duren :D

Maar zoals gezegd mag het tot 3 jaar na dato geïncasseerd worden. Vervelende in uw situatie is, zoals ik lees, dat u maandelijks een voorschot op het eigen risico betaalt. Ikzelf betaal dat niet, en merk het daarom ook niet op diezelfde manier, omdat ik gewoon betaal wanneer het in rekening wordt gebracht.

Mathilde D.

Re: Declaraties

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Scheren,
Kijkt u ook in de online-omgeving van uw zorgverzekeraar? Bij mijn zorgverzekeraar zijn daar de declaraties van de ziekenhuizen veel eerder te zien dan het moment waarop de zorgverzekeraar de rekeningen voor eigen risico verstuurt.
De zorgverzekeraar geeft altijd de schuld aan het ziekenhuis, maar dit klopt niet. Zorgverzekeraars houden ook rekeningen achter. Ik denk dat dit voordeliger voor hen is, omdat de klant daardoor niet weet dat zijn eigen risico 'vol' is.
Je kunt hier zelf achterheen gaan. En wel alsvolgt: kijk eerst goed in de online-omgeving van de zorgverzekeraar of er al rekeningen zijn. Zo niet, bel het ziekenhuis op ( debiteurenadminsitratie) en vraag of zijn al rekeningen hebben gedclareerd bij de zorgverzekeraar, op welke datum en voor welk bedrag.

Gesloten