LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSW verzekeringen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
heszar

DSW verzekeringen

Ongelezen bericht door heszar »

Beste mensen,

3 maanden terug heeft mijn moeder haar voortanden gebroken vanwege verkeerd/slecht geïnstalleerde brug/implantaat.
Sinds september wordt zij van kastje naar de muur gestuurd, terwijl de verzekeraar heeft toegegeven (door middel van een onderzoek bij Erasmus ziekenhuis en Vlietland ziekenhuis) dat de tandarts fouten heeft gemaakt en nog wordt zij niet geholpen door beide partijen. Tandarts zegt dat de verzekeraar niet wilt vergoeden en verzekeraar zegt meer bewijs nodig te hebben voor fout geïnstalleerde brug/implantaat.
Mijn moeder deed vrijwilligers werk maar sinds paar maanden gaat ze de deur niet meer uit omdat ze zichzelf heel erg schaamt, ik vind dit hart verscheurend en bizar dat DSW hier niets aan doet en dat de beide partijen niet mee willen werken. Wij weten ook niet wat we hieraan kunnen doen en staan machteloos ernaar te kijken.
Wij hopen hiermee een idee te krijgen wat we hieraan kunnen doen?

Ter info, ze heeft AV-TOP+ pakket van DSW
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator

vroem

Re: DSW verzekeringen

Ongelezen bericht door vroem »

zonder het dossier te kennen is dit onmogelijk om te beantwoorden. Wellicht biedt een second opinion uitkomst, oftewel laat een andere tandarts kijken en de zaak wat hij ziet (kan zonder oordeel te vellen) op schrift stellen.

Wellicht is er dan ruimte voor een klacht bij de klachtencommissie waar de tandarts bij is aangesloten.

Probleem is vaak dat men vindt het er een fout gemaakt is, terwijl het heel vaak gewoon fout gegaan is, oftwel de zorgverlener niet per se aan te rekenen is.

Van de zorgverzekeraar hoeft u niets te verwachten , die mengen zich oha niet in dit soort discussies.

heszar

Ongelezen bericht door heszar »

Bedankt voor uw reactie.
We hebben al klacht ingediend bij de verzekeraar en we wachten nog steeds op een antwoord.
We wilde zo graag dat dit probleem voor de kerst nog opgelost was, zo dat we gezellig kerst konden vieren, maar helaas zal dit moeilijk gaan voor mijn moeder.
We zullen dan ook een klacht bij de klachtencommissie indienen (weet u ook hoe we deze mensen kunnen benaderen?).

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kan er geen noodbrug gemaakt worden dan,ik maak eruit op dat ze al brug had maar die is nu gebroken...
Dan kan er toch een nood gemaakt worden,zo gek duur si dat niet en die brug moet er toch uit??

Vroem wat vind jij daar van. Noodbrug zo klaar,en kan je mnd mee lopen ,ik half jr!!! Zat ie nog goed,

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

een klacht bij de zorgverzekeraar heeft geen enkele zin. De tandarts heeft in essentie, tenzij er een overeenkomst met verzekering is, niets met verzekeraar te maken.
Wat die wel of niet vergoeden is niet iets waar de tandarts iets mee te maken heeft.
Hij moet wel zijn werk gewoon goed doen. Een klacht moet u dus indienen niet bij de verzekeraar maar bij de klachtencommissie waar de tandarts bij aangesloten is.
Zoals het nu gaat vertraagt alleen maar.

Rozemarijn, wat er wel en niet kan is zonder beeld van de mond niet te beoordelen. Daarnaast kan er technisch wellicht van alles maar heb je ook de financiële kant van de zaak nog.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee vroem dat snap ik,maar ik denk als brug echt zo gebroken is,en mev schaamt zich,brug eruit,zal toch moeten als je leest dat dingen afgebroken zijn.
Is de snelste oplossing nu noodbrug...gewoon die je krijgt voor je officiele,dat is toch niet zo duur??noodbrug..
Ik weet het niet meer,had zoveel op rekening staan,of is dat een 1 prijs,bij de brug ingecalculeerd ...

Gesloten