LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eigen risico en clusterafspraken van zorgverzekering
-
Eigen risico en clusterafspraken van zorgverzekering
Mijn vrouw heeft op advies van de orthopeed een enkelbrace aangeschaft bij een bedrijf in orthopedische artikelen. VGZ heeft een clusterafspraak met de zorgaanbieders voor aangemeten brace's van € 189.99 die van het eigenrisico moet worden betaald . Het aanmeten van de brace stelde niets voor omdat na meting de verkeerde brace maat S werd gebruikt. Maat M paste wel. Prijs van dezelfde brace op internet € 67.45.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2017 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Re: Eigen risico en clusterafspraken van zorgverzekering
En wat is uw vraag?Hans Peereboom schreef:Mijn vrouw heeft op advies van de orthopeed een enkelbrace aangeschaft bij een bedrijf in orthopedische artikelen. VGZ heeft een clusterafspraak met de zorgaanbieders voor aangemeten brace's van € 189.99 die van het eigenrisico moet worden betaald . Het aanmeten van de brace stelde niets voor omdat na meting de verkeerde brace maat S werd gebruikt. Maat M paste wel. Prijs van dezelfde brace op internet € 67.45.
Omeprazol is via de apotheek ook vele malen duurder dan wanneer u het gewoon in de drogisterij haalt. En zo gaat het met veel zelf-zorg artikelen.
U vindt wellicht dat het aanmeten niet zo veel voorstelde, maar er is toch wel een medewerker geweest die u daar mee heeft geholpen. Geen idee hoe u er achter kwam dat S niet goed was en M wel, hebben ze u naar huis gestuurd met een niet passende brace en heeft u via internet zelf een nieuwe aangeschaft? Of bent u later terug geweest en is de brace toen omgeruild?
Verder heb ik geen idee wat u wilt bereiken met uw bericht. Ja, in veel gevallen is het voordeliger om zelf te gaan kopen, maar goed, dan heeft u daar niet het advies bij, welke u nu wel heeft. Daarbij zal een deel van uw vrouws eigen risico al verbruikt zijn op het moment dat ze de spreekkamer van de orthopeed binnen stapte.
U vindt wellicht dat het aanmeten niet zo veel voorstelde, maar er is toch wel een medewerker geweest die u daar mee heeft geholpen. Geen idee hoe u er achter kwam dat S niet goed was en M wel, hebben ze u naar huis gestuurd met een niet passende brace en heeft u via internet zelf een nieuwe aangeschaft? Of bent u later terug geweest en is de brace toen omgeruild?
Verder heb ik geen idee wat u wilt bereiken met uw bericht. Ja, in veel gevallen is het voordeliger om zelf te gaan kopen, maar goed, dan heeft u daar niet het advies bij, welke u nu wel heeft. Daarbij zal een deel van uw vrouws eigen risico al verbruikt zijn op het moment dat ze de spreekkamer van de orthopeed binnen stapte.
-
Beste Bernd, de voet is met een meetlintje gemeten waarna de medewerker met een enkelbrace maatje S kwam wat te klein was. Maat M paste wel en verder werd er geen advies gegeven. Deze enkelbrace kost op internet € 67.45 waarbij staat aangegeven hoe je moet meten. Door de zorgverzekeraar wordt van mijn eigenrisico € 189,99 in rekening gebracht (clusterprijs). Wij zijn teruggegaan naar de winkel in orthopedische artikelen waar de nota is gecrediteerd en de enkelbrace opnieuw is aangeschaft voor € 89,00. Mijn vrouw heeft gelukkig al jaren haar eigen risico niet volledig gebruikt. Dus een besparing van € 100,00
Eigenlijk zijn verzekeringen helemaal niet bedoeld voor dit soort lage bedragen. Je verzekert je voor dingen die je normaal gesproken niet kunt betalen. Als al dit soort lage vergoedingen uit de verzekering worden gehaald zou ik niet verbaasd zijn als de premie substantieel lager kan worden (de meeste mensen hebben immers geen hele dure behandelingen, maar wel relatief veel van dit soort kleine dingen).
relatief veel kleine dingen, stel dat dit niet verzekerd zou zijn, en stel dat u dit zelf mag gaan betalen, dan hoop ik echt voor u dat u verzekerd bent, veel kleine dingen is voor verreweg de meeste mensen ook onbetaalbaar naast gas, licht, water, huur, uitwaterende sluizen en dan nog voedsel uiteraard!!!GJvdZ schreef:Eigenlijk zijn verzekeringen helemaal niet bedoeld voor dit soort lage bedragen. Je verzekert je voor dingen die je normaal gesproken niet kunt betalen. Als al dit soort lage vergoedingen uit de verzekering worden gehaald zou ik niet verbaasd zijn als de premie substantieel lager kan worden (de meeste mensen hebben immers geen hele dure behandelingen, maar wel relatief veel van dit soort kleine dingen).
Als je dingen zelf koopt is het inderdaad vaak goedkoper maar.....
Wat als je eind dit jaar de ambulance moet bellen en in 1x €385,- mag betalen?
Dan is alles wat je nu voordeliger gekocht hebt waardeloos geworden.
Leuk voor mensen die weinig gebruiken dus, maar je kunt niets terug brengen en alsnog claimen.
In het laatste kwartaal zou ik dit wel durven maar nu al, dan is het risico groot dat je achteraf spijt kreeg!
Wat als je eind dit jaar de ambulance moet bellen en in 1x €385,- mag betalen?
Dan is alles wat je nu voordeliger gekocht hebt waardeloos geworden.
Leuk voor mensen die weinig gebruiken dus, maar je kunt niets terug brengen en alsnog claimen.
In het laatste kwartaal zou ik dit wel durven maar nu al, dan is het risico groot dat je achteraf spijt kreeg!
LOl, kweet niet zo goed waar je het over hebt stofzuigfer maar als je het NU nodig hebt wacht je niet tot het laatste kwartaal!!!