LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eten bij AMC ziekenhuis kinderafdeling
-
Eten bij AMC ziekenhuis kinderafdeling
Beste Radar medewerker,
Sinds drie dagen ligt mijn kleinzoon op de kinderafdeling in het AMC. Het eten wat deze kleintjes krijgen voorgeschoteld is zo ontstellend slecht. Ik ben echt geschrokken. Het is smakeloos, bremzout !!! en werkelijk het toetje was te zuur (yoghurt met twee stukjes blikfruit).
Toen ik aan de mevrouw die het eten ronddeelde op G8 vroeg of dit echt bedoeld was voor jonge zieke kinderen kreeg ik een geagiteerd antwoorden ze zei`"ja dit is speciaal voor deze kinderen klaargemaakt".
1. Het eten is gevaarlijk zout. Zelfs ik als volwassene moest er kokhalzen, zo zout.
2. Het kind kan dit eten niet naar binnen en krijgt zo te weinig voedingstoffen naar binnen als hij langer op deze afdeling verblijft er niet beter van wordt
3. Eten verspillen op deze manier vind ik een slechte zaak. `de kindjes op de kamer hebben hun eten laten staan en er zijn ouders geweest die naar het restaurant zijn verhuist om daar een "dure" maaltijd te bestellen. Er was/is GEEN ander alternatief.
Ik vind het schandalig dat er met zoveel desinteresse voor de zieke kindjes en voedsel (verspilling) wordt omgegaan.
volgende keer geen kinderafdeling AMC We gaan nu al een alternatief zoeken voor een ander kinderziekenhuis voor een kindje met naar alle waarschijnlijkheid nierproblemen.
met vriendelijke groet,
Een zeer bezorgde oma
Sinds drie dagen ligt mijn kleinzoon op de kinderafdeling in het AMC. Het eten wat deze kleintjes krijgen voorgeschoteld is zo ontstellend slecht. Ik ben echt geschrokken. Het is smakeloos, bremzout !!! en werkelijk het toetje was te zuur (yoghurt met twee stukjes blikfruit).
Toen ik aan de mevrouw die het eten ronddeelde op G8 vroeg of dit echt bedoeld was voor jonge zieke kinderen kreeg ik een geagiteerd antwoorden ze zei`"ja dit is speciaal voor deze kinderen klaargemaakt".
1. Het eten is gevaarlijk zout. Zelfs ik als volwassene moest er kokhalzen, zo zout.
2. Het kind kan dit eten niet naar binnen en krijgt zo te weinig voedingstoffen naar binnen als hij langer op deze afdeling verblijft er niet beter van wordt
3. Eten verspillen op deze manier vind ik een slechte zaak. `de kindjes op de kamer hebben hun eten laten staan en er zijn ouders geweest die naar het restaurant zijn verhuist om daar een "dure" maaltijd te bestellen. Er was/is GEEN ander alternatief.
Ik vind het schandalig dat er met zoveel desinteresse voor de zieke kindjes en voedsel (verspilling) wordt omgegaan.
volgende keer geen kinderafdeling AMC We gaan nu al een alternatief zoeken voor een ander kinderziekenhuis voor een kindje met naar alle waarschijnlijkheid nierproblemen.
met vriendelijke groet,
Een zeer bezorgde oma
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2017 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
Reden: Topictitel aangepast.
Re: Eten bij AMC ziekenhuis kinderafdeling
Niet goed..... Maar heeft u de klachten al officieel bij het ziekenhuis neer gelegd, samen met de andere ouders, ipv iemand van het personeel ?
En wat was de officiele reactie ?
En wat was de officiele reactie ?
Erg zout, mijn schoonmoeder pekelde alles altijd... maar smaken verschillen.
Als je meerdere kinderen ziet die niet eten is het pas echt fout.
Vergeet niet dat ik graag Chips vreet en naast ongezonde vetten ook bepaald niet zout arm dieet.
Vraag eerst aan meerdere kinderen hoe zij het eten vonden en ga dan als groep klagen.
Dat ze niet Uw smaak hebben, vrijwel geen enkel kind lust koffie maar alle ouders....
En de persoon die het uitdeelde heeft het zelden gemaakt, dus klachten niet via deze weg.
Als je meerdere kinderen ziet die niet eten is het pas echt fout.
Vergeet niet dat ik graag Chips vreet en naast ongezonde vetten ook bepaald niet zout arm dieet.
Vraag eerst aan meerdere kinderen hoe zij het eten vonden en ga dan als groep klagen.
Dat ze niet Uw smaak hebben, vrijwel geen enkel kind lust koffie maar alle ouders....
En de persoon die het uitdeelde heeft het zelden gemaakt, dus klachten niet via deze weg.
Wij zijn géén Radar medewerkers, u vindt een linkje met emailadres onderaan deze pagina. Maar dat terzijde, ik krijg het gevoel dat u enigszins overdrijft en uw eigen voorkeuren projecteert. "Bremzout" lijkt me een kwestie van persoonlijke smaak en yoghurt is nu eenmaal zuur - suiker toevoegen staat u vrij natuurlijk maar dat is niet geheel zonder gezondheidsrisico's. Over het algemeen is het eten in ziekenhuizen niets om over naar huis te schrijven maar zó slecht als u het voorstelt is het ook niet.yhendriksen schreef:Beste Radar medewerker,
U kunt uiteraard een ander ziekenhuis zoeken maar ik ga er van uit dat dat niet aan u maar aan de ouders is, u bent de oma. Andere ziekenhuizen zullen niet opeens op magische wijze véél beter eten serveren.
Zeker voor kinderen is al het eten wat ze niet kennen in eerste instantie niet lekker en dat ze eens een keertje hun eten laten staan is niets om u zorgen over te maken. Neem anders wat lekkers voor ze mee, wat let u? Oma's mogen verwennen tenzij het kind een specifiek dieet opgelegd heeft gekregen.
Ik neem aan dat u gelijk een gesprek heeft aangevraagd bij het ziekenhuis?
https://www.amc.nl/web/Het-AMC/Afdeling ... deling.htm
https://www.amc.nl/web/Het-AMC/Afdeling ... deling.htm
-
Omdat wij niet de medewerkers van Radar zijn, ook niet in het AMC op de kinderafdeling liggen en allang wèten, dat de AMC-kantine al eerder een flinke tik op de vingers heeft gekregen nadat een te hoog zoutgehalte was vastgesteld, kan ik alleen maar voorstellen om vanaf meteen eigen-eten mee te brengen voordat uw kleinkind, ondanks speciaal kindervoedsel, verhongert ...
-
In veel ziekenhuizen is het eten slecht.
Vaak wordt onderschat hoe belangrijk goed en lekker eten is voor je herstel.
Ik spreek uit ervaring:ik raakte ondervoed na maanden in het ziekenhuis gelegen te hebben.
Ik vind het vreemd,dat er veel geld wordt uitgegeven aan medicijnen en apparatuur,maar op eten wordt bezuinigd.
Ik raad U aan om contact op te nemen met een cliëntenraad.
Vaak wordt onderschat hoe belangrijk goed en lekker eten is voor je herstel.
Ik spreek uit ervaring:ik raakte ondervoed na maanden in het ziekenhuis gelegen te hebben.
Ik vind het vreemd,dat er veel geld wordt uitgegeven aan medicijnen en apparatuur,maar op eten wordt bezuinigd.
Ik raad U aan om contact op te nemen met een cliëntenraad.
Naar mijn idee is genezing de hoofdzaak in een ziekenhuis en dient daar de focus op te liggen
We zijn er kennelijk wel met zijn alle over eens dat het eten niet echt kwalitatief hoogstaand is, maar dat is ook niet de focus van een ziekenhuis ( ondanks dat een maaltijd essentieel is, is dit niet de hoofdtaak van een ziekenhuis)
Mocht hetje zo ontzettend tegenvallen is er altijd wel in samen spraak met het ZH personeel te regelen, dat er voor eigen maaltijden gezorgd wordt
We zijn er kennelijk wel met zijn alle over eens dat het eten niet echt kwalitatief hoogstaand is, maar dat is ook niet de focus van een ziekenhuis ( ondanks dat een maaltijd essentieel is, is dit niet de hoofdtaak van een ziekenhuis)
Mocht hetje zo ontzettend tegenvallen is er altijd wel in samen spraak met het ZH personeel te regelen, dat er voor eigen maaltijden gezorgd wordt
-
Het probleem is,dat sommige patiënten afhankelijk zijn van het ziekenhuis-eten.
Sommige patiënten hebben geen partner of kinderen,die voor ze zorgen.
Of een partner,die vanwege werk niet in staat is om een maaltijd te brengen.
Sommige patiënten hebben geen partner of kinderen,die voor ze zorgen.
Of een partner,die vanwege werk niet in staat is om een maaltijd te brengen.
Het behalen van een Michelin ster zal ook niet bovenaan staan in de "Targets" van een ziekenhuis.We zijn er kennelijk wel met zijn alle over eens dat het eten niet echt kwalitatief hoogstaand is
Zelf heb ik vorig jaar een maand in het ziekenhuis "mogen verblijven" , mijn zoon in 2014 7 maanden, en het is prima te doen hoor (JBZ Den Bosch).
Vanwege de centrale keuken kan de temperatuur wel een dingetjes zijn als je achteraan in de uitdeelronde zit.
Ons viel op dat diegene die het hardst klaagden "thuis" het minst gewend waren.
Beste oma, mits het om medische reden X of Y niet mag, is het vaak na overleg wel toegestaan om een patiënt een eigen (warme) maaltijd te geven. Dit zou ik even vragen aan het verplegend personeel. Vooral op de kinderafdelingen zijn die erg begaan met die kleine krummels, en als je die dit kalm en beheerst vraagt, is er vaak verrassend veel mogelijk. Betweterig gaan wijzen/beschuldigen of dreigen met Rob Geus of de nVWA zal dan juist het tegenovergestelde effect hebben.yhendriksen schreef:Beste Radar medewerker,
met vriendelijke groet,
Een zeer bezorgde oma
Wat betreft uw eigen smaak/gevoel, bedenk aub wel even dat de smaakbeleving van jonge kinderen, helemaal als die ook nog aan de medicatie zijn, erg kan afwijken van die van een gezonde volwassene. Het kan goed zo zijn dat men om ze toch nog enige smaakbeleving te geven, wat meer de grenzen opzoekt. Dat is eigenlijk 180 graden omgekeerd tov gezonde kinderen, die smaken doorgaans veel heftiger ervaren dan volwassenen.
Als laatste is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om iets aan te kaartten bij het ziekenhuis zelf, er zal vast een balie met servicemedewerkers zijn, die óf dit meteen kunnen registreren, of u kunnen zeggen waar u dit kan doen.
U heeft de keuze uit meerdere ziekenhuizen en als je niet op maaltijd selecteerde want er zijn wel enkele erg goede.....
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ziekenhuis Amstelland kan ik van harte aanbevelen. Lag 3 dagen met mijn vrouw op de moeder vader kind kamer wegens keizersnede en de service, behandeling en het eten is er van topklasse. Niks op aan te merken, je mag zelfs kiezen wat je wilt en als je nog meer wilt dan krijg je dat...newmikey schreef:Wij zijn géén Radar medewerkers, u vindt een linkje met emailadres onderaan deze pagina. Maar dat terzijde, ik krijg het gevoel dat u enigszins overdrijft en uw eigen voorkeuren projecteert. "Bremzout" lijkt me een kwestie van persoonlijke smaak en yoghurt is nu eenmaal zuur - suiker toevoegen staat u vrij natuurlijk maar dat is niet geheel zonder gezondheidsrisico's. Over het algemeen is het eten in ziekenhuizen niets om over naar huis te schrijven maar zó slecht als u het voorstelt is het ook niet.yhendriksen schreef:Beste Radar medewerker,
U kunt uiteraard een ander ziekenhuis zoeken maar ik ga er van uit dat dat niet aan u maar aan de ouders is, u bent de oma. Andere ziekenhuizen zullen niet opeens op magische wijze véél beter eten serveren.
Zeker voor kinderen is al het eten wat ze niet kennen in eerste instantie niet lekker en dat ze eens een keertje hun eten laten staan is niets om u zorgen over te maken. Neem anders wat lekkers voor ze mee, wat let u? Oma's mogen verwennen tenzij het kind een specifiek dieet opgelegd heeft gekregen.
Een kind met nierproblemen zo zout laten eten? Willen ze hem dood hebben of zo?
Het eten in het Anna Ziekenhuis in Geldrop is ook uitstekend. Vooral ontbijt en lunch zijn van een zodanige aard, dat een B&B zich er niet voor zou hoeven schamen. Voor avondeten heb je ruime keuze en de porties zijn niet kinderachtig. En vooral: het was lékker en niet te zout (thuis doe ik geen zout in het eten dus ik ben niet veel gewend).