LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eye4Care

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gerard Stenekers

Eye4Care

Ongelezen bericht door Gerard Stenekers »

De hetze tegen de alternatieve zorg heeft weer een slachtoffer geëist: Eye4Care. In zeven jaar slechts enkele klachten en al een jaarlang klachtenvrij, maar nee hoor: ook Eye4Care moet het ontgelden. Weten jullie wel hoeveel klachten een reguliere zorginstelling als een ziekenhuis per jaar krijgt? Schandalig om Eye4Care, dat wel degelijk goede resultaten boekt en de pijn en het verdriet van veel cliënten verzacht, het boetekleed aan te trekken. Veel van de aantijgingen in het Inspectierapport zijn niet waar en doen een heksenjacht vermoeden. Dat de redactie daar klakkeloos in mee gaat, is teleurstellend. Louter op basis van getuigenverklaringen - mensen die door de emoties niet meer in staat zijn redelijk te denken; een veelvoorkomende aanleiding tot klachten in het ziekenhuis waar ik werkzaam ben - een bedrijf in een kwaad daglicht stellen getuigt van weinig journalistieke integriteit. Daarom: Radar, schaam je!

skabach

Re: Eye4Care

Ongelezen bericht door skabach »

Voor zover ik de weduwnaar kan geloven, heeft zijn echtgenote er weinig baat bij gehad.
Het is heel goed dat na een periode van gedoogbeleid er nu een periode van aanpak tegen kwakzalverij aanbreekt.
Het zou na 30 jaar ook wel eens tijd worden

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Het is maar wat je gedoogbeleid noemt.
Ben er nog steeds er van overtuigd dat niet iedereen hetzelfde is.
Ook hier heb ik me twijfels maar dat kan je toch niet van alle alternatieve genezers zeggen.
Maar die discussie heb ik al met meer mensen gevoerd .

nijhof f.

Ongelezen bericht door nijhof f. »

Mijn echtgenote is ruim een half jaar lang behandeld bij Eye4Care. Gisteren hebt u (Radar) mij gevraagd om een reactie. Ik had al snel in de gaten dat dit geen interessante informatie voor u was omdat u uitsluitend uit was op sensatie en geen enkele belangstelling heeft voor mensen die wel goed nieuws hebben. Die wel meer dan tevreden zijn over de behandeling en de behandelaars bij Eye4Care. Tot 2x toe heb ik u gisteren een email gestuurd. Ik ben benieuwd of u de moed hebt hierop te reageren en of u mijn 2e mail op het forum durft te plaatsen. Met geen enkel woord hebt u gemeld dat er ook mensen zijn die wel tevreden zijn over Eye4Care. En ik weet uit ervaring dat dat er erg veel zijn. Ruim 6 maanden kwam ik er dagelijks over de vloer.
De heer Stenekers schreef: Radar, schaam je.
Ik schrijf: Radar, jullie zijn een stelletje niets en niemand ontziende - en op sensatie beluste amateurs.
F. Nijhof

ongerust

Ongelezen bericht door ongerust »

ONGERUST, dat ben ik na het zien van uw reportage over dhr Pathuis
Ik ken hem al zo'n 25 jaar en ik ken hem niet anders als een enorme oplichter, hij komt iedere keer weer met een nieuw bedrijfje op de proppen en als de grond hem te heet wordt onder de voeten is hij zo weer vertrokken.
25 jaar geleden leerde ik hem kennen als mede eigenaar van een dierenspeciaal zaak.
Nu hij gaat "spelen"met kanker patienten vindt ik (als ex kanker patient) dat hij veel te ver is gegaan.
A.U.B. WWARSCHUW NEDERLAND VOOR DEZE MAN.

akooistra

Ongelezen bericht door akooistra »

Het is schandalig,wat ze EYE4CARE aandoen.Er wordt een vies spelletje gespeeld door de man Robert.Hij heeft erzelf jaren gewerkt en hoorde met Dick tot de mensen,die dit doen bij kankerpatienten.Ik zelf heb daar ook gelopen,niet als patient kanker,maar voor rugklachten. Heb zelf ook horen zeggen van Robert tot patient,dat het goed ging met deze patient . Robert is daar weggegaan omdat hij het er niet meer mee eens was en heeft paar patienten meegenomen, om het in de pers te gooien!!!!!!!!! Er moet ook geluisterd worden naar familie van de kankerpatienten!!!!En niet alleen naar die twee mensen,die op radar vertellen wat er gebeurt is.

van heck

Ongelezen bericht door van heck »

beste radar graag wil ik reageren op het tv progamma van 15 03 2004 ik heb zelf ook iemand verloren in mijn familie die ons zeer dierbaar was als er iemand was die gevochten heeft voor zijn leven dan was het wel mijn zwager naar heel veel jaren van onzekerheid van zijn ziekte nonhodskin kanker is hij ook in amerika geweest na best wel daar eengoed resultaat te hebben gehaald kreeg hij in2002 een acute leukemie toen dachten ze dat ze het gevonden hadden en gingen voor de laatste hoop naar harlingen. in het begin moet ik eerlijk toegeven hadden wij weer hoop want eye 4 care zou mijn zwager weer helemaal genezen maar ook mijn zwager is ons ontnomen door mede de goede zorgen van dirk pathuizen wij zijn diverse malen in die kliniek geweest en moet ik je vertellen dat wij er heel veel vraagtekens bij hebben gehad maar mijn zus en mijn zwager hadden alleen maar goede hoop en werden alleen maar gehersenspoeld in mijn ogen hebben ze allen maar een ding voor ogen en dat is langdurige behandelingen om zo veel mogelijk geld erruit te halen ook na het overlijden van mijn zwager kreeg mijn zus nog heel veel rekeningen die al lang betaald waren maar die hebben we netjes naar dat varken terug gebracht ook hebben ze een bank gehad thuis die moesten ze huren voor genezing toen wij later na het overlijden alles terug gingen brengen waren daar goede kennissen die net als mijn zwager in het laatste stadium waren en die moesten die bank weer kopen voor duizenden euro 's al bij al het is een grote oplichters zooitje die hard aangepakt moeten worden . want als hier de inspectie in zou falen dan weet ik niet meer wat in nederland het woord gezondheid betekent en wat betreft robert bos die eigelijk misschien ook gefaald heeft moet ik u toch vertellen dat die de gene is geweest die mijn zwager toch met liefde omringd heeft en ook demoed heeft gehad om na mijn zwager zijn crematie toe te komen en wat hebben we van dirk pathuizen gehoord niets en dan ook helemaal niets echt zo behandel je een dier nog niet eens ja achteraf een hoop rekeningen die allang betaald waren zo dit moest echt van mijn hart en mochten jullie nog meer willen weten ik sta altyd voor jullie klaar en p.s hou me a.u.b.op de hoogte wanneer de rechtzaak komt want dan pak ik een vrije dag om te zien hoe die patzak de bak in draait met hartelijke groeten van een verdrietig iemand die hier nog steeds wakker van ligt d. van heck

J.A. van Mill

Ongelezen bericht door J.A. van Mill »

Geweldig,de inspectie moet zonodig weer uithalen naar het alternatieve
circuit.
Ben zelf via de "alternatieve geneeswijze", magneetveld therapie, zover gekomen,dat ik perfect in staat ben om mijn werk nog te doen en alles wat met leven te maken heeft.
Via Gorinchem - Dijkzicht - St Maartenskliniek - Radboutziekenhuis, werd mij te kennen gegeven, nooit opereren, het handtasje van mijn vrouw mocht ik niet meer dragen, dit i.v.m. Hernia in mijn rug + nek.
Dankzij dhr Bakker chiropractor Oisterwijk op de been gehouden.
Na gebruik QRS magneetveld therapie, kan ik nu zelfs 50 kg versjouwen
Een stoel was daarvoor nog te zwaar. Laat de inspectie, dit ook maar eens uitzoeken. Daar met magneetveld zeer veel mensen geholpen zouden kunnen worden. Maar.... eigen verantwoording nemen en misschien ook zelf betalen mag in Nederland blijkbaar niet. Ik erger me aan het "lulverhaal" van dhr. Kingma over magneetveldtherapie dat dat schadelijk zou zijn voor mensen. Leest hij ooit wel eens studies hierover of is hij te druk met het verzamelen van leugens en onzin over de natuurgeneeskunde. Kijk toch eens een keer verder dan je neus lang is........ en oordeel dan pas.

n.a. smorenberg

Ongelezen bericht door n.a. smorenberg »

N.A. Smorenberg

De door Kingma ingezette kruistocht tegen kwakzalverij onder de alternatieve therapieën is te prijzen. Dat hij daarmee een stok zoekt om wild om zich heen te slaan en zelfs ongenuanceerde en eenzijdige gelijkhalerij vooropstelt boven een onderzoek naar wat zoveel mensen drijft naar alternatieve therapieën, valt te betreuren. Dat hij daarbij gebruik maakt van een "consumentenprogramma" als Radar, dat nieuwswaarde en kijkcijfers stelt boven gefundeerd journalistiek onderzoek, verbaast mij nog meer.

Zelf heb ik van dichtbij de weg gevolgd, die een vriend van mij gegaan is. Van constatering'"inoperabel hersentumor" in okt/november 2002 tot zijn overlijden in december 2003.

Op deze weg heb ik iemand zien lopen, met zijn vrouw, die nadat het doodsoordeel was uitgesproken, door de reguliere medische artsen is beroofd van zijn wil door te vechten tot het uiterste. Die wens werd in de vuilnisbak gegooid door voor te stellen hem in een verzorgingshuis te laten opnemen. Deze laconieke houding leidde tot een speurtocht naar andere mogelijkheden. Daarbij kwam Eye4care in beeld.

Als beschouwer op afstand heb ik zowel gesprekken als behandelingen meegemaakt. Wat ik zag, was dat de wil om te leven (die zeer sterk aanwezig was) nieuwe kracht is ingeblazen. Ik heb niet gehoord, dat mijn vriend weer zou genezen. Ik heb wel gezien, dat hij en zijn vrouw zich weer serieus genomen zagen in hun vechtlust.

Ik zag ook dat D.Pathuis contact zocht met artsen om zijn behandelingen wetenschappelijk te laten onderzoeken en ik heb gezien,
dat hij hoopte dat de verzekeringsmaatschappijen de behandelingskosten ooit zouden vergoeden. Daarin schuilt wellicht zijn ondernemersgeest.

Mijn goede vriend is dood, maar hij en zijn vrouw kregen in zijn laatste levensjaar bij Eye4care het recht om te vechten weer terug en dat gaf de weg naar het overlijden tot zijn dood kwaliteit van leven terug op een niveau van 0 naar 8+. Van een bedlegerig patiënt kreeg hij zijn vechtlust (dat houdt iets anders in dan de gedachte te zullen genezen)en hoop terug, want dat was ook wat hij zelf wilde.

Tijdens de behandeling is herhaaldelijk het belang van gestructureerde verslaglegging en het professionaliseren van de kliniek aan de orde geweest, maar in deze wachtkamer van de dood speelden andere prioriteiten.

Ik heb moeten constateren, dat een gordijn van angst voor betrokkenheid en onwil oprijst uit de reguliere medische hoek.

Laat al die nieuwsgierige, want academisch gevormde jongens- en meisjesartsen zich toch eens realiseren, dat als met de huidige reguliere stand van zaken niets meer te bereiken valt, de mensen, die tot het einde willen vechten, de steun krijgen om gefundeerd aan alternatieve experimenten deel te nemen. Laat daarin de scepsis eens wijken en misschien staat een nieuwe Nobelprijswinnaar op, die het ongenuanceerde geschreeuw doet verstommen.

De weg naar de dood loopt voor iedereen anders. Ondersteuning en een diep respect voor de wil van mensen voor wie de weg plotseling zo fel oplicht past elke arts en behandelaar. Helaas heb ik die empathie meer gezien bij de mensen in de 'markt van de hoop', terwijl dit bij alle betrokkenen zou moeten gelden. [/b]

E.Wegberg

Ongelezen bericht door E.Wegberg »

Uit eigen ervaring ben ik bekend met de praktijken van Eye4Care. Of liever gezegd; ten behoeve van de behandeling van m'n dochter van 9 jaar zijn wij bij Dirk terecht gekomen. Wij hebben eigenlijk niet ' gekozen' voor de behandelmethode van Eye4Care. Er was immers niks te kiezen. Wij hadden geen keus; waren bij het reguliere ziekenhuis uitbehandeld. En daar sta je dan met je dochter van 9 jaar. En juist op dit punt 'scoort' de alternatieve 'genees'wijze. Of het nu Dirk is of een andere alternatieve behandelaar elders in het land. Je geven je nog enige hoop en geven de terminale levensfase nog enige kwaliteit (maar niet meer dan dat).de manier waarop Dirk je daarin tegemoet treedt raakt je. Van het begin af zijn we terughoudend geweest, want Dirk belooft veel; te veel zelfs!. Wij hadden zoiets van " eerst zien, dan geloven' Helaas is het eerst zien niet mogen gebeuren en dus geloven we er ook niet meer in.
Lang heb ik geloofd dat Dirk toch wel enigzins oprecht was en welgemeend onze dochter behandelde. Het rapport en de radar-uitzending bevestigen echter het tegendeel.
Na het overlijden van onze dochter ( 6 weken na einde behandeling) ben ik naar Dirk gestapt en heb hem gewezen op zijnverantwoordelijkheden en op z'n tekortkomingen, met name in de begeleiding en z'n ondeskundigheid bij het verklaren van bepaalde symptomen die wij (ouders) zagen optreden tijdens de behandeling. Hij was medisch gezien gewoon onkundig!.
Dirk heeft toegegeven op enig moment de foute diagnose te hebben gesteld en heeft tevens beloofd ( op ijn verzoek) ooit meer een kind te behandelen. Simone was immers z'n eerste jeugdige patient. Ik was dan ook verbaasd en boos in het rapport te lezen dat enkele maanden na het overlijden van Simone weer een kind ( 4 jaar) in behandeling was genomen.
Kortom: ik ben niet per definitie tegen alternatieve behandelmethodes, maar er moet van hoger hand wel een strengere controle zijn om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Dirk behoort m.i. nu toch echt wel tot het kaf...

E. Wegberg

Krokusje

Ongelezen bericht door Krokusje »

Het is ongelooflijk, dat dit soort praktijken allemaal in ons land mogelijk zijn. Als je de site van Eye4care leest, gaan mijn haren recht overeind staan. De site heeft meer weg van een huurcontract, lees vooral de disclaimer eens! Wel een site plaatsen, maar emailadres uit veiligheidsoverwegingen weglaten, je zelf indekken heet dat.
De opname van Radar was erg schokkend, hopelijk gaat deze praktijk ZSM dicht en worden niet nog meer mensen slachtoffer!!!
Ik las in een voorgaand berichtje iets over eigenaar Eye4care en daarvoor eigenaar v dierenzaak? Zo ga je niet eens met dieren om, laat staan met mensen!!! Het is om er duivels van te worden!!!!!!!!!

Komop Nederland doe wat aan al die verschrikkelijke uitbuiters (om ook maar even stil te staan bij het handjevol (?) portugezen die door dat nederlandse uitzendburo misleid en bedreigd worden). En ondertussen maar goedkope arbeidskrachten inhuren, doen alsof je neus bloedt.

Pak ze svp stevig aan!!!!

anodes

Ongelezen bericht door anodes »

Ik wilde ook even reageren op de uitzending van 15 maart j.l. Zelf
ben ik bij Eye 4care geweest,maar niet in Harlingen maar in Maartensdijk
Het verbaast mij dat er niet wordt gesproken over de andere vestigingen van Eye4care terwijl de behandelmethodes exact hetzelfde zijn als in Harlingen!!!
Zijn deze praktijken dan wel goed bevonden,of gaat men er vanuit dat de praktijk in Harlingen de enige is ???

C. Metten

Ongelezen bericht door C. Metten »

Ik heb het voorrecht gehad om Anjo Nuis en Guus te leren kennen tijdens haar ziekte. Mijn moeder leed ook aan kanker en we waren wanhopig. Toen Anjo mijn moeder belde met de medeleling: "Je mag me feliciteren, ik ben genezen", was het voor ons duidelijk. Hier moesten we ook heen. Precies wat Dirk Pathuis wilde...... Op weg naar Harlingen..... spanning, opwinding! Zou het dan toch....??? We werden door Dirk Pathuis ontvangen. Er werd vervolgend de gehele dag op ons ingepraat door hem. Maar op een manier die zo vreselijk aggresief was, dat ik er persoonlijk van schrok. Maar goed, als dit de man is die mijn moeder kan genezen...vooruit. Toen werd het brein achter de schermen aan ons voorgesteld. Dokter Robert (de man dus die gisteren in de uitzending beweerde er nooit te hebben gewerkt). Ik vroeg naar zijn achternaam, achterdochtig als ik was. Die was Dirk Pathuis niet van plan te geven. Toen ik hem vroeg waarom dat was kreeg ik als antwoord dat "dokter Robert" al vaker met de dood was bedreigd, dus dat hij daarin beschermd zou worden. Vervolgens melde hij mij en mijn zieke moeder dat als mensen vervelend zouden gaan doen dat hij die varkentjes wel zou gaan wassen. Hij zou zijn of haar huis platbranden want hij lustte iedereen rauw. Dit zijn zijn exacte woorden. Ik was op dat moment overtuigd dat deze vent een niets en niemand ontziende opportunist was met maar 1 doel voor ogen. Geld verdienen over de rug van vreselijk zieke mensen. Toen wij in de avond vertrokken uit Harlingen, was mijn moeder uitgeput en vreselijk down. In tegenstelling tot de gemoedstoestand op de heenweg. Ik was letterlijk en figuurlijk misselijk geworden van de man die die ganse dag de energie uit ons beide had gezogen. Wij zijn godzijdank niet met deze vieze stinkende parasiet in zee gegaan. Mijn moeder heeft nog een aantal maanden in pure berusting geleefd zonder dat er misbruik van haar is gemaakt. Dirk Pathuis heeft nog de gore moed gehad om een rekening te sturen voor die informatieve afspraak die ons de hele dag had gekost. Uiteraard hebben wij niet betaald. Ik wil iedereen serieus waarschuwen voor deze man en zijn handlangers. Hoe hopeloos en wanhopig je ook bent, ga asjeblieft NOOIT met deze man in zee. Hij zuigt het leven uit je.... laat staan wat hij met je portemonee doet (hij heeft ons bijv. geadviseerd om een lening of 2e hypotheek aan te gaan om zijn behandelingen te bekostigen!!!!!!).

ps. Gerard Stenekers, zou best wel eens een schuilnaam kunnen zijn van Dirk of een van je handlangers????? Sluw, maar niet slim!!!

J.Ammeraal

Ongelezen bericht door J.Ammeraal »

Verbaasd was ik in Radar van 15 mrt jl. het gezicht van Robert Bos te zien. Nog meer verbaasd na het horen dat naar zijn mening de rekeningen die de heer Pathuis voor de behandelingen te hoog waren. Wij zijn in 1998 in contact geweest met de heer Bos die toen het bedrijfje Orthel Invents opgericht had. De gevolgen van verlammingen zouden gedeeltelijk opgelost kunnen worden met een apparaatje wat electrische pulsen via de huid op de verantwoordelijke zenuwen overbracht. Alleen maar ellende, geknoei en vooral valse hoop. Na veel nutteloze bezoeken en zinloos gebazel volgde torenhoge rekeningen waar een arts zich voor zou schamen.
Dit soort mensen moeten gestopt worden. Hun slachtoffers zijn mensen die een gemakkelijke prooi vormen door hun uitzichtloosheid waardoor geld geen waarde meer heeft en dit aldus op gemakkelijke wijze in de zakken van de pseudo genezers verdwijnt.
J.Ammeraal

stief

Ongelezen bericht door stief »

Aan de internetredactie van Radar:

Ik zou voor de grap eens nagaan vanaf welke IP-adressen posters als Gerard Stenekers, nijhof f. en akooistra hun berichtjes op dit forum zetten. Volgens mij kom je dan tot opzienbare conclusies...

stief

Ongelezen bericht door stief »

Ik bedoel natuurlijk: 'opzienbarende'.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Dat zal niet werken als iemand een dynamische IP adres(DHCP) heeft.
Maar het is natuurlijk te proberen.

e.wegberg

Ongelezen bericht door e.wegberg »

Met belangstelling deze ik de forum berichten over Eye4Care. Het ontaardt dudielijk in een welles-nietes-verhaal. Let wel; het gaat in deze zaak niet alleen om Dirk maar ook om de barriere tussen reguliere en alternatieve geneeswijze. Als Dirk morgen z'n praktijk sluit, staat er elders in het land wel weer iemand klaar om soortgelijke behandelingen te beginnen.
In de forum berichten hecht ik een meerwaarde aan die berichten afkomstig van mensen die daadwerkelijk voor het dilemma hebben gestaan: berusten in je lot of doorvechten. Mensen dus die daadwerkelijk ten einde raad waren en bij Eye4Care genezig/hoop/vechtkracht meenden te vinden. Alle anderen die reageren en daarbij hoog van de toren blazen over ' sluiting' en ' aanpakken' en wat betreft alternatieve geneeswijze erg kort door de bocht gaan zou ik willen zeggen: " je zou er zelf eens voor moeten staan". Ben je uitbehandeld ( lees: opgegeven) door de reguliere geneeswijze dan zijn het welhaast geen rationele beslissingen die je maakt. Je grijpt alles aan wat maar enigzins houvast geeft.
Let wel: dit is geen pleidooi voor Dirk en z'n praktijk. Ik behoor helaas tot de categorie mensen die voor een onmenselijke keuze heeft gestaan.

dylena

Ongelezen bericht door dylena »

Zou je de zaak niet liever van 2 kanten willen bekijken dan alleen maar naar de onzin van Radar te luisteren? Hun zijn negatief en willen alleen maar negatief over Eye 4 Care praten.
Hebben ze de voorstanders van eye 4 care ook aan het woord gelaten? NEE dus!
Mensen, zorg eerst dat je het verhaal van 2 kanten hoort voordat je je oordeel geeft!!!!!

dienke

Ongelezen bericht door dienke »

Vanwege de chronische ziekte van mijn man, uitgedoktert in het reguliere circuit, zijn we ook bij Eye4Care terechtgekomen. Er zijn door hen nooit garanties tot genezing gegeven. Net als iedereen die bij Eye4Care behandeld is, hebben wij zelf de beslissing genomen om de behandeling in te gaan. Ik kan géén oordeel geven over het effect van deze therapie, omdat m'n man de tijd niet gegunt was om de behandeling af te maken. Wel weet ik, dat hij in de periode dat hij werd behandeld, hij zich zichtbaar beter voelde. Ik heb absoluut géén spijt dat we bij Eye4Care zijn geweest. Het was onze eigen beslissing.

Gesloten