LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fakturen tandarts

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
senseo

fakturen tandarts

Ongelezen bericht door senseo »

Wie kan mij helpen?
Mei 2005 krijg ik van mijn tandarts achterstallige fakturen (herinneringen staat er op??) van maart 2004 en oktober 2004, die kennelijk niet waren betaald. Heb ik geregeld met terugwerkende kracht, was wel verbaasd dat ik zelf de rekeningen kreeg, want dat was voorheen nog nooit zo geweest, zag er eigenlijk jaren nooit zelf iets van. Okay allemaal in orde! Geregeld!
Krijg ik nu alweer rekeningen, wat schetst mijn verbazing, rekeningen van januari 2004 en 2 rekeningen van 2003!!! Wederom staat er op herinneringen, maar ik heb de rekeningen nimmer onder ogen gehad. Met terugwerkende kracht wil mijn zorgverzekeraar nu niets meer vergoeden tot mijn schrik.
Wat kan ik hier mee? Kan een tandarts 2 a 2,5 jaar nog gewoon een herinnering sturen, ik was rond die tijd helemaal nooit gewend dat ik zelf rekeningen kreeg, de genoemde rekeningen komen me niet bekend voor, was verzekerd rond die tijd. Wie heeft advies? :?

eeliane

Re: fakturen tandarts

Ongelezen bericht door eeliane »

HvdB, waarom reageer jij hier dan op? Jij weet nergens iets van af dus bemoei je er niet mee. En sinds wanneer weet JIJ wat ik wel of niet weet??!!!!
Vraag aan de tandarts een kopie van de originele rekening en wanneer die verstuurd zou zijn. Misschien zijn ze zelf allerlei rekeningen vergeten en sturen ze ze nu onder t mom van "een herinnering", herinnering worden namelijk maximaal 6 weken na de eerste rekening verstuurd (hoort ook zo) , dus veel te laat mijninziens. Als je de eerste rekening toendertijd niet had betaald had je nu inmiddels al wel een incassoburo op je dak ( of minimaal 3 herinneringen met dreiging van een incassoburo) gehad, ik denk dat er iets niet klopt!
Maar bel ze eerst eens op en vraag wat dit voor rare manier van doen is.
En bel ook je verzekering met de vraag hoe zij dit bekijken.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Senseo,
Ik vermoed dat het om rekeningen gaat, die door de tandarts destijds naar het ZF gestuurd zijn, maar die naar jou toegestuurd hadden moeten worden, omdat de tandarts al enige jaren niet meer in het ZF-pakket zit. Het is enige jaren zo geweest, dat je van het ZF nog wel vergoeding kreeg voor een jaarlijkse controle, maar dat was het dan ook. Dus alle verrichtingen moest je wel zelf betalen. Zoals Eliane zegt, moet je de originele rekeningen opvragen en even met je ZF bellen. Als het zo gegaan is, heeft de tandarts het ook niet goed gedaan, maar ik denk dat hij nog wel recht heeft op betaling.
Els G.

Alicejm

Ongelezen bericht door Alicejm »

ook ik deel deze ervaring,
nu 2005 tijdens een behandeling zegt de tandarts dood leuk dat er nog een nota open staat van 1999 er dat ik in juni 2001 hiervan een betaling van 110,60 gedaan heb, de afschriften van 1999 heb ik niet meer maar de afschriften van 2001 wel en bij zoeken is geen betaling te vinden van 110,60 wat moet ik hier nu mee aan willens en geweten heb ik altijd de nota`s voldaan wie weet raad en advies

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Het is enige jaren zo geweest, dat je van het ZF nog wel vergoeding kreeg voor een jaarlijkse controle, maar dat was het dan ook. Dus alle verrichtingen moest je wel zelf betalen.
Dan hangt er vanaf of je toen een tandartsverzekeing had.
Als je kon aantonen dat die je had stuurde mijn vorige tandarts dat gewoon op.
Toen ook deze zijn uitgekleed is hij daar mee gestopt moest ik het zelf doen.

Als die tandarts die rekeningen via een ander verstuurd (zijn ook gelijk incassobureau) kan je het natuurlijk daar eens gaan vragen.

Het is trouwens nooit verstandig dingen voor de verjaringstermijn weg te gooien maar dat even terzijde.
Wat kost een paar mappen nou voor ruimte.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De verjaringstermijn is toch 5 jaar? Dan zijn rekeningen tot november 1999 nu al te laat.

esther-marye

Ongelezen bericht door esther-marye »

Als je de bankafschriften niet meer hebt, kun je in veel gevallen bij je bank nog een uitdraai opvragen. (wel kosten aan verbonden) Bij de Rabobank kan het volgens mij tot 5 jaren terug.

Gesloten