LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fantoom bellen:

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
gezondheid

Fantoom bellen:

Ongelezen bericht door gezondheid »

Opeens heb je het, je denkt dat je mobiel gaat maar hij gaat helemaal niet over. Dat gebeurd mij zo nu en dan. Op Radio 1 lieten ze weten dat dit mogelijk te maken heeft met dat je GSM een signaal uitzendt (controle signaal naar het netwerk) en dat je zenuwen dat "voelen" waardoor jij denkt dat je een telefoontje krijgt. Dit kun je denk ik wel checken door een radio toestel nabij je GSM te houden.Je hoort dan een soort geratel wanneer je GSM uitzend. Zijn er meer mensen die last hebben van fantoom belletjes?

henk51

Re: Fantoom bellen:

Ongelezen bericht door henk51 »

Dit kun je denk ik wel checken door een radio toestel nabij je GSM te houden.Je hoort dan een soort geratel wanneer je GSM uitzend. Zijn er meer mensen die last hebben van fantoom belletjes?
Iedereen die een mobiel heeft ervaart dat.
Reden? Heel eenvoudig uw toestel zoekt geregeld contact met de de provider/zendmast.
Niks ongewoons aan. Dus geen buitenaardse wezens/geesten die contact zoeken. Om ervan af te zijn toestel uit zetten.

gr Henk

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

gezondheid schreef:Op Radio 1 lieten ze weten dat dit mogelijk te maken heeft met dat je GSM een signaal uitzendt (controle signaal naar het netwerk) en dat je zenuwen dat "voelen" waardoor jij denkt dat je een telefoontje krijgt.
Radio 1 is ook niet meer wat het geweest is :?
gezondheid schreef:Opeens heb je het, je denkt dat je mobiel gaat maar hij gaat helemaal niet over. Dat gebeurd mij zo nu en dan.
Het feit dat het "zo nu en dan" gebeurt toont aan dat het niks te maken heeft met het controlesignaal van je telefoon. Als dat controlesignaal de oorzaak zou zijn zou je het continu voelen en niet "zo nu en dan".
gezondheid schreef:Dit kun je denk ik wel checken door een radio toestel nabij je GSM te houden.Je hoort dan een soort geratel wanneer je GSM uitzend.
Daar is een hele simpele oplossing voor: je mobiel niet meer bij de radio houden. Wat ook schijnt te helpen is een hoedje vouwen van aluminiumfolie en dat op je hoofd zetten.

Dance77

Ongelezen bericht door Dance77 »

klaas1978 schreef:
gezondheid schreef:Op Radio 1 lieten ze weten dat dit mogelijk te maken heeft met dat je GSM een signaal uitzendt (controle signaal naar het netwerk) en dat je zenuwen dat "voelen" waardoor jij denkt dat je een telefoontje krijgt.
Radio 1 is ook niet meer wat het geweest is :?
gezondheid schreef:Opeens heb je het, je denkt dat je mobiel gaat maar hij gaat helemaal niet over. Dat gebeurd mij zo nu en dan.
Het feit dat het "zo nu en dan" gebeurt toont aan dat het niks te maken heeft met het controlesignaal van je telefoon. Als dat controlesignaal de oorzaak zou zijn zou je het continu voelen en niet "zo nu en dan".
gezondheid schreef:Dit kun je denk ik wel checken door een radio toestel nabij je GSM te houden.Je hoort dan een soort geratel wanneer je GSM uitzend.
Daar is een hele simpele oplossing voor: je mobiel niet meer bij de radio houden. Wat ook schijnt te helpen is een hoedje vouwen van aluminiumfolie en dat op je hoofd zetten.
8) nope... Dan sluiten ze je alleen maar op Klaas :-)

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

toen mijn poes was overleden heb ik hem als ik niet direct keek nog weken voor mijn raam zien zitten om binnen gelaten te worden
als ik echt keek zat hij er toch niet
dat betekent gewoon dat ik onbewust verwachtte dat hij er zou zitten
het zelfde geldt waarschijnlijk voor de mobiele telefoon
je verwacht dat hij af kan gaan en reageert daarop door hem te horen bellen
misschien is het een idee om de oproeptoon te veranderen
naar zo'n ouderwetse TRRRIIIING bijvoorbeeld

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef:toen mijn poes was overleden heb ik hem als ik niet direct keek nog weken voor mijn raam zien zitten om binnen gelaten te worden
als ik echt keek zat hij er toch niet
dat betekent gewoon dat ik onbewust verwachtte dat hij er zou zitten
het zelfde geldt waarschijnlijk voor de mobiele telefoon
je verwacht dat hij af kan gaan en reageert daarop door hem te horen bellen
misschien is het een idee om de oproeptoon te veranderen
naar zo'n ouderwetse TRRRIIIING bijvoorbeeld
Top! Gewoon een nuchter en goed geformuleerd antwoord. Respect!

Gesloten