LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude met declaraties Reinier de Graaf Gasthuis Delft

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Filijne5

Fraude met declaraties Reinier de Graaf Gasthuis Delft

Ongelezen bericht door Filijne5 »

Regelmatig controleer ik mijn overzichtje op de website van de zorgverzekeraar. Tot mijn verbazing :shock: zag ik dat voor een onderzoek in het Reinier de Graaf Gasthuis te Delft, dit jaar wederom dezelfde nota in rekening werd gebracht. Dit jaar ben ik niet onderzocht in dit ziekenhuis. Wel het jaar daarvoor en daar stond bij 2014 een bedrag dat was gedeclareerd. Vorige week , kreeg ik een nieuwe declaratie met hetzelfde bedrag , dus er is dubbel gedeclareerd. Contact met klachtenfunctionaris Kloppers, leverde helaas geen resultaat op, zij ontkent het feit. Tevens mijn zorgverzekeraar op de hoogte gesteld en ik heb ook de NZA verwittigd. Dit is toch stuitend vind ik ! Een fout kan je maken, maar niet ontkennen en zeggen dat je ziekenhuis administratie klopt. Tip: controleer altijd goed je declaratie overzicht bij je verzekeraar.

henk51

Re: Fraude met declaraties Reinier de Graaf Gasthuis Delft

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Vorige week , kreeg ik een nieuwe declaratie met hetzelfde bedrag , dus er is dubbel gedeclareerd. Contact met klachtenfunctionaris Kloppers, leverde helaas geen resultaat op, zij ontkent het feit. Tevens mijn zorgverzekeraar op de hoogte gesteld en ik heb ook de NZA verwittigd. Dit is toch stuitend vind ik ! Een fout kan je maken, maar niet ontkennen en zeggen dat je ziekenhuis administratie klopt. Tip: controleer altijd goed je declaratie overzicht bij je verzekeraar.
Het betreft dezelfde behandeling op dezelfde datum?
U gaat ervan uit dat het ziekenhuis een fout maakt,kan ook de zorgverzekeraar zijn, er zijn namelijk 2 spelers.Dus pas op met meteen te gaan schreeuwen met fraude Reinier de Graaf Gasthuis.Het woord fraude en oplichters wordt vele malen ten onpas gebruikt op dit soort forums.

gr Henk

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fraude is wel een heel zwaar woord. Heb je, alvorens klachtenfunctionarissen te benaderen, ook gewoon de financiële administratie of de betreffende arts even gebeld? Waarschijnlijk is er gewoon sprake van een vergissing.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Bij controle-afspraken na een jaar staat de datum een jaar eerder ( om exact te zijn : op de datum van de vorige controle afspraak of op de datum van het einde van de vorige dbc, dit hoeven dus geen datums te zijn waarop u daadwerkelijk in het ziekenhuis bent geweest). Dus let goed op: alleen als de datum en de behandelcode hetzelfde zijn, is er dubbel gedeclareerd.
Als u meer gegevens verstrekt, komt er misschien duidelijkheid.

Gesloten