LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebed

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
vidicam

Gebed

Ongelezen bericht door vidicam »

Gebed

Vader ik zend dit gebed tot u op voor al de armoedzaaiers in dit land.
Voor de alleenstaande moeders, die een paar kinderen moeten grootbrengen van een bijstand uitkering.
Die niet meer kunnen slapen voor wat de dag van morgen zal brengen.
Vader gedenkt hen en geef ze rust.

Gedenk al die mensen die in de rij staan voor de voedselbanken en vragen om een brood. Vergeef hun de schaamte, zij staan er niet uit vrije wil.

De christelijke kamerleden gedenk ik in mijn gebeden als zij zondag in de kerk uw naam aanroepen.
Uw naam die niet ontheiligd mag worden.
Vader vergeeft het hun zij weten niet wat zij doen.

Gedenk de oudere mens die voor onze welvaart gewerkt heeft ,voor wat er nog van over is, dat u ze mag behoeden voor nog een verdere armoede val.

Vergeef alle politici en bestuursvoorzitters welke zich schatten op deze aarde vergaren waar roest en mot ze aantasten en de ene dief de andere besteelt.
Vader u en ik weten dat zij het koningrijk der hemelen niet zullen binnengaan.

Vader gedenkt al die mensen die ziek zijn of invalide en bestolen worden door deze, uw naam misbruikende, politici.

Heb medelijden met de bewindslieden die beweren dat armoede iets relatiefs is terwijl zij zelf niet eens weten wat een brood kost.
Wij weten vader dat als wij deze huichelaars vergeven u ze ook zult vergeven.

U hebt ons geleerd ons geen zorgen te maken om onze kleding en te kijken naar de lelies in het veld die mooier gekleed waren dan Salomo in zijn dagen.
Vader in alle bescheidenheid vraag ik u zich wel zorgen te maken over al die mensen die geen kleding kunnen kopen en zich wel degelijk zorgen maken om de dag van morgen.

Vergeef al die patsers van de zorgverzekeraars die zich op een schandelijke wijze aan het verrijken zijn over de ruggen van al die u liefhebben.

Blijf vragen en u zal gegeven worden.
Vader doe de deur open voor al die er op kloppen om een brood te vragen.
Want er zijn christelijke kamerleden die een steen aanbieden in plaats van een brood.
Vergeef het hun vader, sommige zijn niet meer helder van geest zij zijn dronken van de macht.

Laat u licht schijnen op al diegene, die de rekening van de zakkenvullende stroomcowboys niet meer kunnen betalen
De lamp van het lichaam is het oog vader, maar hoe moet het verder als het oog in duisternis is gehuld omdat de stroom is afgesloten.
Laat uw licht over hen schijnen vader omdat zij niet mogen struikelen en ten prooi vallen aan de zorgverzekeraars.

Gedenk al die volgevreten grootverdieners en graaiers, die zich zorgen maken over in welk restaurant zij morgen weer moeten gaan eten.
Een troost is, dat al die vetzakken niet door de nauwe poort kunnen en dat zij de brede weg moeten nemen die naar de vernietiging voert.

Wij weten vader dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over wat wij zullen eten, maar wij zijn al zo diep gezonken, dat zelfs ,, de vogels des hemels`` in dit land honger hebben.
Ook hen gedenken wij in ons gebed.

Een goede boom brengt goede vruchten voort en slechte boom slechte vruchten
Elke boom die geen goede vruchten voortbrengt, zal omgehakt worden en in het vuur geworpen worden.
Het is een troost vader, dat als dit kabinet omgehakt wordt wij ten minste niet in de kou hoeven te zitten.
Vader wij danken u voor deze gift.

Wij weten, dat niet een ieder die tot u zegt: “Heer, Heer”” zal het koninkrijk der hemelen in gaan.
Velen zullen op die dag zeggen hebben wij dit land niet voortreffelijk bestuurd.
Hebben wij er niet voor gezorgd dat de armen steeds armer werden en de rijke steeds rijker.
Wat voor een prachtige werken hebben wij niet in uw naam verricht.
De normen en waarden zijn in uw naam weer terug in dit land.

En toch zal ik hun dan in het openbaar bekendmaken: Ik heb u nooit gekend!.
Gaat weg van mij, gij werkers van het eigenbelang.

Vader vergeef ons de schulden bij de bank en geef ons dagelijks te eten in de naam van uw geliefde zoon,

Jan Peter Balkenende.

Rasje34

Re: Gebed

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Waardig gesproken. Amen :wink:

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Knap bedacht, maar natuurlijk niet op waarheid gebaseerd, dat scheelt alweer.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Uw naam die niet ontheiligd mag worden.

Maar kennelijk mag jij die naam / die god wel voor jouw politieke karretje spannen, lekkere huichelaar ben jij.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

SJZ,

Kennelijk mis je -zoals zo vaak- de kwintessens!

Vriendelijke groet, Paula.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Wat een prachtig gebed Vidicam. Ik ben helemaal ontroerd. Nu maar bidden, dat onze gebeden verhoort moge worden.

De rijken armer en de armen een pietsie rijker. :wink: Wij vragen niet veel, want als je gezond bent, ben je ook al zo rijk, maar jammer genoeg kunnen dat ook velen hier niet zeggen.

Zou kunnen

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Geloof is oorzaak nummer 1 van alle ellende in de wereld 8)

Dat bovenstaande waar is ligt niet zo zeer aan de goden die men vereert maar aan de personen die denken om maar even uit naam van die goden hun eigen mening te lopen verkondigen.

Gelukkig ben ik "een ongelovige" en kan ik me zonder hier ook maar een excuus voor aan te dragen stellen dat het een leuke lap tekst is maar verder inhoudsloze stemming makerij.

Overigens heeft iedereen recht op zijn of haar mening dus doe er mee wat je wilt.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Vidicam,
Hij is weer geweldig, ik blijf genieten van je stukjes.
En JP.B zien we na 2007 nooit meer terug.

Gesloten