LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
goedenmorgen ( Dit geschreven naar Radar) ZIJN ER MEER MENSEN DIE HIER MEE TE MAKEN HEBBEN ? )
Vanwege kaakproblematiek prothese nodig bij een C bijzonder tandheelkunde
er wordt van te voren beloofd door te gaan tot die goed zit. inmiddels 4 enhalf jaar verder en in 2 zkhs geweest te zijn, en 2 andere tandtechnicussen, nog steeds geen goede prothese, na 5 afspraken wordt de prothese gedeclareerd bij de verzekering.
de tandartsen hebben het geld in de zak.. en ik als klant kan fluiten naar een goede prothese, en ik krijg geen machtiging meer van de verzekering.
Er wordt mij gezegd dat ik er maar aan moet wennen,en dat de prothese wel goed is, terwijl ik er niet goed mee kan praten of eten, ik er hoofdpijn van krijg, last heb van de inplantaten, en de prothese veel te hoog/laag of te groot is.
Ik heb de klacht doorgegeven aan de verzekering , aangezien de prothese al gedeclareerd is, krijg ik geen nieuwe machtiging meer...
Het is al 4 jaar een hel van knokken en opkomen en gehoord willen worden, maar zoals gezegd ze hebben het geld in de zak, en willen er niks meer over horen...
Ik heb al van alles geprobeerd, heb klachtencommissie aangeschreven, heb mijn tandarts gevraagd te bemiddelen, aangezien zij ook duidelijk gezien heeft dat de prothese niet goed is vervaardigd, maar ook zij helpt mij niet.
Hoe de wereld w.b.t. het vervaardigen van gebitsprothese eruit ziet, en hoe het gaat in mijn geval , kan ik heel veel over vertellen.
Het is zo, na al die jaren dat ik nu nog steeds mijn oude onderprothese moet lopen, omdat ze het verdommen door te gaan voor een goed zittende prothese te zorgen, Mijn mond is ingevallen, en het ziet er niet uit.
het heeft mij inmiddels zelf ook al geld gekost, en heel veel energie, om gehoord te worden, maar zoals gezegd ze hebben het geld in de zak, de klant is niet belangrijk, en kan het doen met een prothese , die in de kast ligt.
vandaar nu mijn bericht aan jullie.
Ik vind dat dit aangepakt moet worden
ook dat er niet eerder gedeclareerd kan worden bij de zorgverzekeraar, pas nadat de prothese goed is en de klant tevreden, dit zal er ook voor zorgen , dat deze lui hun best zullen doen voor de klant.
Ik die nu nog steeds met een slechte prothese afgescheept ben, hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen... en voor alle mensen die in het zelfde schuitje zitten als ik...en hoop zo dat er korte metten gemaakt kunnen worden...
Ik hoop snel van u te horen
Bij voorbaat dank
Vanwege kaakproblematiek prothese nodig bij een C bijzonder tandheelkunde
er wordt van te voren beloofd door te gaan tot die goed zit. inmiddels 4 enhalf jaar verder en in 2 zkhs geweest te zijn, en 2 andere tandtechnicussen, nog steeds geen goede prothese, na 5 afspraken wordt de prothese gedeclareerd bij de verzekering.
de tandartsen hebben het geld in de zak.. en ik als klant kan fluiten naar een goede prothese, en ik krijg geen machtiging meer van de verzekering.
Er wordt mij gezegd dat ik er maar aan moet wennen,en dat de prothese wel goed is, terwijl ik er niet goed mee kan praten of eten, ik er hoofdpijn van krijg, last heb van de inplantaten, en de prothese veel te hoog/laag of te groot is.
Ik heb de klacht doorgegeven aan de verzekering , aangezien de prothese al gedeclareerd is, krijg ik geen nieuwe machtiging meer...
Het is al 4 jaar een hel van knokken en opkomen en gehoord willen worden, maar zoals gezegd ze hebben het geld in de zak, en willen er niks meer over horen...
Ik heb al van alles geprobeerd, heb klachtencommissie aangeschreven, heb mijn tandarts gevraagd te bemiddelen, aangezien zij ook duidelijk gezien heeft dat de prothese niet goed is vervaardigd, maar ook zij helpt mij niet.
Hoe de wereld w.b.t. het vervaardigen van gebitsprothese eruit ziet, en hoe het gaat in mijn geval , kan ik heel veel over vertellen.
Het is zo, na al die jaren dat ik nu nog steeds mijn oude onderprothese moet lopen, omdat ze het verdommen door te gaan voor een goed zittende prothese te zorgen, Mijn mond is ingevallen, en het ziet er niet uit.
het heeft mij inmiddels zelf ook al geld gekost, en heel veel energie, om gehoord te worden, maar zoals gezegd ze hebben het geld in de zak, de klant is niet belangrijk, en kan het doen met een prothese , die in de kast ligt.
vandaar nu mijn bericht aan jullie.
Ik vind dat dit aangepakt moet worden
ook dat er niet eerder gedeclareerd kan worden bij de zorgverzekeraar, pas nadat de prothese goed is en de klant tevreden, dit zal er ook voor zorgen , dat deze lui hun best zullen doen voor de klant.
Ik die nu nog steeds met een slechte prothese afgescheept ben, hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen... en voor alle mensen die in het zelfde schuitje zitten als ik...en hoop zo dat er korte metten gemaakt kunnen worden...
Ik hoop snel van u te horen
Bij voorbaat dank
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
Radar gaat je niet helpen natuurlijk. Als je stappen wilt zetten, zul je naar een advocaat moeten.piekel-1 schreef:goedenmorgen ( Dit geschreven naar Radar) ZIJN ER MEER MENSEN DIE HIER MEE TE MAKEN HEBBEN ? )
Vanwege kaakproblematiek prothese nodig bij een C bijzonder tandheelkunde
er wordt van te voren beloofd door te gaan tot die goed zit. inmiddels 4 enhalf jaar verder en in 2 zkhs geweest te zijn, en 2 andere tandtechnicussen, nog steeds geen goede prothese, na 5 afspraken wordt de prothese gedeclareerd bij de verzekering.
de tandartsen hebben het geld in de zak.. en ik als klant kan fluiten naar een goede prothese, en ik krijg geen machtiging meer van de verzekering.
Er wordt mij gezegd dat ik er maar aan moet wennen,en dat de prothese wel goed is, terwijl ik er niet goed mee kan praten of eten, ik er hoofdpijn van krijg, last heb van de inplantaten, en de prothese veel te hoog/laag of te groot is.
Ik heb de klacht doorgegeven aan de verzekering , aangezien de prothese al gedeclareerd is, krijg ik geen nieuwe machtiging meer...
Het is al 4 jaar een hel van knokken en opkomen en gehoord willen worden, maar zoals gezegd ze hebben het geld in de zak, en willen er niks meer over horen...
Ik heb al van alles geprobeerd, heb klachtencommissie aangeschreven, heb mijn tandarts gevraagd te bemiddelen, aangezien zij ook duidelijk gezien heeft dat de prothese niet goed is vervaardigd, maar ook zij helpt mij niet.
Hoe de wereld w.b.t. het vervaardigen van gebitsprothese eruit ziet, en hoe het gaat in mijn geval , kan ik heel veel over vertellen.
Het is zo, na al die jaren dat ik nu nog steeds mijn oude onderprothese moet lopen, omdat ze het verdommen door te gaan voor een goed zittende prothese te zorgen, Mijn mond is ingevallen, en het ziet er niet uit.
het heeft mij inmiddels zelf ook al geld gekost, en heel veel energie, om gehoord te worden, maar zoals gezegd ze hebben het geld in de zak, de klant is niet belangrijk, en kan het doen met een prothese , die in de kast ligt.
vandaar nu mijn bericht aan jullie.
Ik vind dat dit aangepakt moet worden
ook dat er niet eerder gedeclareerd kan worden bij de zorgverzekeraar, pas nadat de prothese goed is en de klant tevreden, dit zal er ook voor zorgen , dat deze lui hun best zullen doen voor de klant.
Ik die nu nog steeds met een slechte prothese afgescheept ben, hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen... en voor alle mensen die in het zelfde schuitje zitten als ik...en hoop zo dat er korte metten gemaakt kunnen worden...
Ik hoop snel van u te horen
Bij voorbaat dank
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
Misschien een second opinion katen uitvoeren? Bijvoorbeeld hier.
https://www.tpptoren.nl/second-opinion/
https://www.tpptoren.nl/second-opinion/
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
wees eens wat preciezer mbt welk CBT, en welke ziekenhuizen dan?
en wanneer is de prothese gedeclareerd/ officieel geplaatst?
second opinion bij bv UMC Radboud, en dan niet CBT maar CCT (gaat nog stap verder) , of bv universiteitsklinieken kan al heel veel schelen bij de discussie.
Het klinkt niet alsof er een echt CBT aan gewerkt heeft, meer een soort grotere praktijk die zich van de naam CBT bedient..
eerst wat meer essentiële info graag, dan is beter te bepalen wat de beste weg lijkt.
en wanneer is de prothese gedeclareerd/ officieel geplaatst?
second opinion bij bv UMC Radboud, en dan niet CBT maar CCT (gaat nog stap verder) , of bv universiteitsklinieken kan al heel veel schelen bij de discussie.
Het klinkt niet alsof er een echt CBT aan gewerkt heeft, meer een soort grotere praktijk die zich van de naam CBT bedient..
eerst wat meer essentiële info graag, dan is beter te bepalen wat de beste weg lijkt.
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
Hoi Vroem
dank voor je reaktie.
CBT Medische centrum Leeuwarden, en CBT Vogellanden Zwolle + tandartspraktijk Bellinge
4 jaar geleden prothese geplaatst door MCL, en gedeclareerd
anderhalf jaar geleden geplaatst door Bellinge, daarna met strijd, en contact zorgverzekering uiteindelijke nieuwe machtiging gekregen voor het vervaardigen van prothese bij een andere CBT, en dat werd CBT Vogellanden.
Laatste prothese geplaatst Oktober 2017
Nu 14 maanden verder na eerste afspraak en behandeld te zijn in CBT Vogellanden, nog geen goede prothese, en er wordt gezegd dat de prothese goed is en ik er maar aan moet wennen.
Mijn Zorgverzekering De friesland, geeft geen verder gehoor meer aan mijn probleem, zo ook mijn eigen tandarts niet, ze vinden dat ik het zelf op moet lossen met het CBT. maar het is niet op te lossen met hun..
dank voor je reaktie.
CBT Medische centrum Leeuwarden, en CBT Vogellanden Zwolle + tandartspraktijk Bellinge
4 jaar geleden prothese geplaatst door MCL, en gedeclareerd
anderhalf jaar geleden geplaatst door Bellinge, daarna met strijd, en contact zorgverzekering uiteindelijke nieuwe machtiging gekregen voor het vervaardigen van prothese bij een andere CBT, en dat werd CBT Vogellanden.
Laatste prothese geplaatst Oktober 2017
Nu 14 maanden verder na eerste afspraak en behandeld te zijn in CBT Vogellanden, nog geen goede prothese, en er wordt gezegd dat de prothese goed is en ik er maar aan moet wennen.
Mijn Zorgverzekering De friesland, geeft geen verder gehoor meer aan mijn probleem, zo ook mijn eigen tandarts niet, ze vinden dat ik het zelf op moet lossen met het CBT. maar het is niet op te lossen met hun..
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
dank je wel Lady
die trajecten heb ik allemaal al gehad.
eerste keer na fout CBT MCL. en bij tandtechnicus Belling, ben ik bij adviserend tandarts geweest bij mijn zorgverzekering, alwaar gezien werd dat het foute protheses zijn, zodoende uiteindelijk nieuwe machtiging gekregen voor het vervaardigen van een nieuwe, en wel ditmaal bij CBT Vogellanden Zwolle.
Nog steeds geen goede prothese afgeleverd te hebben dit maal door Vogellanden, wil de zorgverzekering niks meer voor mij doen.
zodoende daarna Contact gehad met mijn eigen tandarts met de vraag of zij mij verder kan helpen, en om te bemiddelen, Zij geconstateerd heeft dat mijn prothese niet goed is vervaardigd....dit is ook een second opinion.... Ook zij mij zegt dat ik het zelf met CBT Vogellanden moet oplossen.
Het ziet eruit dat ze mekaars hand boven het hoofd houden, als collega,s onder mekaar.....en het belang van de klant niet belangrijk is.
die trajecten heb ik allemaal al gehad.
eerste keer na fout CBT MCL. en bij tandtechnicus Belling, ben ik bij adviserend tandarts geweest bij mijn zorgverzekering, alwaar gezien werd dat het foute protheses zijn, zodoende uiteindelijk nieuwe machtiging gekregen voor het vervaardigen van een nieuwe, en wel ditmaal bij CBT Vogellanden Zwolle.
Nog steeds geen goede prothese afgeleverd te hebben dit maal door Vogellanden, wil de zorgverzekering niks meer voor mij doen.
zodoende daarna Contact gehad met mijn eigen tandarts met de vraag of zij mij verder kan helpen, en om te bemiddelen, Zij geconstateerd heeft dat mijn prothese niet goed is vervaardigd....dit is ook een second opinion.... Ook zij mij zegt dat ik het zelf met CBT Vogellanden moet oplossen.
Het ziet eruit dat ze mekaars hand boven het hoofd houden, als collega,s onder mekaar.....en het belang van de klant niet belangrijk is.
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
Redelijk helder, lijkt erop dat u toch een officieel klachtentraject in zal moeten gaan.
Kan via beroepsvereniging waar behandelaar bij aangesloten is, of via de medische tuchtraad. Die hebben ook (mi) kundige tandartsen die zaken beoordelen.
Kan via beroepsvereniging waar behandelaar bij aangesloten is, of via de medische tuchtraad. Die hebben ook (mi) kundige tandartsen die zaken beoordelen.
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
Aan de hand van het advies van de adviserend tandarts van uw zorgverzekeringen bent u teruggekeerd bij dezelfde fabrikant van uw prothese maar slechts in een andere vestiging. Niet zo gek dat CBT Vogellanden in Zwolle de fout die CBT MCL heeft gemaakt niet zo gemakkelijk zal toegeven of herstellen. Zou een geheel nieuwe prothese moeten worden gemaakt dan verdienen zij er natuurlijk niets meer aan. Die houden elkaar de handen boven het hoofd.
Maar ook uw eigen tandarts heeft (opnieuw) geconstateerd dat uw prothese niet goed is vervaardigd. Die stuurt u vervolgens weer naar CBT. En zo draait u in een kringetje rond.
Uiteraard doet uw zorgverzekeraar moeilijk. Als opnieuw, nu wel een goede prothese gemaakt moet worden, kost ze dat twee keer geld. Logisch toch dat zij daar geen zin in hebben en daarom niet opnieuw een machtiging afgeven?
Belangrijk is dat u de conclusie van uw tandarts zwart op wit heeft staan of alsnog daarom vraagt bij uw eigen tandarts. Weigert uw zorgverzekeraar met die conclusie van de tandarts dan opnieuw een machtiging af te geven, om ergens anders wel een goede prothese te laten maken, dan zou ik mij wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) en tegen uw zorgverzekeraar een klacht in dienen. Mogelijk dat uw zorgverzekeraar dan wel een machtiging voor u afgeeft.
Nu al naar de Medische tuchtraad stappen lijkt mij op dit moment nog wat te hoog gegrepen. Het SKGZ is een stuk laagdrempeliger, kost aanzienlijk minder, de procedure is veel snellen en zij kunnen als Geschillencommissie mogelijk al veel voor u betekenen.
Maar ook uw eigen tandarts heeft (opnieuw) geconstateerd dat uw prothese niet goed is vervaardigd. Die stuurt u vervolgens weer naar CBT. En zo draait u in een kringetje rond.
Uiteraard doet uw zorgverzekeraar moeilijk. Als opnieuw, nu wel een goede prothese gemaakt moet worden, kost ze dat twee keer geld. Logisch toch dat zij daar geen zin in hebben en daarom niet opnieuw een machtiging afgeven?
Belangrijk is dat u de conclusie van uw tandarts zwart op wit heeft staan of alsnog daarom vraagt bij uw eigen tandarts. Weigert uw zorgverzekeraar met die conclusie van de tandarts dan opnieuw een machtiging af te geven, om ergens anders wel een goede prothese te laten maken, dan zou ik mij wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) en tegen uw zorgverzekeraar een klacht in dienen. Mogelijk dat uw zorgverzekeraar dan wel een machtiging voor u afgeeft.
Nu al naar de Medische tuchtraad stappen lijkt mij op dit moment nog wat te hoog gegrepen. Het SKGZ is een stuk laagdrempeliger, kost aanzienlijk minder, de procedure is veel snellen en zij kunnen als Geschillencommissie mogelijk al veel voor u betekenen.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 15 feb 2018 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
SKGZ staat buiten de discussie tussen TS en CBT`s. Die zal en kan daar geen oordeel over vellen, en daar zit wel de clou van het probleem. Gang naar SKGZ is mi (tandarts zijnde) een zinloze actie en alleen maar tijdverspilling.
De zorgverzekeraar wandelt er in deze fase alleen maar achteraan, die is niets te verwijten. Anders dan dat de Adviserend Tandarts er blijkbaar niet opnieuw naar wil kijken. maar dat is ook niet zo gek.. een klacht indienen wegens niet afgeven van een machtiging, zeker bij deze voorgeschiedenis, is volslagen zinloos. Probleem zit bij behandelaars die niets meer willen (want gaat fors geld kosten waarschijnlijk) , en (zeer onwaarschijnlijk maar ook niet geheel uit te sluiten)wellicht bij TS met misschien een te hoog verwachtingspatroon. Onwaarschijnlijk aangezien de oude prothese blijkbaar wel voldoet.
De zorgverzekeraar wandelt er in deze fase alleen maar achteraan, die is niets te verwijten. Anders dan dat de Adviserend Tandarts er blijkbaar niet opnieuw naar wil kijken. maar dat is ook niet zo gek.. een klacht indienen wegens niet afgeven van een machtiging, zeker bij deze voorgeschiedenis, is volslagen zinloos. Probleem zit bij behandelaars die niets meer willen (want gaat fors geld kosten waarschijnlijk) , en (zeer onwaarschijnlijk maar ook niet geheel uit te sluiten)wellicht bij TS met misschien een te hoog verwachtingspatroon. Onwaarschijnlijk aangezien de oude prothese blijkbaar wel voldoet.
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
Ik heb na lang knokken en een afspraak gehad te hebben bij adviserend tandarts van mijn zorgverzekering uiteindelijk een nieuwe machtiging gekregen, dat is inmiddels 2 jaar geleden.
dat was ook een machtiging om naar een CBT te gaan , en dat werd CBT Vogellanden in Zwolle.
Bij dat CBT hebben ze ook weer geen goede goede prothese gemaakt, en zodoende ben ik ook met hun gevecht.
In eerste instantie heeft mijn zorgverzekering wel hun best voor mij gedaan, en ja die willen mij nu ook niet meer helpen, ik krijg daar geen afspraak meer met hun adviserend tandarts, er wordt gezegd dat ik het zelf maar op moet lossen met het CBT.
Ja de tandartsen declareren zonder een goede prothese af te leveren...dat zijn hoge kosten voor de verzekering, ja en daarom wil de verzekering mij niet meer helpen.
Ditmaal is Veroorzaker het CBT Vogellanden, die hebben hun geld al gedeclareerd bij de verzekering. en ik kan naar een goede en nieuwe prothese fluiten.
en zo wordt er met de klant omgegaan.
Zo ook mijn tandarts die wel heeft geconcludeerd dat de prothese niet goed is, zegt dat ik het zelf maar op moet lossen met het CBT.
Ze trekken allemaal hun handen eraf, ja toen ze zagen dat het geld op zou leveren, was ik de koning als klant...
ja het zal waarschijnlijk wel wat voor de geschillencommissie gaan worden... maar dacht ik schrijf naar RADAR, wil daar graag mijn verhaal doen en er zullen met mij nog veel meer gedupeerde zijn, op de hoop dat er misschien in dat tandartsen wereldje wat gaat verbeteren naar de klant.
Tenslotte gaat het wel om onze centen, wij betalen er met zijn allen aan mee.
Elk jaar gaan de zorgkosten weer omhoog.
mede doordat er zorgaanbieders rondlopen, voor wie het belangrijker is hun zakken te vullen, dan een goede service te verlenen.
dat was ook een machtiging om naar een CBT te gaan , en dat werd CBT Vogellanden in Zwolle.
Bij dat CBT hebben ze ook weer geen goede goede prothese gemaakt, en zodoende ben ik ook met hun gevecht.
In eerste instantie heeft mijn zorgverzekering wel hun best voor mij gedaan, en ja die willen mij nu ook niet meer helpen, ik krijg daar geen afspraak meer met hun adviserend tandarts, er wordt gezegd dat ik het zelf maar op moet lossen met het CBT.
Ja de tandartsen declareren zonder een goede prothese af te leveren...dat zijn hoge kosten voor de verzekering, ja en daarom wil de verzekering mij niet meer helpen.
Ditmaal is Veroorzaker het CBT Vogellanden, die hebben hun geld al gedeclareerd bij de verzekering. en ik kan naar een goede en nieuwe prothese fluiten.
en zo wordt er met de klant omgegaan.
Zo ook mijn tandarts die wel heeft geconcludeerd dat de prothese niet goed is, zegt dat ik het zelf maar op moet lossen met het CBT.
Ze trekken allemaal hun handen eraf, ja toen ze zagen dat het geld op zou leveren, was ik de koning als klant...
ja het zal waarschijnlijk wel wat voor de geschillencommissie gaan worden... maar dacht ik schrijf naar RADAR, wil daar graag mijn verhaal doen en er zullen met mij nog veel meer gedupeerde zijn, op de hoop dat er misschien in dat tandartsen wereldje wat gaat verbeteren naar de klant.
Tenslotte gaat het wel om onze centen, wij betalen er met zijn allen aan mee.
Elk jaar gaan de zorgkosten weer omhoog.
mede doordat er zorgaanbieders rondlopen, voor wie het belangrijker is hun zakken te vullen, dan een goede service te verlenen.
Re: Gebitsprothese na 4,5 jaar nog steeds niet goed
ik bespeur helaas de toon, dat omdat het bij u mis ging alle tandartsen het wel zo zullen doen.
Dat is jammer want ontneemt mij de drive om iets te betekenen. Uw eigen tandarts heeft gelijk, die speelt geen rol in uw discussie met CBT, dat is vanuit wetgeving. Enige wat ze kan (en waarschijnlijk ook zal doen) is bij een klacht wanneer om informatie door klachtenbehandelaars wordt gevraagd, dit netjes als informatie geven. niet alleen dat maar ook wat er niet goed is. net als in andere takken van sport zijn er klachteninstellingen, of via beroepsorganisatie, of via medische tuchtraad, die iets voor u kunnen betekenen. Wanneer u gelijk heeft krijgt u dat ook, wanneer u geen gelijk heeft niet. Ik ken het dossier verder niet dus kan inhoudelijk niets betekenen (dankzij de generaliserende opmerking ook weinig zin meer in).op de hoop dat er misschien in dat tandartsen wereldje wat gaat verbeteren naar de klant.