Zorgelijke zorg.
Ik ben nu 80 jaar en ervaar toch enig ongemak met Windows 8.1 alswel DigiD +SMS.(tbv VGZ)
Dat gezegd hebbende kom ik terzake, ik heb een tand gebroken van mijn klikgebit en heb mij vervoegd voor reparatie bij een plaatselijke tandprotheticus die ook door mijn toenmalige tandarts werd ingezet voor gebitsreparaties.
Na happen in een lepel met blauwe substantie (waarom ?) kon ik later het gebit ophalen zonder betalen, er werd wel een formulier ingevuld !
Na enige tijd was VGZ zo goed mij een overzicht te sturen met een verzoek tot betaling van meer dan 100 € voor die vervangen tand naar ik vermoed , echter de vergoeding van VGZ werd wel aan een ander tandprotheticus uitbetaald en kwam ten laste van mijn eigen risico.
Na wat zoeken met betrekking tot de prijs van de reparatie bleek bij derden iets dergelijks ongeveer 50 € te kosten.-
Contact met VGZ hierover monde uiteindelijk uit in een voor mij niet al te duidelijk telefonisch gesprek en het verzoek /advies te gaan praten met de plaatselijke protheticus die het werk had gedaan. ?
VGZ-protheticus 1- protheticus 2. ???
Enige tijd later kwam een cupje los van datzelfde ondergebit zodat het niet meer vast bleef zitten aan een kant.
VGZ deed kennelijk ``zaken `` met de andere protheticus dus ben ik daar heen gegaan.
Na het happen in een lepel met blauwe pap ??? werd betreffende cupje geplaatst en kon ik het gebit later weer ophalen.
Ik ben later weer terug geweest omdat het gebit toch niet klikte, er is iets aan gedaan maar er werd bij verteld dat als dit uiteindelijk toch niet verholpen mocht zijn dat herstellen een kostbare zaak ten laste van mij kon worden?
VGZ melde zich later weer met een rekeningoverzicht, 506,90 € naar de zorgverlener/tandprotheticus en 197,81 € ten laste van mij.( eigen risico ! )
Kort samengevat, als mijn magere vacantieuitkering van mijn kale AOW alleenstaanden binnen zal komen volgende maand ben ik het nu al kwijt om te kunnen eten (figuurlijk dan toch)
En dit alles voor een gebroken tand en een schroefje van 1,5 mm !
Nu ben ik dus al 80 jaar nederlander( vanaf geboorte) en heb zo een 60 jaar inhoudingen op mijn inkomen gehad voor ZFW (oid) , ziekenfonds en nu zorgpremie betaald maar ik mag nu niet eten of niet mijn vacantiegeld opmaken op mijn manier.
VGZ heeft ook een `` eenvoudige zorgpolis`` voor medelanders , dus zonder eigen risico want die mensen kunnen nog moeilijker die vergoedingsoverzichten van VGZ begrijpen als wij !
Kort samengevat discriminatie op Nationaliteit Toch?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebroken tand van klikgebit
Re: Gebroken tand van klikgebit
dat cupje wat losgekomen was was een deel van een drukknop, niet goedkoop, maar ook niet zo duur als ik hier lees.
Zo te lezen heeft de door VGZ gecontracteerde u een nog groter oor aangenaaid dan die ander.
Een gebroken tand vervangen kan zonder afdruk, met of zonder afdruk zijn andere tarieven.
Ik zou een volgende keer toch gewoon naar die eerste toegaan, en vooral vooraf om een kostenopgave vragen.
overigens heeft nr. 2, die gecontracteerde, zich niet gehouden aan de NZA regels u vooraf zelfs schriftelijk te informeren wanneer de kosten boven de 250 zouden zijn.
Daarvan kunt u dus bij VGZ klagen, zodat zij beseffen met wie zij overeenkomsten aangaan.
U, en niemand, hoeft naar door verzekeraars gecontracteerde tandartsen of prothetici te gaan, contractering is een wassen neus namelijk:
verzekeraars kopen niet in op kwaliteit, die controleren ze niet eens. Probleem is wel dat de zorgverlener diverse zaken die normaal aangevraagd moeten worden zonder aanvragen mogen doen, dat is in geval van nr 2 dus ook gebeurd lijkt het.
Terwijl zoiets meestal als gewone reparatie afgehandeld kan.
Zowel die tandtechnicus als VGZ treft blaam hierin.
Zo te lezen heeft de door VGZ gecontracteerde u een nog groter oor aangenaaid dan die ander.
Een gebroken tand vervangen kan zonder afdruk, met of zonder afdruk zijn andere tarieven.
Ik zou een volgende keer toch gewoon naar die eerste toegaan, en vooral vooraf om een kostenopgave vragen.
overigens heeft nr. 2, die gecontracteerde, zich niet gehouden aan de NZA regels u vooraf zelfs schriftelijk te informeren wanneer de kosten boven de 250 zouden zijn.
Daarvan kunt u dus bij VGZ klagen, zodat zij beseffen met wie zij overeenkomsten aangaan.
U, en niemand, hoeft naar door verzekeraars gecontracteerde tandartsen of prothetici te gaan, contractering is een wassen neus namelijk:
verzekeraars kopen niet in op kwaliteit, die controleren ze niet eens. Probleem is wel dat de zorgverlener diverse zaken die normaal aangevraagd moeten worden zonder aanvragen mogen doen, dat is in geval van nr 2 dus ook gebeurd lijkt het.
Terwijl zoiets meestal als gewone reparatie afgehandeld kan.
Zowel die tandtechnicus als VGZ treft blaam hierin.