LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGZ laat gezinnen in de kou staan!!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
j van der meijden-huisman

GGZ laat gezinnen in de kou staan!!

Ongelezen bericht door j van der meijden-huisman »

Is zo'n behandeling en fout op fout normaal?
Moggen ze dossier sluit?

lees ons verhaal
http://debendevanvier.web-log.nl/index.log?ID=1592512
http://debendevanvier.web-log.nl/index.log?ID=1592959

We voelen ons flink in de kou gelaten
Jolanda

H.Alten.

Re: GGZ laat gezinnen in de kou staan!!

Ongelezen bericht door H.Alten. »

Jolanda,
je verhaal klinkt triest maar rammelt aan alle kanten.
Ik heb goede ervaringen met de GGZ (tuurlijk worden daar ook wel eens fouten gemaakt).
Wat echter wel verwacht wordt is dat ouders ook echt openstaan voor hulp en MEEWERKEN. En durven kijken naar zichzelf, en hun gedrag veranderen daar waar nodig is. Uit ervaring weet ik dat dat niet gemakkelijk is maar uiteindelijk de enige oplossing. Ik lees dat er al hulp van families first is geweest. Zij doen goed werk maar kunnen niet dag in dag uit ALLE zorg van ouders overnemen! Op gegeven moment moeten ouders weer zelf aan de slag. Dus: wees ook eens kritisch op jezelf .
Ik denk niet dat je op dit forum veel begrip zult krijgen,

groet Helene

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik heb hele rare ervaringen met ggz

Mensen die opgenomen moeten worden,worden niet opgenomen.
Als je dan opgenomen wordt en je zegt dat je wilt blijven,dan moet je naar huis. Zeg je dat je niet wilt blijven dan wordt je langer opgenomen.
Ze doen altijd het tegenovergestelde. Ik werk voor een vrijwilligers organisatie met psychiatrische mensen,die dit soort dingen meemaken.
En hoor en zie dus die verhalen.

Zelf bij het RIAGG geweest om hulp vwg mijn incestverleden
Weet je wat er werd gevraagd
Of ik een zelfmoordpoging had willen ondernemen. Ik zei nee.
Nou dan kan je problemen niet zo erg zijn. Of dat er wat te maken mee heeft. Ook moest ik mijn problemen bij mijn vrienden neerleggen.
Of ik daar op de theekrans kom.

Het riagg noem ik tegenwoordig

REGIONAAL INSTITUUT DOOR ASSOCIAAL GEESTELIJK GESTOORDE

Een vriend van mij heeft in mei een zelfmoordpoging ondernomen.
Gelukkig niet gelukt.
Hij gaf zoveel signalen af,maar men reageert gewoon niet.
Kon het zelf uitzoeken. Wat de GGZ is moet doen is luisteren naar mensen ipv gelijk een oordeel over ze te hebben.
En als je dat niet kunt,kun je gewoon beter niet in de GGZ werken.

Gast

Trouwens je dossier mag je inzien en om kopieën vragen hoor.
Dat is verplicht,doen ze dat niet dan een klacht indienen. Komen ze daarmee ook niet over de brug,dan zou ik overwegen om een klacht in te dienen bij de ombudsman.

Gast

is het niet zo dat juist diegene die nooit een signaal afgeven juist zelfmoord plegen?
maar waar praten we hier over!

Gast

Dat hoeft niet zo te zijn

Ik vind hoe dan ook,als iemand aandacht vraagt,moet je hem ook geven of uitleggen waarom ie het niet krijgt.
Hij heeft vreselijk veel brieven geschreven naar zijn therapeut. Hoe hij zich voelde,maar het werd door therapeut afgedaan als niet belangrijk.

Gast

hele grove fout, maar zo zijn ze niet allemaal

Gast

Vele jaren ervaring in de GGZ en net zoveel jaren met veel goede resultaten en afleveren van goed werk. Helaas zullen niet alle clienten tevreden zijn, dat is overal zo. Dit zegt nog niks over de oorzaak van die ontevredenheid.
Hopelijk zullen lezers van het forum geen conclusies trekken op basis van een eenzijdig negatief verhaal. Anders hebben we het weer voor elkaar om het negatief imago van de gezondheidszorg te versterken.

Gast

Helemaal eens met deze laatste posting!

Gast

Vele jaren ervaring in de GGZ en net zoveel jaren met veel goede resultaten en afleveren van goed werk. Helaas zullen niet alle clienten tevreden zijn, dat is overal zo. Dit zegt nog niks over de oorzaak van die ontevredenheid.
Geen ervaring met GGZ of er gewerkt, wel goede ervaringen gehoord en kunnen waarnemen vanuit mijn omgeving en werkkring.

Ikke dus ook positief.
Heb bewondering voor het geduld en de inzet van deze werkers.

S.

Gast

Hier nog een positieveling
En ik ben ook even gaan lezen maar het is een verhaal dat die familie meteen als slachtoffer neerzet.Maar is dat ook zo?
Mijn zus heeft ook hulp in haar gezin, het is echt perfect! de begeleiding is toppie!!

Gesloten