LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HUISARTSCONSULT-KOSTEN- $$$$$

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Ik vind het tarief voor een herhalingsrecept bij de huisarts te hoog (het bedraagt het 1/2 consulttarief). Een bedrag van 5 euro zou veel redelijker zijn.

Peiling eindigde op 12 jan 2004 12:49

Mee eens.
0
Geen stemmen
Oneens.
0
Geen stemmen
Weet niet.
0
Geen stemmen
Anders.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 0

cammi
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 dec 2003 19:09

HUISARTSCONSULT-KOSTEN- $$$$$

Ongelezen bericht door cammi »

Beste lezers, en vooral henry-k,

WAT IS UW MENING OVER HET CONSULTTARIEF VAN 24.80 EURO, OF ZELFS 26.70 EURO BIJ AANWEZIGHEID VAN EEN "PRAKTIJKONDERSTEUNER" ?

Ik vind dit vrij veel. En dat ik meer moet betalen vanwege aanweizigheid van de praktijkondersteuner, vind ik onterecht.

HET DUURSTE vind ik nog de kosten van een recept (HALVE CONSULTKOSTEN) of van een injectie (vaak HELE CONSULTTARIEF, MAAR DIT is fout ).

Steeds vaker gebeurt het, dat je , als je belt, ipv een afspraak met de huisarts, een recept van de assistente krijgt. Op zich kan ik daar een eind in mee gaan, namelijk om de huisarts te ontlasten. MAAR IK VIND DAT DAAR WEL EEN REDELIJK TARIEF TEGENOVER MOET STAAN. EEN 1/2 TARIEF IS VEEL TE VEEL. Immers, tijdens een volledig consult kun je ook andere dingen vragen en is per tijdseenheid veel minder duur. Ik zou een tarief van 5 euro voor een herhalingsrecept of voor een recept op advies van de assistente redelijk vinden, beslist niet meer. Als het meer is , wil ik liever de huisarts zelf spreken en daarvoor het volledige tarief betalen.

Groeten, Cammi.

P.S. Leest u svp ook de onderwerpen:
1. huisartsconsult in het weekend$$$$ en
2.avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten.
Deze beide onderwerpen gaan over de TORENHOGE kosten van de huisartsenposten, de zogenoemde HAPS. De AVRO heeft een TV-serie over deze huisartsenposten, die in januari verder gaat. (vrijdagavond om 19:55 meen ik). Naar aanleiding van de vele klachten over de hoge prijzen (niet uniform overigens), is besloten de tarieven van een telefonisch contact verlaagd wordt naar 25 euro(per 1-1--2004). Ook dit vind ik zelf nog heel erg veel, en ik hoop dat de inzender van het eerste onderwerp (henry-k) het met me eens is.

HJA

Re: HUISARTSCONSULT-KOSTEN- $$$$$

Ongelezen bericht door HJA »

heb elke maand een recept nodig .wordt dan wel erg duur .als we de medicijnen moeten betalen en nu ook het recept? we zijn toch (DUUR)VERZEKERD? :!:

Gesloten