| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huisartsenpost
Huisartsenpost
Een nieuw fenomeen is een paar jaar terug aan ons stadje toegevoegd, de zgn. huisartsenpost.
Zo gemiddeld 1x per jaar kom ik daar ook.
Nu heb ik iedere keer weer een andere dokter die me helpt.
Eigenlijk is dat maar niks.
Er ontstaat geen vertrouwensband en bekijk de voor mij jonge pikkies met de nodige scepsis.
Mijn oude arts was ook niet veel beter, maar daar kon ik onder het samen roken van een shagje mijn problemen beter kwijt.
De remedie voor allerlei kwalen was vrij standaard bij deze arts.
Hij schreef alleen Zwitsal en aspirine voor, ook al kwam je met je been onder je arm binnen.
Toch kon ik met deze man lezen en schrijven, iets wat ik met de huisartsenpost mis.
Mijn opinie is dan ook dat het geen verbetering is.
Zo gemiddeld 1x per jaar kom ik daar ook.
Nu heb ik iedere keer weer een andere dokter die me helpt.
Eigenlijk is dat maar niks.
Er ontstaat geen vertrouwensband en bekijk de voor mij jonge pikkies met de nodige scepsis.
Mijn oude arts was ook niet veel beter, maar daar kon ik onder het samen roken van een shagje mijn problemen beter kwijt.
De remedie voor allerlei kwalen was vrij standaard bij deze arts.
Hij schreef alleen Zwitsal en aspirine voor, ook al kwam je met je been onder je arm binnen.
Toch kon ik met deze man lezen en schrijven, iets wat ik met de huisartsenpost mis.
Mijn opinie is dan ook dat het geen verbetering is.
-
flipvanderwaal
Re: Huisartsenpost
Tegenwoordig moet je het doen met een trut die zich huisartsassistente durft te noemen.
Tsjonge..... iedereen klaagt maar, als je één keer per jaar bij de huisartsenpost komt dan denk ik dat je in de oude waarneem regeling ook niet altijd je eigen huisarts had, tja en dat het jonge artsen zijn dat is niet zo raar, zelf word je ouder dus is het logisch dat die huisartsen steeds jonger lijken.
Mensen, het is een hele service dat we op onze wenken bediend worden, als je overdag niet naar de huisarts kunt dan gaat iedereen ineens naar de huisartsenpost, en om die assisentes voor trut uit te maken is erg laag, dit zijn goed opgeleide dames die hun werk proberen te doen, net als u en ik.
Er zullen altijd mensen zijn die eisen dat de arts langskomt voor een pukkel op je reet, dit gaat ten koste aan de mensen die wel met spoed een arts nodig hebben.
Triest dat mensen op anderen afgeven terwijl ze wel dag en nacht voor de medemens klaarstaan, dat kan ik niet van alle beroepsgroepen zeggen!
Mensen, het is een hele service dat we op onze wenken bediend worden, als je overdag niet naar de huisarts kunt dan gaat iedereen ineens naar de huisartsenpost, en om die assisentes voor trut uit te maken is erg laag, dit zijn goed opgeleide dames die hun werk proberen te doen, net als u en ik.
Er zullen altijd mensen zijn die eisen dat de arts langskomt voor een pukkel op je reet, dit gaat ten koste aan de mensen die wel met spoed een arts nodig hebben.
Triest dat mensen op anderen afgeven terwijl ze wel dag en nacht voor de medemens klaarstaan, dat kan ik niet van alle beroepsgroepen zeggen!
Quote Ski
-----------
Mensen, het is een hele service dat we op onze wenken bediend worden.
-------------------------------------------------------------------------------
euh, dat zijn goed betaalde beroepen in onze samenleving, waar we flink wat pegeltjes van ons salaris voor inleveren.
Ik mag me daar op zijn minst klant voelen.
Ik klaag zeker niet, het gaat me erom dat ik geen vertrouwensband kan opbouwen als je ieder keer weer een andere dokter hebt.
Iets wat ik ondanks mijn weinige bezoekjes toch wel belangrijk vind.
Iedere keer wordt in de computer gesnuffeld voor je achtergrond.
Mijn vroegere arts kon ik gewoon tutoyeren en was op de hoogte van de hele gezinsproblematiek.
Het woord huisarts bestaat niet voor niets.
We kunnen huis er wel af laten tegenwoordig.
Misschien moet ik verhuizen naar een dorpje.
Edit spelling
-----------
Mensen, het is een hele service dat we op onze wenken bediend worden.
euh, dat zijn goed betaalde beroepen in onze samenleving, waar we flink wat pegeltjes van ons salaris voor inleveren.
Ik mag me daar op zijn minst klant voelen.
Ik klaag zeker niet, het gaat me erom dat ik geen vertrouwensband kan opbouwen als je ieder keer weer een andere dokter hebt.
Iedere keer wordt in de computer gesnuffeld voor je achtergrond.
Mijn vroegere arts kon ik gewoon tutoyeren en was op de hoogte van de hele gezinsproblematiek.
Het woord huisarts bestaat niet voor niets.
We kunnen huis er wel af laten tegenwoordig.
Misschien moet ik verhuizen naar een dorpje.
Edit spelling
Laatst gewijzigd door hharteman op 14 sep 2007 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
quote Flip
-----------
Tegenwoordig moet je het doen met een trut die zich huisartsassistente durft te noemen.
-----------------------------------------------------------------------------
Het is logisch dat de assistente de eerste drempel is om de dokter tijd te besparen.
Mensen gaan tegenwoordig met iedere kleinigheid naar de dokter.
99% van deze kleinigheden geneest vanzelf en behoeft geen dokter.
Ik ga zelf ook pas als alarmfase 3 in mijn lichaam af gaat, dwz als het probleem na 1-6 maanden nog aanwezig is, en ik er zelf niet uit kom met de gangbare materialen.
-----------
-----------------------------------------------------------------------------
Het is logisch dat de assistente de eerste drempel is om de dokter tijd te besparen.
Mensen gaan tegenwoordig met iedere kleinigheid naar de dokter.
99% van deze kleinigheden geneest vanzelf en behoeft geen dokter.
Ik ga zelf ook pas als alarmfase 3 in mijn lichaam af gaat, dwz als het probleem na 1-6 maanden nog aanwezig is, en ik er zelf niet uit kom met de gangbare materialen.
Wanneer je "gewoon" doordeweek naar je huisarts gaat, dan heb je nog steeds dezelfde. Alleen in het weekend en 's avonds kun je een andere hebben, maar dat is eigenlijk ook alleen voor gevallen die niet tot overdag doordeweek kunnen wachten. Voor de tijd van de huisartsenpost werd er gewerkt met weekenddiensten etc. en had je dus ook elk weekend een andere arts.Ik klaag zeker niet, het gaat me erom dat ik geen vertrouwensband kan opbouwen als je ieder keer weer een andere dokter hebt.
Niet meer dan logisch en ook wel zo veilig. Ik heb zelf in ieder geval liever een goed uitgeruste huisarts dan 1 die 24 uur per dag, 7 dagen per week aan het werk is
Quote Tienepien
-------------------
Wanneer je "gewoon" doordeweek naar je huisarts gaat, dan heb je nog steeds dezelfde.
--------------------------------------------------------------------------------
Helaas hier niet het geval.
Mijn vaste arts is een jaar of 7 terug gestopt en werd vervangen door wisselende stagiaires.
Er schijnt al een tijdje een vaste arts te zijn die hem nu vervangt.
Ik heb hem nu 1x gezien, de andere keren was hij vervangen door een stagiaire.
Begin het vervelend te vinden dat ik me weer iedere keer moet voorstellen als ik een keer ga.
-------------------
Wanneer je "gewoon" doordeweek naar je huisarts gaat, dan heb je nog steeds dezelfde.
--------------------------------------------------------------------------------
Helaas hier niet het geval.
Mijn vaste arts is een jaar of 7 terug gestopt en werd vervangen door wisselende stagiaires.
Er schijnt al een tijdje een vaste arts te zijn die hem nu vervangt.
Ik heb hem nu 1x gezien, de andere keren was hij vervangen door een stagiaire.
Begin het vervelend te vinden dat ik me weer iedere keer moet voorstellen als ik een keer ga.
Hmmz.. dat lijkt me inderdaad niet fijn!
Maar dat probleem wordt niet veroorzaakt door de huisartsenpost toch?
-
kanovaarder
Huisartsenpost
Alle eerdere reacties zo lezende lijkt het mij dat de ene huisartsenpost ook de andere niet is.
Hier, vlak bij mij hebben ook een aantal huisartsen zich verenigd in een huisartsenpost.
Wel dezelfde huisarts of vaste vervangster maar verder als post uitgebreid met fysio en diabetesverpleegkundige (onder andere).
Het kan dus ook kennelijk op die manier.
Maar ja, ik woon dan ook, als weinig anderen ideaal; restaurant om de hoek,huisarts naast mij en een kerkhof aan de overkant.
Voor de critici, nee het is geen restaurant in het alternatieve.
Dus geen zeewater en geen rauwkost tegen duur geld.
Grootvader
Alle eerdere reacties zo lezende lijkt het mij dat de ene huisartsenpost ook de andere niet is.
Hier, vlak bij mij hebben ook een aantal huisartsen zich verenigd in een huisartsenpost.
Wel dezelfde huisarts of vaste vervangster maar verder als post uitgebreid met fysio en diabetesverpleegkundige (onder andere).
Het kan dus ook kennelijk op die manier.
Maar ja, ik woon dan ook, als weinig anderen ideaal; restaurant om de hoek,huisarts naast mij en een kerkhof aan de overkant.
Voor de critici, nee het is geen restaurant in het alternatieve.
Dus geen zeewater en geen rauwkost tegen duur geld.
Grootvader
Wel handig hoor zo'n huisartsenpost, alles bijelkaar, ook de vervanging, bij ons ook nog een mega apotheek, fysio, COPD verpleegkundige, diabetes verpleegkundige, de thuiszorg en een punt om bloed af te laten nemen voor lab controle/onderzoek.
Iedereen werkt samen dus heel makkelijk en je bent zo klaar.
Iedereen werkt samen dus heel makkelijk en je bent zo klaar.
Quote Tienepien,
--------------------
Ik denk dat het er wel aan meewerkt.
Het is voor de heren doktoren makkelijker om zich onder het spreekuur uit te draaien doordat er meerdere doktoren aanwezig zijn (NB: 5 man).
Mijn oude dokter had op vaste tijden spreekuur en was er altijd, behalve in het weekend.
Dat werd bij tourbeurt gewisseld.
Denk dat overal wel zo is.
--------------------
Ik denk dat het er wel aan meewerkt.
Het is voor de heren doktoren makkelijker om zich onder het spreekuur uit te draaien doordat er meerdere doktoren aanwezig zijn (NB: 5 man).
Mijn oude dokter had op vaste tijden spreekuur en was er altijd, behalve in het weekend.
Dat werd bij tourbeurt gewisseld.
Denk dat overal wel zo is.
Ik denk dat je hiermee een groepspraktijk bedoelt (een zgn HOED)Het is voor de heren doktoren makkelijker om zich onder het spreekuur uit te draaien doordat er meerdere doktoren aanwezig zijn (NB: 5 man).
Een huisartsenpost verzorgt alleen de ANW diensten
-
Mathilde D.
Ik denk dat dit idd de spraakverwarring veroorzaakt. Is Harteman trouwens Nederlander? Door zijn taalgebruik dacht ik aan Belg. In Belgie is natuurlijk alles weer heel anders geregeld. Maar daar zijn toch 2x zoveel huisartsen per inwoner als in Nederland (die ook de helft verdienen)?ski 16 Sep 2007 12:37
Ik denk dat je hiermee een groepspraktijk bedoelt (een zgn HOED)
Een huisartsenpost verzorgt alleen de ANW diensten
Ik wilde graag dat wij in Nederland de Belgische situatie hadden: meer aandacht van de huisarts en niet van die "vervelende" assistente. Meer huisartsen erbij en per huisartsen minder inkomen. Dat betekent meer aandacht van de dokter tegen dezelfde prijs.
Dan spreek je eigenlijk niet over een huisartsenpost in de zin zoals het tegenwoordig is, maar over een huisartsen praktijk of groepspraktijk.kanovaarder
-
gravedigger
Je loopt achter NAK. Dat zei ski vanmiddag al 
We noemen het hier de huisartsenpost, maar groepspraktijk zou een beter woord zijn.
Kan het helaas niet meer veranderen in de poll.
@ Mathilde
Geeen Belg dus maar gewoon uit Nederland.
Kan het helaas niet meer veranderen in de poll.
@ Mathilde
Geeen Belg dus maar gewoon uit Nederland.
De deuk in het vertrouwen van de groepspraktijk is weer wat groter geworden.
Ze hebben er al vanaf het begin een Apotheek bij zitten.
Wachttijden zijn fenomenaal.
Had me in eerste instantie over laten schrijven naar deze apotheek, maar na een paar zeer matige ervaringen, loop ik tegenwoordig maar even naar de stad, waar de mijn oude apotheek zit.
Ook is er nu de mogelijkheid je bloed te laten prikken voor onderzoek.
U wordt gebeld voor het eind van de week.
Mooi, dacht ik, echter als ik zelf niet gebeld had was ik nog niets wijzer geworden.
Niet dat ik wijzer ben geworden van de uitslag, want degene die er over gaat was er die dag niet, en de uitleg die ik kreeg van de vervanger sloeg nergens op.
Ik zou wederom terug gebeld worden.
U raadt het al, niet dus.
Volgende keer gewoon naar het ziekenhuis voor zoiets.
Dit werkt voor geen meter.
HELP, IK WIL WEER EEN VASTE HUISARTS!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze hebben er al vanaf het begin een Apotheek bij zitten.
Wachttijden zijn fenomenaal.
Had me in eerste instantie over laten schrijven naar deze apotheek, maar na een paar zeer matige ervaringen, loop ik tegenwoordig maar even naar de stad, waar de mijn oude apotheek zit.
Ook is er nu de mogelijkheid je bloed te laten prikken voor onderzoek.
U wordt gebeld voor het eind van de week.
Mooi, dacht ik, echter als ik zelf niet gebeld had was ik nog niets wijzer geworden.
Niet dat ik wijzer ben geworden van de uitslag, want degene die er over gaat was er die dag niet, en de uitleg die ik kreeg van de vervanger sloeg nergens op.
Ik zou wederom terug gebeld worden.
U raadt het al, niet dus.
Volgende keer gewoon naar het ziekenhuis voor zoiets.
Dit werkt voor geen meter.
HELP, IK WIL WEER EEN VASTE HUISARTS!!!!!!!!!!!!!!!!
Als er een aantal huisartsen bij elkaar zitten moet u kijken hoe de groep genoemd wordt: namelijk bij een groepspraktijk zitten de artsen en assistenten er voor alle praktijken door elkaar.
BIj een zogenaamde HOED-praktijk zitten alle huisartsen alleen maar bijelkaar in hetzelfde pand maar hebben ieder hun eigen patienten bestand en hun eigen assistente(s) die alleen voor 1 praktijk werkt.
Dus veel patientvriendelijker vind ik eigenlijk, veel persoonlijker.
BIj een zogenaamde HOED-praktijk zitten alle huisartsen alleen maar bijelkaar in hetzelfde pand maar hebben ieder hun eigen patienten bestand en hun eigen assistente(s) die alleen voor 1 praktijk werkt.
Dus veel patientvriendelijker vind ik eigenlijk, veel persoonlijker.