LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren postoel Vitras

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
c.groen

Huren postoel Vitras

Ongelezen bericht door c.groen »

Een cliënt van mij heeft een postoel bij de Vitras gehuurd. Deze huur liep na 26 weken af in dec. 2017.
Daarna moest mevr. Zelf betalen en wel € 6,00 per week dus € 24,00 per 4 weken.
De postoel kost nieuw € 98,00
Als mevr. De postoel niet koopt blijft ze in lengte van jaren € 24,00 per 4 weken betalen dit is per jaar €312,00 Ik vindt dit schandalige geld klopperij en snap niet dat dit zo kan.
Ze vertelden mij bij Vitras dat b.v. Krukken na 13 weken wel eigendom worden.
waarom kan dit niet bij een Postoel?
Ik ga deze gang van zaken ook voorleggen bij radar en hoop dat hier zeer binnenkort verandering in komt.
Want dit is echt puur geld klopperij en geen maatschappelijke hulpverlening.

NeoDutchio

Re: Huren postoel Vitras

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Iemand die een huis huurt is na 30 jaar ook geen eigenaar. Iemand kiest er voor om te gaan huren of te gaan kopen. Huren is slim als het maar voor een korte periode is, kopen als het langer duurt. Bij huren wordt je geen eigenaar, maar heb je wel recht op alle service bij problemen. Als eigenaar ben je zelf overal verantwoordelijk voor.
Het is dus waar je zelf voor kiest.

rvjapio

Re: Huren postoel Vitras

Ongelezen bericht door rvjapio »

De meeste hulpmiddelen worden voor maximaal 6 maanden verhuurd. Vervolgens kunt u bij uw gemeente een beroep doen op de wmo voor een gelijk exemplaar tegen een eigen bijdrage. Maar uw cliënt heeft nu al de volledige nieuwprijs als huur betaald, dus gewoon een inefficiënte keuze gemaakt. Ik zou adviseren om dat ding onmiddellijk te kopen.

En krukken zijn echt heel wat anders dan een postoel.

Gesloten