LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ik kan mijn thuishulp niet meer betalen
Re: ik kan mijn thuishulp niet meer betalen
Wat ik in de bovenstaande berichten niet helemaal snap is dat ik niemand hoor over de mogelijkheid om de eigen bijdrage aan het eind van het jaar af te trekken van je inkomen bij de belasting. Ik ga ervan uit dat mensen die thuishulp nodig hebben meer kosten hebben die als ziekenkosten van je inkomen afgetrokken mogen worden . Dat houdt in dat je fiscale loon omlaag gaat en je eigen bijdrage uiteindelijk dus ook . Verder snap ik niet dat jullie allemaal zulke hoge bijdragen moeten betalen. Mijn man en ik zitten beide in een rolstoel en hebben beide een baan. Samen verdienen we een bruto inkomen van 35.000 euro per jaar . We hebben ook nog twee kinderen (9 en 2 jaar). Ik betaal dit jaar een eigen bijdrage van 20.15 euro per week. Dit was 3 euro per week. Dit komt door alle aftrekposten. Als het bij ons al zo'n lage eigen bijdrage is ondanks dat wij een hoog inkomen hebben, dan moeten mensen met een lager inkomen toch nog veel lager uitkomen.
Of zie ik iets over het hoofd?
Of zie ik iets over het hoofd?
juist!
er vallen heel veel mensen tussen wal en schip
dat zie je als helpende!
en als je dan bij een ander uit je neus moet gaan vreten omdat daar on-acceptabel veel uren geindiceerd worden, dan zakt de moed je in je schoenen!
er vallen heel veel mensen tussen wal en schip
dat zie je als helpende!
en als je dan bij een ander uit je neus moet gaan vreten omdat daar on-acceptabel veel uren geindiceerd worden, dan zakt de moed je in je schoenen!
Misschien heb ik geen zicht op de werkzaamheden van de helpende. Of op de behoefte van de hulpvragende. Maar hoe moeilijk kan het zijn om uren ingevuld te krijgen.
Buiten wandelen, kapperbezoeken, naar de markt, boodschapjes doen. Dat lijken mij 'de leuke dingen'. Geen voetveeg werk, geen poetswerk. Is het niet mogelijk om je uren zo in te vullen? Dit lijkt mij waardevol werk.
Al met al is deze nieuwe regeling, afgaande om de klachten in dit forum, geen verrijking voor de maatschappij.
Buiten wandelen, kapperbezoeken, naar de markt, boodschapjes doen. Dat lijken mij 'de leuke dingen'. Geen voetveeg werk, geen poetswerk. Is het niet mogelijk om je uren zo in te vullen? Dit lijkt mij waardevol werk.
Al met al is deze nieuwe regeling, afgaande om de klachten in dit forum, geen verrijking voor de maatschappij.
Ook ik heb sinds 7 jaar thuishulp, heb verbrijzelde bekken, en zwaar beschadigde onderrug na verkeersongeval, kan amper lopen en zeker niet bukken of zwaar huishoudelijk werk verrichten. In eerste instantie was de eigenbijdrage +/-25 gulden per maand, en ik kreeg 6 uur hulp in de week. Echter toen ik getrouwd was veranderde (bijna vanzelfsprekend)dit hulp verhaal, ik betaal nu +/-170€ per week en krijg nog maar 4 uur hulp in de week. Het is dus en duurder georden en ik krijg minder hulp. Ze zeggen dat ik minder hulp krijg omdat mijn man gezond is.........maar aangezien mijn man minimaal 29weken per jaar van huis is (beroepsmilitair) kan ik wat huishoudelijke hulp betreft niet echt op hem rekenen. Ze lijken nog net niet te zeggen: had je maar en andere man uit moeten zoeken.
Eigenlijk triest als ik al die verhalen over hulp zo lees, mensen die hulp echt hard nodig hebben kunnen als het zo door gaat deze hulp niet eens meer betalen, ze moeten gaan vragen aan familie en vrienden voor hulp. Maar de gezonde mensen die zouden kunnen helpen hebben een baan en een eigen huishouden.
Eigenlijk triest als ik al die verhalen over hulp zo lees, mensen die hulp echt hard nodig hebben kunnen als het zo door gaat deze hulp niet eens meer betalen, ze moeten gaan vragen aan familie en vrienden voor hulp. Maar de gezonde mensen die zouden kunnen helpen hebben een baan en een eigen huishouden.
het spijt me kobus
daar hebben we de zonnebloem voor en de mantelzorg
boodschappen mogen wij niet doen als daar altijd een partner of zoon voor is geweest
wandelen kan natuurlijk, mits het niet te glad is, niet regenachtig, of te koud, en hoever wil je wandelen??
daar hebben we de zonnebloem voor en de mantelzorg
boodschappen mogen wij niet doen als daar altijd een partner of zoon voor is geweest
wandelen kan natuurlijk, mits het niet te glad is, niet regenachtig, of te koud, en hoever wil je wandelen??
astraea,
wanneer ik dus ''gezellig'' bij een oude dame koffie zit te drinken en voor zit te lezen om de tijd door te komen, heb ik dus inderdaad die onrust in me
dat er nog zoveel mensen zijn die zitten te smachten om iemand die eens een keer die stofzuiger door de kamer haalt!!!
en ook hier geldt dat wij geen boodschappen doen of men moet helemaal alleen zijn.
we gaan niet mee naar ziekenhuisbezoeken, wandelingen, of kappersbezoekjes.
we moeten ons houden aan regeltjes die via een ''werkkaart'' zijn opgemaakt.
die kaart wordt aan het einde van de periode ingeleverd en dan gaan ze kijken of we wel via planning hebben gewerkt.
nou, die kaart kunnen ze wat mij betreft ook wel in hun #(!+# steken
wanneer ik dus ''gezellig'' bij een oude dame koffie zit te drinken en voor zit te lezen om de tijd door te komen, heb ik dus inderdaad die onrust in me
dat er nog zoveel mensen zijn die zitten te smachten om iemand die eens een keer die stofzuiger door de kamer haalt!!!
en ook hier geldt dat wij geen boodschappen doen of men moet helemaal alleen zijn.
we gaan niet mee naar ziekenhuisbezoeken, wandelingen, of kappersbezoekjes.
we moeten ons houden aan regeltjes die via een ''werkkaart'' zijn opgemaakt.
die kaart wordt aan het einde van de periode ingeleverd en dan gaan ze kijken of we wel via planning hebben gewerkt.
nou, die kaart kunnen ze wat mij betreft ook wel in hun #(!+# steken
ik ben blij met de uren die het RIO zo Royaal voorschrijft.
zijn er geen uren, dan is er geen werk.
maar ik begrijp dat het allemaal tegenstrijdig aanvoelt.
zijn er geen uren, dan is er geen werk.
maar ik begrijp dat het allemaal tegenstrijdig aanvoelt.
RIO doet tegenwoordig telefonische intakes
Echt waar
Ik was nogal verbaasd over de hoeveelheid uren die een client van het RIO kreeg en heb zijn intake eens goed doorgelezen.
Er stonden zo ontzettend veel dingen in die niet klopte
Ontzettend.
Over braches, corset, halskraag, incontinentie, overspannen, elast.kousen...
Het stomme is dat dit spul allemaal wel in huis is. maar nooit gedragen wordt
Lang leve De Gezondheidszorg
De eerlijke lijden weer onder de oplichters
Echt waar
Ik was nogal verbaasd over de hoeveelheid uren die een client van het RIO kreeg en heb zijn intake eens goed doorgelezen.
Er stonden zo ontzettend veel dingen in die niet klopte
Ontzettend.
Over braches, corset, halskraag, incontinentie, overspannen, elast.kousen...
Het stomme is dat dit spul allemaal wel in huis is. maar nooit gedragen wordt
Lang leve De Gezondheidszorg
De eerlijke lijden weer onder de oplichters
Best "gast". e laat zien dat je wel ***lig bent en doet. Je kan niet lezen! Zie je niet wat die man heeft????? Dom dom dom