LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Informatieziektekosten.nl" ervaringen?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
hars73

"Informatieziektekosten.nl" ervaringen?

Ongelezen bericht door hars73 »

Via Informatieziektekosten.nl kun je de Delta Lloyd ziektekostenverzekering afsluiten met 11,8% korting!! Je zult wel in een soort van collectief komen, want het is een samenwerking tussen een groot aantal assurantiekantoren in heel Nederland. Hoe ze aan die grote korting komen is mij nog niet geheel duidelijk, maar het is volgens mij een combinatie tussen de maximale 10% collectiviteitskorting en het weggeven van provisie of zoiets.

Echter, waar ik bang voor ben is dat ik nu afsluit, dit dus nu wel goed betaalbaar is, maar m.i.v. volgend jaar ineens fors duurder wordt doordat dit collectief ineens ophoudt te bestaan. Zou zoiets mogelijk zijn? En zijn er al andere mensen die iets weten over Informatieziektekosten.nl? Er ervaring mee hebben of contact hebben gehad?

senseo

Re: "Informatieziektekosten.nl" ervaringen?

Ongelezen bericht door senseo »

Daar vrees ik ook voor ! :roll:

Daarnaast heb ik ook vernomen dat Delta Loyd niet een échte restiutiepolis zou zijn !?

hars73

Ongelezen bericht door hars73 »

Ik kreeg dit als antwoord van Delta Lloyd zelf:

Via de site informatieziektekosten.nl kan men een collectiviteit regelen
via de op de site genoemde tussenpersonen. U vindt de informatie van de
tussenpersonen op de site bij "over ons".

Een collectiviteit loopt per kalenderjaar. Als een collectiviteit in het
volgend kalenderjaar komt te vervallen, geldt uiteraard de normale premie.

Met vriendelijke groet,
Delta Lloyd Zorgverzekering NV

Ladasyroste

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Hoe ze aan die grote korting komen is mij nog niet geheel duidelijk, maar het is volgens mij een combinatie tussen de maximale 10% collectiviteitskorting en het weggeven van provisie of zoiets.
Klopt: wij krijgen 10% korting op de basis en geven onze verdiensten (2% nadat die 10% van de premie af is) terug aan de klant. Wij verdienen dus alleen aan de aanvullende verzekering en dat dit werkt blijkt uit de massale aanmeldingen tot dusver!

Een collectiviteit loopt per kalenderjaar. Als een collectiviteit in het
volgend kalenderjaar komt te vervallen, geldt uiteraard de normale premie.
Dit betreft dus alle collectiviteiten! Omdat wij allen zeer gewaardeerd relaties zijn van Delta Lloyd en omdat we al heel veel verzekerden hebben zullen ze zich wel twee keer bedenken om de collectiviteit niet te laten bestaan (dan stappen we massaal over naar een andere verzekeraar en dan hebben ze op 2 manieren de poppen aan het dansen: 1. veel klanten kwijt en 2. die andere verzekeraar heeft een aardige voet tussen de deur bij al die intermediairs!). Overigens hebben wij, ook voor de bij ons aangesloten deelnemers, wel een constructie bedacht om de continuiteit te warborgen. Zijn onze huidge klanten ook wel bij gebaat dunkt me zo!

Handig om te weten is dat ook Independer er over denkt om ons tarief aan te bieden (ze willen alleen nu nog teveel geld verdienen)
Daarnaast heb ik ook vernomen dat Delta Loyd niet een échte restiutiepolis zou zijn !?
Er is alleen gestuurde zorg bij fysio, tandtechnici, knie en heup. Overigens heeft DL wel contracten met 95% van deze zorgaanbieders! Helaas komt de lijst pas eind deze maand beschikbaar. Voor een volledig overzicht kijk je gewoon onder de knop download bij vergoedingenoverzicht.[/quote]

Zou kunnen

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Dit betreft dus alle collectiviteiten!
Pertinent onjuist, ergo, dat wat je kunt of mag bieden is afhankleijk van wat "jullie" contractueel hebben vast gelegd :!:

Verder natuurlijk niks ten nadele van de tussenpersonen, Ohra en Delta Lloyd die zich overigens tot de meest dure verzekeringen (individueel) mag rekenen.

Ladasyroste

Pertinent onjuist, ergo, dat wat je kunt of mag bieden is afhankleijk van wat "jullie" contractueel hebben vast gelegd
Ziektekostenpolissen zijn per definitie jaarcontracten en dus ook de collectiviteiten waar deze jaarcontracten onder vallen! Geen enkele verzekeraar zal nu al bepalen hoeveel de premie volgend jaar is, hoogstens hoeveel de collectiviteitskorting is maar dat zegt natuurlijk niets omdat alles draait om het netto te betalen bedrag!
tot de meest dure verzekeringen (individueel) mag rekenen.
Individueel inderdaad niet voordelig (ze kopen niet met verlies is wellicht een betere omschrijving!) maar in de collectiviteit (via ons :lol: ) de meest voordelig basisverzekering van het land (onbeperkt toegankelijk).

Zou kunnen

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Ziektekostenpolissen zijn per definitie jaarcontracten en dus ook de collectiviteiten waar deze jaarcontracten onder vallen!
Voor de consument zal de polis normaliter per jaar lopen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat jullie "Ladasyroste" als tussenpersoon misschien een overeenkomst met Delta Lloyd hebben voor 1 jaar en dat zou betekenen dat jullie toekomstige klanten de kans lopen om volgend jaar met een instaptarief te worden geconfronteerd en dus in 2007 wel eens voor vervelende keuzes kan komen te staan. Delta Lloyd is niet voor niets nu al karig met het beiden van collectieven of zijn er nog veel meer andere organisaties die het collectief bieden. Neen dus en dat bevestigd eigenlijk al wat ik net heb geschreven.

De echt grote collectieven die dit al wat langer doen bewijzen zich al jaren door ieder jaar met collectieve en goedkopere premies te komen en hebben derhalve wat langere overeenkomsten met de verzekeraars en dat is wat ik bedoel.

Uiteraard is er niemand die nu weet of zegt wat de premie volgend jaar zal doen maar daar gaat het in het verhaal ook niet om. Waar het om gaat is dat je via een collectief de zekerheid hebt dat je de komende jaren (ook al wordt alles duurder) een collectieve korting ontvangt.

Overigens is het misschien mijn beperking dat ik me een beetje irriteer aan de manier hoe, naar mijn bescheiden mening, dit forum wordt gebruikt om jullie organisatie hier een beetje onder de aandacht te brengen. Enerzijds zegt het al genoeg dat een organisatie zich via dit forum probeert in de kijker te spelen maar goed dat is een keuze die jullie zelf maken.

Zelf kan ik alleen maar stellen dat "jullie" pertinent niet de goedkoopste zijn en dat de medische vragen die bij de duurdere aanvullende paketten gesteld worden ook niet echt bijdragen aan een open en eerlijk product als ik dat zo even mag uitdrukken. Dit is verder niet jullie tekortkoming als tussenpersoon maar het ligt gewoon aan het product wat jullie aan bieden.

Ten slotte is iedereen natuurlijk vrij om te doen of laten wat hij of zij wil echter zou ik adviseren om een eventuele keuze eerst bij de verzekeraar te zoeken en dan pas naar het bijbehorende collectief. Puur op prijs / kwaliteit zal Delta lloyd niet direct als beste uit de bus komen maar dat zal per persoon verschillen. Wie zich top verzekerd bij Delta Lloyd heeft absoluut een goede dekking maar het bijbehorende prijskaartje al dan niet collectief staat niet in houding tot wat er verder nog te koop is in de huidige "ziektekostenmarkt".

Kortom, vergelijk meerdere verzekeraars en kijk eerst naar de voorwaarden en vergoedingen en zoek dan pas naar de beste prijzen. Als je eenmaal weet welke verzekeraar het beste aansluit op je wensen kun je op zoek naar de voordeligste aanbieder en als dat Delta Lloyd mocht zijn dan zou je inderdaad gek zijn als je dat (het eerste jaar in ieder geval) niet collectief zou doen.

lars78

Ongelezen bericht door lars78 »

Waarom moet een tussenpersoon ook nog eens geld verdienen aan dit ziektekostenstelstel........ het is nog niet duur genoeg zeker.

Geen Delta Lloyd voor mij

Jan-E

Ongelezen bericht door Jan-E »

Delta Lloyd is niet voor niets nu al karig met het beiden van collectieven of zijn er nog veel meer andere organisaties die het collectief bieden.
Delta Lloyd is nu net de verzekeraar die het meeste in de vorm van een collectief wordt aangeboden. Door Independer, United Insurance, TCF Zorg en dus ook informatieziektekosten.nl. Het rijtje op www.zorgwet.info is niet eens volledig. Informatieziektekosten.nl is wel de goedkoopste in dat rijtje, omdat ze niet alleen 10% korting geven, maar ook nog hun provisie aan de klant teruggeven. Waar Ladasyroste van leeft? Geen idee.

Ladasyroste

Waar Ladasyroste van leeft? Geen idee.
Wij leven van de verdienste op de aanvullende verzekeringen. Als niemand die zou nemen hebben we pech! :cry:
misschien een overeenkomst met Delta Lloyd hebben voor 1 jaar
Als we dat zouden hebben zouden we wel erg naief zijn. Wij hebben dus een meerjarenovereenkomst vwb de collectiviteit
dit forum wordt gebruikt om jullie organisatie hier een beetje onder de aandacht te brengen
Helaas zijn wij daartoe genoodzaakt omdat Independer (en dus TROS Radar!) ons niet wil opnemen (verdienen te weinig aan ons), kiesbeter.nl dat niet wil omdat we geen verzekeraar zijn etc.etc. Naast de divers forums waarop wij meepraten adverteren we natuurlijk ook gewoon!
de medische vragen die bij de duurdere aanvullende paketten gesteld worden
Er worden alleen bij de TOP dekking 4 medische vragen gesteld. Ik zelf vind de Comfort dekking al ruim genoeg en heb dus geen vragen hoeven invullen!

Gesloten