LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensafhankelijk premie

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
chiellio

Inkomensafhankelijk premie

Ongelezen bericht door chiellio »

Ik heb dit forum even vluchtig doorgelezen, dus excuses als dit al behandeld is.

Ik lees allerlei verhandelingen over de premie die betaald moet worden voor de basisverzekering en eventueel aanvullende paketten.
Ik lees echter niks over het inkomensafhankelijke deel dat door de werkgever afgedragen moet worden. dit deel dat 6.5% van het bruto jaarinkomen bedraagt wordt door de werkgever afgedragen. dit wordt echter door de belastingdienst als extra inkomen gezien waarover loonbelasting betaald moet worden. Bij €30.000 praten we over €1.950 aan premie, bij 42% loonbelasting is dit dus 819 Euro aan extra inkomstenbelasting, dit komt neer op een extra bedrag van € 68 per maand..:(.. wordt dit ook gecompenseerd..!! ik betaal nu ongeveer 140Euro voor mijn ziektekosten, maar dat zal volgend jaar dan naar de 170 Euro gaan.. :(.. En Zalm maar zeggen dat iedereen er in koopkracht op vooruit gaat..

Greetz.

wildekger

Re: Inkomensafhankelijk premie

Ongelezen bericht door wildekger »

Ja ook ik heb het bericht doorgekregen van de 6.5 % eigenbijdrage en ben er achergekomen dat ik netto minder in handen gaat krijgen.
Voor de belasting is het op deze wijze lekker,want als je geen zorgtoeslag krijg,betekend dit weer kassa voor de heer zalm.
de minina betaald op deze wijze dus gewoon hun eigen zorgtoeslag.zie je maar weer hoe we allemaal in het ootje worden genomen.ik ga er op jaarbasis met mijn gezin ongeveer 1400 euru op achteruit,maar gelukkig ben zijn wij"" tweedieners""Dus mogen we ook twee keer zoveel betalen

wildekger

Re: Inkomensafhankelijk premie

Ongelezen bericht door wildekger »

nou ik weet dar het op je jaaropgave staat,maar bij het invullen van je belastingopgave,wordt dit volgens mij niet meegeteld.wel je bruto inkomsten en je premies

gr.wildekger

Gesloten