LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inschrijven bij huisarts lukt niet
-
Inschrijven bij huisarts lukt niet
Geachte leden van dit forum.
ik zit met een probleem. ik ben sinds mei in Enschede komen wonen en probeer mij sinds al in te schrijven bij een H.A. dit echter zonder resultaat.
graag zou ik willen vragen wat ik hier aan kan doen. ik weet dat zorg verzekeraars hier los van staan dus dat valt al af. maar zolang ik geen h.a. heb in de buurt (met een verplichte aanrijd tijd van 15 minuten) word ik ook hier en het MST-E (Medisch Spectrum Twente Enschede) de deur gewezen zelfs bij de huisartsen post. dit zou dus in theorie betekenen dat ik voor een ieder wisse wasje een ambulance moet gaan bellen (hahaha) ik denk niet dat deze ambulance dienst daar zo vrolijk van gaat worden ghehehe.. graag zou ik wat info ontvangen van een persoon die mij kan vertellen hoe of wat ik kan ondernemen.
even voor de u allen duidelijkheid. ik heb geen enkele history van nare situaties bij een H.A. of T.A. dus daar kan het niet aan liggen ik ben zo'n beetje de G.V.R. (grote Vriendelijke reus) hem zelve.. deze mensen doen alleen hun werk en krijgen dan ook mijn hoogste gradatie van respect.
Met vriendelijke Groet
Vries.de.R
p.s.
I.V.M. werk kan het zijn dat ik soms ietwat lkaat een reactie noch een quote plaats. gelieve hiervoor uwer begrip
ik zit met een probleem. ik ben sinds mei in Enschede komen wonen en probeer mij sinds al in te schrijven bij een H.A. dit echter zonder resultaat.
graag zou ik willen vragen wat ik hier aan kan doen. ik weet dat zorg verzekeraars hier los van staan dus dat valt al af. maar zolang ik geen h.a. heb in de buurt (met een verplichte aanrijd tijd van 15 minuten) word ik ook hier en het MST-E (Medisch Spectrum Twente Enschede) de deur gewezen zelfs bij de huisartsen post. dit zou dus in theorie betekenen dat ik voor een ieder wisse wasje een ambulance moet gaan bellen (hahaha) ik denk niet dat deze ambulance dienst daar zo vrolijk van gaat worden ghehehe.. graag zou ik wat info ontvangen van een persoon die mij kan vertellen hoe of wat ik kan ondernemen.
even voor de u allen duidelijkheid. ik heb geen enkele history van nare situaties bij een H.A. of T.A. dus daar kan het niet aan liggen ik ben zo'n beetje de G.V.R. (grote Vriendelijke reus) hem zelve.. deze mensen doen alleen hun werk en krijgen dan ook mijn hoogste gradatie van respect.
Met vriendelijke Groet
Vries.de.R
p.s.
I.V.M. werk kan het zijn dat ik soms ietwat lkaat een reactie noch een quote plaats. gelieve hiervoor uwer begrip
-
Re: Inschrijven bij huisarts lukt niet
Geen huisarts te vinden ... láát dan voor u zoeken!
Lukt het niet een huisarts te vinden, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. De verzekeraar helpt u primair een nieuwe huisarts te zoeken en kan eventueel óók bemiddelen wanneer u een bepaalde voorkeur heeft.
Lukt het niet een huisarts te vinden, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. De verzekeraar helpt u primair een nieuwe huisarts te zoeken en kan eventueel óók bemiddelen wanneer u een bepaalde voorkeur heeft.
-
graag citeer ik even en opmerking van een dergelijk ander forum...
''Een huisarts vinden en krijgen staat los van de verzekeraar, de huisarts zelf beslist of jij een patient of niet van hem/haar wordt.''
en ik heb zelf ook al contact gehad met CZ en die geven aan alleen te kunnen kijken welke het dichts bijzijn zijn
''Een huisarts vinden en krijgen staat los van de verzekeraar, de huisarts zelf beslist of jij een patient of niet van hem/haar wordt.''
en ik heb zelf ook al contact gehad met CZ en die geven aan alleen te kunnen kijken welke het dichts bijzijn zijn
Zorgverzekeraar kan je er zeker bij helpen. Meestal hebben die ook lijsten van huisartsen in je buurt met de postcodes er bij.
-
Nog een aanloop ... nadat CZ u niet kan/wil helpen, alhoewel zij voor uw goede zorg garant zouden moeten staan ...
Type op uw zoekmachine in: zorgbelang (plus uw woonplaats) en u vindt een contactadres waar u verder geholpen kunt worden.
HIER Overijsel: http://www.belangenorganisatiesoverijss ... n-klachten
Type op uw zoekmachine in: zorgbelang (plus uw woonplaats) en u vindt een contactadres waar u verder geholpen kunt worden.
HIER Overijsel: http://www.belangenorganisatiesoverijss ... n-klachten
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 20 okt 2017 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
HIER kunt u zich zelf inschrijven: https://www.campushuisarts.nl/nl/inschrijven/
Kijk die hänshen helpt u hier echt mee en ik zou dat ook met beide handen vastpakken, morgen heeft u een huisarts. Ik doe het altijd als volgt, neem een lijstje mee van alle huisartsen en je stapt gewoon naar binnen..kan ik bij u lid worden? ja meneer, de praktijk is eigenlijk vol maar u kan er nog wel bij..er is net eentje afgevallen.
Stap er op af en vergeet even die telefoon, persoonlijke uitstraling en je komt overal.
Stap er op af en vergeet even die telefoon, persoonlijke uitstraling en je komt overal.
Weigeren zal waarschijnlijk gebeuren vanwege drukte. Als ik u zo moet geloven, kan er geen andere reden zijn. Het lijkt me dat ook een huisarts een maximum aan patiënten voor zichzelf stelt.
-
Het er persoonlijk naar toe gaan is in Enschede niet meer van deze tijd. Beller is sneller lol maar toch bedankt.atlas1302 schreef:Kijk die hänshen helpt u hier echt mee en ik zou dat ook met beide handen vastpakken, morgen heeft u een huisarts. Ik doe het altijd als volgt, neem een lijstje mee van alle huisartsen en je stapt gewoon naar binnen..kan ik bij u lid worden? ja meneer, de praktijk is eigenlijk vol maar u kan er nog wel bij..er is net eentje afgevallen.
-
Ik ben u enorm dankbaar. Ik ga dit zeker eens proberenhänschen klein schreef:HIER kunt u zich zelf inschrijven: https://www.campushuisarts.nl/nl/inschrijven/
-
Juist daarom kan het wel effectief zijn! Omdat anderen het niet doen val jij des te meer op. Ik vind het een goede suggestie van Atlas.R.Vries.De schreef:Het er persoonlijk naar toe gaan is in Enschede niet meer van deze tijd. Beller is sneller lol maar toch bedankt.atlas1302 schreef:Kijk die hänshen helpt u hier echt mee en ik zou dat ook met beide handen vastpakken, morgen heeft u een huisarts. Ik doe het altijd als volgt, neem een lijstje mee van alle huisartsen en je stapt gewoon naar binnen..kan ik bij u lid worden? ja meneer, de praktijk is eigenlijk vol maar u kan er nog wel bij..er is net eentje afgevallen.
-
Ik citeer de polisvoorwaarde van zilveren kruis : "4.5 Als u zorgbemiddeling nodig heeft
U heeft recht op zorgbemiddeling. Dit betekent dat u bijvoorbeeld informatie krijgt over behandelingen, over wachttijden en over kwaliteitsverschillen tussen zorgverleners of zorginstellingen. Op basis van die informatie:
• kunt u zelf uw keuze maken, óf
• bemiddelen wij voor u met de zorgverlener of zorginstelling over de wachtlijsten. En regelen wij voor u een afspraak. Dit noemen wij wachtlijstbemiddeling.
Ook als u een nieuwe zorgverlener of zorginstelling zoekt, bijvoorbeeld omdat u verhuisd bent, heeft u recht op zorgbemiddeling. Wij helpen u dan om deze zorgverlener of zorginstelling te vinden. Wilt u zorgbemiddeling en/ of wachtlijstbemiddeling? Neem dan contact met ons op.
Deze voorwaarde is onderdeel van de algemene voorwaarden basisverzekering , dus dit moet ook bij andere zorgverzekeraars te vinden zijn. En bemiddelen is iets anders dan een adreslijst. Als de zorgverzekeraar weigert of de bemiddeling niet lukt, maak hiervan dan een klacht bij de NZA. (088) 770 87 70.
En ik vond nog een huisarts met open inschrijving. https://vanderlugt.uwartsonline.nl/page ... PaNebQegRa ( huisarts en praktijk voor acupunctuur??)
En
https://www.artsenzorg.nl/gezondheidsce ... nschrijven ( Menzis keten, artsen in loondienst)
en
https://tuijnenburg.praktijkinfo.nl/mod ... mulier.php
U heeft recht op zorgbemiddeling. Dit betekent dat u bijvoorbeeld informatie krijgt over behandelingen, over wachttijden en over kwaliteitsverschillen tussen zorgverleners of zorginstellingen. Op basis van die informatie:
• kunt u zelf uw keuze maken, óf
• bemiddelen wij voor u met de zorgverlener of zorginstelling over de wachtlijsten. En regelen wij voor u een afspraak. Dit noemen wij wachtlijstbemiddeling.
Ook als u een nieuwe zorgverlener of zorginstelling zoekt, bijvoorbeeld omdat u verhuisd bent, heeft u recht op zorgbemiddeling. Wij helpen u dan om deze zorgverlener of zorginstelling te vinden. Wilt u zorgbemiddeling en/ of wachtlijstbemiddeling? Neem dan contact met ons op.
Deze voorwaarde is onderdeel van de algemene voorwaarden basisverzekering , dus dit moet ook bij andere zorgverzekeraars te vinden zijn. En bemiddelen is iets anders dan een adreslijst. Als de zorgverzekeraar weigert of de bemiddeling niet lukt, maak hiervan dan een klacht bij de NZA. (088) 770 87 70.
En ik vond nog een huisarts met open inschrijving. https://vanderlugt.uwartsonline.nl/page ... PaNebQegRa ( huisarts en praktijk voor acupunctuur??)
En
https://www.artsenzorg.nl/gezondheidsce ... nschrijven ( Menzis keten, artsen in loondienst)
en
https://tuijnenburg.praktijkinfo.nl/mod ... mulier.php