LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] invoeren dagvergoeding

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
wilwarringa

invoeren dagvergoeding

Ongelezen bericht door wilwarringa »

laat de regering maar snijden in de managerslagen van de zorg dit levert meer op op termijn dan €7.50

Chocomelk

Re: invoeren dagvergoeding

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wilwarringa schreef:laat de regering maar snijden in de managerslagen van de zorg dit levert meer op op termijn dan €7.50
Succes om dit de regering wijs te maken.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Ik vind dat een moeilijke discussie hoor. Nu ben ik zelf ook altijd niet even blij met het management maar welke laag ik dan graag weg zou willen zien weet ik ook niet. Een magement laag eruit halen levert ook vaak problemen op (ik loop al een tijdje mee in de zorg) en haalt tijd die ik met de patient besteed weg omdat ik dan in allerlei overleggen moet gaan zitten. In de eerste plaats heb ik geen verstand van dat soort dingen (moet ik opeens iets met het budget) en 2) wil ik graag werken aan iets waar ik wel verstand van heb.

Isabel

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

stond vanmorgen in de krant..
dat ze nog helemaal niet weten ,wie dat nou moet gaan claimen?ziekenhuis,verzekering etc?maar dat de staat er in elk geval niks mee op schiet.
en dat dit ook weer allerlei administratieve werkzaamheden geeft en daar moeten ook weer mensen voor komen ,dus of het nou daadwerkelijk wat oplevert,ze denken dat het eerder geld kost....ja ze weten alles leuk te verzinnen hoor in den haag!!

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

ik heb in het verleden 2x 2mnd in het ziekenhuis gelegen! slik :oops: tel ff uit ,plus 350 eigenbijdrage en extra kosten :(

Chocomelk

manondoris schreef:ik heb in het verleden 2x 2mnd in het ziekenhuis gelegen! slik :oops: tel ff uit ,plus 350 eigenbijdrage en extra kosten :(

Ik tel het wel even uit : :wink:

maand 30 dagen 225,00 euro
maand 31 dagen 232,50 euro
maand 30 dagen 225,00 euro
maand 31 dagen 232,50 euro
--------------
915,00 euro
Eigen risico 350,00 euro
--------------
totaal 1265,00 euro Zonder extra kosten

manondoris

OMG :shock:

rozemarijntje

tja en mensen moeten toch dat ziekenhuis is....
goh raar dat je betalings achterstanden krijgt.....niet zeuren...niet zielig doen,dit hoort erbij :mrgreen:

zie voorpaginga radar...ja ze weten het leuk te verzinnen hoor....en werkt het????????NEE,net als al die top acties die ze nog meer verzonnen hebben...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Aan de andere kant bespaart in het ziekenhuis liggen thuis ook een beetje geld.
Degene die in het ziekenhuis ligt, neemt thuis geen douche, gaat thuis niet naar de wc, eet en drinkt niet thuis, maakt minder kleding vuil dat gewassen moet worden, verbruikt thuis iets minder energie enz.

rozemarijntje

@emmy

ja dat is waar van het eten,kleding,nou ik gebruikt juist meer,en dat moet toch thuis gewassen worden :wink:
maar eten en drinken,oke..
maar vergeet niet dat de mensen ook graag tv willen kijken,de laatste keer dat ik er lag! moest ik 8 euro betalen per dag...nou dat kost het thuis niet hoor...
dus zou je dat ook nog willen?en wie wil dat nou niet,als je daar ligt(ja of je moet buiten westen zijn etc)

feit blijft dat er nu heel wat instanties zeggen,het gaat niet werken,kost geld...lijkt me niet de bedoeling :oops:

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

alleen of dat 7.50 per dag is waag ik te betwijfelen. energieverbruik merk je neit bij een gezin waarvan 1 persoon er niet is lijkt mij.
Ik vind dit weer zo`n kul maatregel. en daar moeten straks allerlei reparatiewetjes komen met toeslagen om de effecten voor d elage inkomens te beperken, en dat kost aan administratie straks weer meer dan het oplevert. Ambtenaren en administrateurs blij, maar dat zijn ook de enigen...

dit soort zaken zorgt alleen voor kortdurende ""besparingen"" , niet voor structurele die we op de lange termijn gewoon nodig hebben.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

dit soort zaken zorgt alleen voor kortdurende ""besparingen"" , niet voor structurele die we op de lange termijn gewoon nodig hebben
precies, dit is meer rompslomp.

@Emmy, meestal heb je juist nog meer was als je in het ziekenhuis bent.
Eten voor wat choco aan berekening heeft gemaakt , doe je ook niet zoveel en ook de stroom en dergelijke kom je thuis echt niet aan.

manondoris

er word toch alltijd wat lekkers mee genomen voor je en leesvoer , je telefoonkosten want dat is bijna je enige tijdverdrijf .samen naar beneden als het mogelijk is en een drankje ,hapje nemen .en dan het parkeren pieewww een weekkaart kost hier 16 euro . en je partner wil toch iedere dag even komen of je kinderen !ik lag in een ziekenhuis hier 25 km verder op ! nou het benzine station kun je gewoon achter je auto aan hangen :wink: en ik kan nog wel ff doorgaan !

rozemarijntje

nou wij waren hier in het ziekenhuis
elke keer even...uurtarief 2 euro!!
niks weekkaart toen ik er lag,en mijn was heel de dag bij me,wil je niet weten wat het koste... :oops: maar ja,dat is dan weer ander verhaal

Emmy75

vroem schreef:alleen of dat 7.50 per dag is waag ik te betwijfelen. energieverbruik merk je neit bij een gezin waarvan 1 persoon er niet is lijkt mij.
Het zal zeker geen 7,50 per dag zijn, op het gebied van de maaltijden zal het harder gaan.

Overigens die energie is niet zo heel veel in een meerpersoonshuishouden, maar die ene persoon neemt toch graag een warme douche in het koude nederland, zit niet achter de computer en laadt zijn mobiel niet thuis op. Scheelt allemaal energie.
vroem schreef: dit soort zaken zorgt alleen voor kortdurende ""besparingen"" , niet voor structurele die we op de lange termijn gewoon nodig hebben.
Dat zeker, maar soms is het leuk om zoiets er tussendoor te gooien.
ciske schreef:@Emmy, meestal heb je juist nog meer was als je in het ziekenhuis bent.
Eten voor wat choco aan berekening heeft gemaakt , doe je ook niet zoveel en ook de stroom en dergelijke kom je thuis echt niet aan.
Meer was ? Velen lopen in het ziekenhuis de hele dag in pyama en ochtendjas. Als ze thuis zijn gaan ze eerst werken en dan 's avonds weer omkleden voor het uitje dat op de agenda staat en dan 's nachts weer de pyama vuil maken.
Maargoed het was niet alleen de was en energie wat ik aangaf. Er hoeven ook minder boodschappen gedaan te worden omdat die persoon thuis niet eet.

Chocomelk

Emmy inderdaad eet de persoon die in het ziekenhuis ligt niet
thuis maar vaak word er vanalles mee gebracht voor die persoon die in
het ziekenhuis ligt, boekjes, wat lekkers dus dat bedrag blijft ongeveer wel hetzelfde hoor.

Tel dan de extra kosten voor tv, telefoon, parkeren daar word je niet vrolijk van.
Uiteindelijk kost het dus veel meer als je gewoon thuis zou zijn.

Emmy75

TV en telefoon zijn eigenlijk luxe en niet nodig. Leesvoer kan ook goedkoper met een boek uit de bib.
Iemand zou ook een iPad kunnen meenemen met een datachip erin en een heel goedkoop abo met heel veel data. Dan kun je daarop TV kijken via apps als uitzending gemist en RTL XL, vast goedkoper dan de 8 euri per dag en men kan daarnaast internetten, mailen en whatsappen enz.

Reiskosten naar het ziekenhuis worden deels gecompenseerd door het wegvallen van reiskosten naar het werk. Dat lekkers wat meegenomen wordt, zou men anders thuis op de bank ook consumeren, anders komt men tig kilo's zwaarder uit het ziekenhuis dan men erin ging.

( Natuurlijk weet ik dat de berekening niet zuiver is en het uiteindelijk meer kost dan het oplevert, maar ik wilde het even aanstippen omdat er alleen over de kosten gesproken wordt en niet over minder kosten die men aan de andere kant toch wel iets bespaard. )
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 23 mei 2012 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Meer was ? Velen lopen in het ziekenhuis de hele dag in pyama en ochtendjas
Ja meer was, weet niet of jij ooit in een ziekenhuis hebt gelegen, maar je loopt echt niet de hele dag in hetzelfde.

Eten is ook niet thuis voor 7,50 hoor, en hoezo geen leesvoer meenemen? Heb nog nooit een persoon gesproken die graag in het ziekenhuis was.

Chocomelk

Emmy75 schreef:TV en telefoon zijn eigenlijk luxe en niet nodig. Leesvoer kan ook goedkoper met een boek uit de bib.
Iemand zou ook een iPad kunnen meenemen met een datachip erin en een heel goedkoop abo met heel veel data. Dan kun je daarop TV kijken via apps als uitzending gemist en RTL XL, vast goedkoper dan de 8 euri per dag en men kan daarnaast internetten, mailen en whatsappen enz.
Ieder zijn eigen mening Emmy, tv is geen luxe vind ik in een ziekenhuis.
Ipad dat is in mijn ogen pas luxe, ik heb het niet eens, ook niet in het bezit van een laptop.

ciske

Ieder zijn eigen mening Emmy, tv is geen luxe vind ik in een ziekenhuis.
Ipad dat is in mijn ogen pas luxe, ik heb het niet eens, ook niet in het bezit van een laptop
Mee eens, en inderdaad een Ipad hebben velen niet, ook ik niet.

Gesloten