LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinddossier

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Da silva

kinddossier

Ongelezen bericht door Da silva »

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... penis.html
christenkabinet heeft het voor elkaar. Vanaf 2009 zal IEDER gezin geregistreerd gaan worden. Uw hobbies, uw opleiding, uw gewoonten, of u aan een drukke weg woont. Tenminste, als u kinderen hebt. Rouvoets leger aan registratieambtenaren gaat de lengte van zoons' penis vastleggen, ze gaan nauwkeurig omschrijven hoe het balzakje eruit ziet. (rimpelig, hangend of groot). Er gaat vastgelegd worden of de beharing van uw dochters schaamhaar tot aan de labia loopt.
Extra info voor ons IT-publiek
Leuk weetje voor de IT-ers die langer dan 1 maand in de IT werken en weten hoe 'implementatietrajecten' verlopen: Iedere gemeente moet zelf een licentie kopen op een softwarepakket dat al deze onzin registreert. De overheid maakt één overkoepelend systeem dat verbinding kan maken met al deze afzonderlijke softwarepakketten, zodat Rouvoets amtenaren -op termijn- lekker vanachter hun eigen bureau kunnen checken of u voldoet aan de christenstandaard. Moeten we nog uitleggen hoe fout dit soort dingen altijd gaat?
Echt te gek voor woorden dit,gelukkig zijn ouders niet verplicht alles te beantwoorden.
http://www.ouders.nl/mjur2008-ekd.htm
Ouders moeten weten dat het niet verplicht is om op deze vragen antwoord te geven. Het mag wel maar het hoeft niet. Een overweging om het wel te doen is omdat u vindt (al of niet in overleg met uw hulpverlener), dat dit voor een juiste behandeling van uw kind noodzakelijk is. Wat in dit geval onder 'noodzakelijk' verstaan moet worden, bepaalt u zelf.
Tot welke leeftijd kunnen de gegevens van uw "kind" opgevraagd worden?
Een leven lang vast aan het EKD?
De algemene bewaartermijn van medische gegevens is 15 jaar vanaf het moment dat de gegevens zijn vastgelegd, "of zoveel langer als redelijkerwijs uit de zorg van een goed hulpverlener voortvloeit".

Reken even mee: het EKD loopt in ieder geval tot het 19e levensjaar van een kind. Dit betekent dat de algemene bewaartermijn pas begint te lopen als het kind 19 jaar wordt. Tel daarbij die 15 jaar bewaartermijn op, dan weet je dat het EKD minimaal tot het 34e levensjaar van een 'kind' bewaard blijft. Maar het kan ook langer zijn.
Sorry,maar ik krijg nu toch echt het beeld van verzekeringsmaatschappijen die patienten gaan weigeren gebaseerd op hun levensgeschiedenis,ik kan ouders alleen maar aanraden dit in het belang van de toekomst van hun kind zo onvolledig mogelijk in te vullen.
Laatst gewijzigd door Da silva op 28 nov 2008 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

hanz

Re: kinddossier

Ongelezen bericht door hanz »

Voer voor ondeugende pedofieltjes.

H

Snake-lady

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Risicofactoren ouder/verzorger

1 Leeftijd moeder bij bevalling < 20 jaar
7 Eénouder gezin
8 Langdurige werkloosheid/arbeidsongeschiktheid ouder(s)
10 Levend van minimum inkomen
16 Ouder(s) laag of niet geletterd
Overig
En dan nog, stel dat een gezin van het minimum leeft, of dat het gezin een 1 ouder gezin is, en sinds wanneer is een analfabeet een "risicofactor"? En sinds wanneer zijn alle jonge moeders een risicofactor? Ken er genoeg die het perfect doen, en er zijn onder de "oudere" moeder's ook rotte appels, niet alleen bij jonge moeder's!!
Een aantal dingen ben ik het wel mee eens dat ze daar naar kijken, maar de rest is allemaal onzin, wat gaat hun dat aan?! Ze zijn tegenwoordig wel erg extreem als het gaat om kinderen beschermen, ik zou me doodschamen als mijn moeder ooit gegevens zoals mijn beharing, enz zou doorgeven, dat gaat niemand wat aan, dat is prive, en zelfs zo prive dat ik me afvraag waar dit goed voor moet zijn, straks willen ze ook nog weten hoeveel vriendjes/vriendinnetjes je kind heeft gehad, wanneer het sexueel actief is, enz, dat is de zorg van een ouder, en niet van de regering, en al helemaal niet op deze manier.
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat nederland onder leiding staat van een control freak die ALLES wil bepalen, wil weten, o.a. dit dus.
Mocht ik ooit zo'n lijst krijgen weiger ik ook maar iets te tekenen, aan te kruisen of wat dan ook over mijn kinderen, het gaat ze niks aan!!!
Bah, wat kan ik me hier kwaad om maken :evil:

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Er zijn een paar doorgedraaide ministers bezig...
maar denk wel storm in glas water zie maar dat plan van het patienten dossier, veel te voorbarig...

Snake-lady

Ook al is het een storm in een glas water, ik snap dan nog niet dat iemand hier alleen al aan denkt om zulk soort dingen te willen gaan invoeren, dat iemand al uberhaupt op zulke vragen komt vind ik al erg genoeg :x

Da silva

Wat is de (logische) volgende stap?
Het EPD er aan vast plakken,zodat je van de wieg tot de kist gevolgd kunt worden?
Storm in een glas water?
christenkabinet heeft het voor elkaar. Vanaf 2009 zal IEDER gezin geregistreerd gaan worden.

sgh

Ongelezen bericht door sgh »

Ik begrijp dat veel mensen een naar gevoel van inbreuk op hun prive gegevens hebben.Veelal kwam het ook voor dat toch de gegevens te krabbel waren gelegd bij onbevoegden.Dat heb ik zelf ook.Maar in mijn werk is het soms ook erg lastig om de vinger te leggen op een situatie van een kind dat mishandelt etc wordt.Nu lijken sommige vragen erg onnodig,maar voor proffessionals kunnen deze enorm van waarde zijn.Het is wettelijk heel moeilijk om een goed bewijs te hebben dat een kind in de problemen is.Doordat meerdere hulpverleners afhankelijk van elkaar in gegevens kunnen kijken,kan een kind veel schade voorkomen worden.Vergeet niet dat ouders niet uit zich zelf zullen zeggen dat ze hun kind mishandelen.Ouders kiezen niet voor een kind om deze te mishandelen.Dat groeit er langzaam in en er zit een heel verhaal achter.Ze vertellen het ene verhaal bij de ene hulpverlener en weer een andere versie bij een andere hulpverlener.En die weten soms niet eens van elkaars bestaan omdat wij burgers aangeven dat wij privacy willen.De mensen reageren wel heel boos als er weer in de krant een artikel komt dat een kind wat is aangedaan en hulpverleners niets hebben ondernomen.Vergeet niet dat er zeer voorzichtig te werk gegaan moet worden.Als er een vergissing gemaakt wordt ben je het zicht op zo`n kind voor altijd kwijt.In probleemgevallen wordt er vaak verhuisd om zo de hulpverleners te ontlopen.Een kind raakt dan zoek in de medische gegevens omdat ouders gegevens niet door willen/hoeven geven.Kindermishandeling komt steeds vaker voor en daar moeten we ons hoofd niet voor in het zand steken en bang onze gegevens bij ons houden.Als er niets bijzonders bij je aan de hand is wees dan maar blij.Veel hulpeloze kinderen zullen achteraf later blij zijn met het EKD.

Da silva

De kinderen die er mee geholpen zijn wel,maar wat gebeurt er met de kinderen wiens dossier in de verkeerde handen terechtkomt?
Want tot nu toe is nog niet 1 systeem waterproof gebleken,wat als de privé gegevens van een kind gebruikt worden als chantagemiddel?
En vertel me niet dat dat niet kan,tot nu toe kan op het gebied van kindermisbruik alles,dit is voor sommige mensen een uitgelezen kans om kinderen die zwak in de maatschappij staan er uit te lichten en naar hun willekeur te misbruiken,dat is de andere kant van de medaille.

sgh

Ongelezen bericht door sgh »

Ik moet je gelijk geven dat er nog nooit een systeem is geweest die waterdicht is.Dit zal volgens mij ook nooit komen.Men blijft creatief.Maar vergeet niet dat kindermishandel het meest binnen het gezin voorkomt.En om dat te voorkomen moet je een betere kontakt voorziening hebben tussen hulpverleners en die zitten niet allemaal onder één dak.Om te voorkomen dat die zoals je noemt "zwakke kinderen" verder afzakken of misbruikt blijven worden moet je dmv van dit systeem eerder in kunnen grijpen.Het zal altijd om een klein groepje gaan wat de dupe wordt met nieuwe systemen dat vindt ik ook niet kunnen,maar als je niets onderneemt dan wordt een veel grotere groep de dupe.En dat willen we ook niet.Kindermishandeling op welk gebied dan ook neemt sinds de laatste jaren meer toe.En dat eind is nog lang niet in zicht.En dat konden ze ook niet voorkomen met de oude systemen.

Snake-lady

Kindermishandeling neemt toe zeg je sgh, maar sta je er ook wel eens bij stil dat tegenwoordig wel erg snel iets gezien word als mishandeling? Je mag je eigen kind geen tik meer over de vingers geven, geen tik op de kont, want dat is namelijk "kindermishandeling" ik ben er ook groot om geworden, en mijn moeder houdt veel van mij, maar als ik vroeger te ver ging en na 3 waarschuwingen nog steeds ergens aan zat dan kreeg ik een tik over mijn vinger's of tik op mijn kont, dus ja, als ik het dan zo bekijkt dan zal het inderdaad wel stijgen ja.
Wat betreft het systeem, nou ik geloof er niet in, gezinnen waar ze de kinderen juist niet bij weg moeten halen, halen ze ze wel weg, en bij gezinnen waar moederlief of vaderlief hele dagen drugs gebruikt worden de kinderen niet weggehaald.

En nu terug naar het dossier, ik vind het TE belachelijk voor woorden dat je zoveel privegegevens gevraagd word in te vullen, dat ik die lijst een breuk op de privacy vind van een kind en ook de ouder's, ik ga toch niet omschrijven wat de begroeing van het schaamhaar van mij dochter is, of beschrijven hoe de balzak van mijn zoontje eruit ziet, en meer van dat soort vragen, dat gaat niemand wat aan behalve de ouder's :x

Da silva

@ sgh
Wat zou je denken van voorlichting op scholen,en dit al vanaf peuter/ kleuterklas?
je kunt wel allerlei instanties in het leven roepen maar een onwetend kind weet niets van sexueel misbruik of mishandeling,die denkt dat het er bij hoort en weet niet beter.
Voorkomen is beter dan genezen,en ik weet wel voor een hoop kinderen zal het niet nodig zijn,maar kinderen kunnen op deze manier ook signalen van andere kinderen oppikken en eventueel melden bij de leerkracht.
Als je ziet dat 1op de 10 á 20 kinderen misbruikt cq mishandeld wordt ga ik voor voorlichting op scholen en via de ouders zelf.
Ikzelf heb mijn kinderen altijd voorgehouden dat er nu eenmaal mensen rondlopen die minder goede bedoelingen hebben,dit heb ik specifiek uitgelegd aan de hand van voorbeelden al op jonge leeftijd,nooit bij iemand in de auto stappen.laat je niet meenemen bij school of ophalen door een vreemde,ga altijd bij iemand staan die je kent en zodra je iets niet vertrouwt...GILLEN,zo hard mogelijk,laat goed merken wat er aan de hand is,laat je niet stilletjes meenemen.IK kom jou ophalen en wanneer dat niet zo is bel IK de lerares en die vertelt jou wie jou ophaalt.
Dit gold ook voor ooms en tantes en buurvrouwen en andere bekenden!!!
Zo zijn er legio voorbeelden hoe je je kind voor kunt bereiden op deze rotte maatschappij,het heeft geen zin om je kind "onschuldig" en onwetend te houden,zij worden door die lakse houding het slachtoffer.

Gesloten