LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderen en zorgverzekering

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
pilletje

kinderen en zorgverzekering

Ongelezen bericht door pilletje »

Wie kan mij vertellen hoe mijn twee kinderen van 13 en 17 verzekerd zijn vanaf 1 januari 2006. En dan bedoel ik het volgende:
Ik heb een basisverzekering en ga mij bijverzekeren.
De kinderen zijn bij mij verzekerd , maar ik betaal dus voor hen geen premie en kan ze ook niet bijverzekeren.
Wat krijgen zij nu wel of niet vergoed en waar staat dat. :?:

dehulk

Re: kinderen en zorgverzekering

Ongelezen bericht door dehulk »

De zorgverzekering is een individuele verzekering. Ieder lid van uw gezin moet zich (laten) verzekeren en krijgt een eigen verzekeringspolis. Afzonderlijke gezinsleden kunnen bij verschillende zorgverzekeraars zijn verzekerd.
premie per jaar wordt dan zelfs 1100 euro per jaar per persoon. Kinderen tot 18 jaar zijn gratis. De werkgever betaalt ook nog een procentuele premie. Meer informatie op www.postbus51.nl.
Kan ik mijn kind aanvullend verzekeren ja dat kan dat kost u niks,alleen boven de 18 jaar.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik denk dat het van de maatschappij afhangt of kinderen gratis zijn voor de aanvullende verzekering. Bij enkele maatschappijen, voormalige ziekenfondsen, is al bekend dat de aanvullende verzekering gratis is voor de kinderen. Maar volgens mij is elke verzekeringsmaatschappij vrij in de bepaling van de tarieven, dus het is zeker niet gegarandeerd dat dit overal gratis is.
Overigens: een aanvullende verzkering is helemaal niet nodig. De basisverzekering dekt bijna alle kosten. Niet gedekt door de basisverzekering zijn: tandheelkundige hulp (wel voor kinderen in de basisverzekering) en fysiotherapie (wel voor kinderen in de basisverzekering) en andere therapieen.
Aanvullende verzekeringen kunnen duur zijn in vergelijking met de basisverzekering. Als voor de basisverzekering ca. 90 euro per maand wordt gevraagd, vind ik tarieven van ca. 25 euro p.m. voor de aanvulling veel te hoog. Immers de basis dekt 98% van de kosten en dit zijn de hoogste kosten, zoals ziekenhuisopname. Een ziekenhuisopname van enkele dagen kost duizenden euro's.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Het is natuurlijk niet waar dat de basisverzekering 90 euro in de maand kost. Immers: de basisverzekering wordt op twee manieren betaald:

1. Ongeveer 87 euro via de nominale premie
2. Ongeveer 150 euro (bij een modaal inkomen) via de werkgeversbijdrage van 6,5% die in de ziektekostenpot verdwijnt en dan weer verdeeld wordt onder de verzekeraars.

De basisverzekering KOST dus ongeveer 200 tot 250 euro per maand. De aanvullende verzekering moet volledig door de verzekerde betaald worden. Dan is 25 euro niet zo gek. Dat is 10% van de basisverzekering.

Gesloten