Weet iemand hier waar je terecht kan met klachten over fouten die gemaakt worden in de gehandicaptenzorg? We willen graag weten waar we terecht kunnen want er word fout op fout gemaakt maar we hebben geen idee waar we hier mee heen kunnen.De klachtencommisie van de organisatie zelf vind het allemaal wel prima gaan... Ondersteuningsplannen die niet kloppen, rapportages waar leugens in staan(die bewezen zijn) en een client met blauwe plekken enz enz. Als iemand een tip heeft horen we die graag.
Alvast bedankt voor een reactie,
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klachten gehandicaptenzorg
-
Mathilde D.
Re: klachten gehandicaptenzorg
Ja, je klaagt i.h.a. eerst bij de persoon die de fout maakt. Daarna, bij de naasthogere, daarna bij de directie, daarna bij de klachtencommissie.
Ik begrijp uit het verhaal dat het niet om een klacht over ene bepaalde medewerker gaat, maar om het hele gebeuren.
In dat geval raad ik je aan om een gesprek aan te vragen met het hoofd van de afdeling waar het om gaat. Bespreek daar je problemen. Misschien zijn er redelijke verklaringen, die aan de buitenkant niet zichtbaar zijn. Als dit niet lukt dan zou ik je aanraden je klachten schriftelijk door te geven aan de directie. Ook kun je advies vragen aan de clientenraad.
Een andere organisatie, die je kan adviseren hoe je dit moet aanpakken is het IKG.(Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg, 0900-2437070). Deze bureaus zijn regionaal georganiseerd en hebben zowel algemene kennis op het gebied van het Gezondheidsrecht als specifieke kennis over zorgverleners in de regio.
Ik begrijp uit het verhaal dat het niet om een klacht over ene bepaalde medewerker gaat, maar om het hele gebeuren.
In dat geval raad ik je aan om een gesprek aan te vragen met het hoofd van de afdeling waar het om gaat. Bespreek daar je problemen. Misschien zijn er redelijke verklaringen, die aan de buitenkant niet zichtbaar zijn. Als dit niet lukt dan zou ik je aanraden je klachten schriftelijk door te geven aan de directie. Ook kun je advies vragen aan de clientenraad.
Een andere organisatie, die je kan adviseren hoe je dit moet aanpakken is het IKG.(Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg, 0900-2437070). Deze bureaus zijn regionaal georganiseerd en hebben zowel algemene kennis op het gebied van het Gezondheidsrecht als specifieke kennis over zorgverleners in de regio.