LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kroon met veel extra codes
Kroon met veel extra codes
Zijn er mensen die in het recente verleden een kroon hebben laten maken en op de rekening allerlei codes hebben gezien als G10, C29, G20, T82? Deze codes horen daar eigenlijk niet voor te komen, hebben jullie dat geneld of gevraagd aan je tandarts? Zo ja, wat was de reactie?
Re: Kroon met veel extra codes
die codes KUNNEN erbij voorkomen wanneer het aan de orde is. Bij een gecompliceerde beet kan best een beetregistratie gedaan worden, zeker wanneer het een geleidend element betreft bv. Een gingivectomie , T82, kan ook best wel, want de omschrijving van wat er bij de kroonpreparatie hoort is redelijk beperkt, en . Er zijn best situaties dat voor een goed resultaat die gingivectomie ook gedaan moet worden, en het verder gaat dan wat onder kroontarief kan vallen. T82 staat in Paro hfst. B en kan en mag dus los van paroptotocol gebruikt worden.
C 29 is in bepaalde situatie ook best wel een mogelijke bijcode, niet voor een enkele kroon, maar wel wanneer e rmeer zaken een rol spelen. een G 20 hoort er inderdaad niet bij maar die heb ik ook bij ter discussie staande notas ook nog nooit voorbij zien komen.
C 29 is in bepaalde situatie ook best wel een mogelijke bijcode, niet voor een enkele kroon, maar wel wanneer e rmeer zaken een rol spelen. een G 20 hoort er inderdaad niet bij maar die heb ik ook bij ter discussie staande notas ook nog nooit voorbij zien komen.
@vroem
TS is zelf "tandarts".
https://forum.www.trosradar.nl/posting. ... &p=1762191
TS is zelf "tandarts".
Ik ben ook tandarts en kan zoals op tandarts.nl al is gezegd dat deze nota is opgeplust. Je wordt bedonderd dus....................
https://forum.www.trosradar.nl/posting. ... &p=1762191
weet ik niet, hij stelt toch ebpaalde dingen waarvan ik dan denk: dat klopt niet. zoals (op andere forum) toepassing van bepaalde codes die niet zouden mogen in combinatie met andere, wat al jaren geleden aangepast is, of nu met andere formulering per 1 jan 2013.
Of .. als niemand het meldt of opvalt kun je het best op de faktuur zetten, of denk ik nu heel slecht over mensen ?
-
Grappa schreef:Zijn er mensen die in het recente verleden een kroon hebben laten maken en op de rekening allerlei codes hebben gezien als G10, C29, G20, T82? Deze codes horen daar eigenlijk niet voor te komen, hebben jullie dat geneld of gevraagd aan je tandarts? Zo ja, wat was de reactie?
Je bent toch zelf tandarts.?
inderdaad en zie dit vaak. Soms kan een enkele code in een uitzonderlijke situatie worden toegepast maar niet altijd. Ik ben gewoon benieuwd naar wat patienten van tandartsen hier voor een ervaringen mee hebben vandaar mijn vraag
Blijkbaar valt dat onder radarforum bezoekers nogal mee, het loopt niet bepaald storm . of ze zijn niet zo scherp.
Al met al lijkt het mij lastig vanachter een pc te oordelen of een code al dan niet terecht is toegepast, naast dat zonder verslag van patiënt het eigenlijk onmogelijk is te bepalen of het al dan niet gedaan is. En dan heb ik het over beetregistratie en zo. Voor dingen als sealingen ligt dat natuurlijk anders, maar dan nog moeten patiënten actief gezien worden.
Misschien een beetje spijkers op laag water zoeken? Het merendeel van de tandartsen is denk ik echt te goeder trouw, en zal best wel eens per abuis iets verkeerds neerzetten, en er is een klein deel rotte appels inderdaad, maar daar moet men denk ik als verzekeraar die er blijkbaar actief wat aan wilt doen op een andere manier mee omgaan dan nu.
Wat ik nu zie gebeuren , manieren waarop men als verzekeraars bezig is, staat bol van gemakzucht en goedkope manieren waar veelal juist diegenen de dupe zijn die echt te goeder trouw een keer verschrijven, maar de echte rotte appels aanpakken is lastig en vergt wat meer energie en ook ruggengraat.
De bonafide tandartsen hebben echt ook een broertje dood aan die "" collegae""...die zijn er keer op keer verantwoordelijk voor dat de hele beroepsgroep weer door het slijk gaat door een of ander mediageil figuur of bedrijf (zorgverzekeraars, zie vrije tarieven circus) die goedkoop willen scoren en afleiden van hun eigen handel en wandel..of vind je het verdedigbaar dat een topman bij CZ niet openbaar in discussie durft, terwijl oa dat juist is waar hij bijna een half miljoen per jaar ( uit premiegelden en besparingen op zorg betaald) voor op mag strijken van zijn werkgever?
Al met al lijkt het mij lastig vanachter een pc te oordelen of een code al dan niet terecht is toegepast, naast dat zonder verslag van patiënt het eigenlijk onmogelijk is te bepalen of het al dan niet gedaan is. En dan heb ik het over beetregistratie en zo. Voor dingen als sealingen ligt dat natuurlijk anders, maar dan nog moeten patiënten actief gezien worden.
Misschien een beetje spijkers op laag water zoeken? Het merendeel van de tandartsen is denk ik echt te goeder trouw, en zal best wel eens per abuis iets verkeerds neerzetten, en er is een klein deel rotte appels inderdaad, maar daar moet men denk ik als verzekeraar die er blijkbaar actief wat aan wilt doen op een andere manier mee omgaan dan nu.
Wat ik nu zie gebeuren , manieren waarop men als verzekeraars bezig is, staat bol van gemakzucht en goedkope manieren waar veelal juist diegenen de dupe zijn die echt te goeder trouw een keer verschrijven, maar de echte rotte appels aanpakken is lastig en vergt wat meer energie en ook ruggengraat.
De bonafide tandartsen hebben echt ook een broertje dood aan die "" collegae""...die zijn er keer op keer verantwoordelijk voor dat de hele beroepsgroep weer door het slijk gaat door een of ander mediageil figuur of bedrijf (zorgverzekeraars, zie vrije tarieven circus) die goedkoop willen scoren en afleiden van hun eigen handel en wandel..of vind je het verdedigbaar dat een topman bij CZ niet openbaar in discussie durft, terwijl oa dat juist is waar hij bijna een half miljoen per jaar ( uit premiegelden en besparingen op zorg betaald) voor op mag strijken van zijn werkgever?