LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lagervorst

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
vidicam

Lagervorst

Ongelezen bericht door vidicam »

Hier een stukje uit de Spits van 17 augustus
Nu weet ik het zeker, deze man komt van een andere planeet volgens mij is het een extraterrestrial, niet van deze wereld.
Als de premies voor de meeste mensen met meer dan 100% stijgen dan is het eerste wat mensen doen de aanvullende verzekeringen laten vallen.
En dan het blindelings vertrouwen welke in de zorgverzekeraars wordt gesteld, die nu al beginnen te mekkeren dat €1100 beslist te weinig is.
Je hoeft geen economie te hebben gestudeerd om te begrijpen waar het zal eindigen.
Toren hoge premies en aan het einde van de rit wordt zijne Hoogervorst directeur of lid van de raad van bestuur van een van deze zakkenvullende zorgverzekeraars.
Ik durf mijn hoofd er onder te verwedden dat het zo zal gaan.

vidicam

Het is mogelijk dat er een verschil is tussen uw huidige particuliere verzekering met aanvullende verzekering en het basispakket van de nieuwe zorgverzekering.
Als u dus een bredere dekking wilt dan de wettelijk geregelde,dan moet u zich inderdaad bijverzekeren.
Dat is overigens niet nieuw, want aanvullende verzekeringen en uitgebreidere verzekeringspolissen bestonden al lang.
Ik ben er niet bang voor dat alleen de hogere inkomens aanvullende verzekeringen zullen afsluiten en de lagere inkomens niet. Van de ziekenfondsverzekerden (dus de lagere inkomens) heeft ook nu al het overgrote merendeel
(ca. 93%) een aanvullende verzekering.
Ik verwacht niet dat deze groep de aanvullende verzekering laat vervallen door de komst van de nieuwe zorgverzekering.
De verzekeraars doen al hun verzekerden half december een aanbod voor de basisverzekering én de aanvullende verzekering.
De aangeboden polissen komen overeen met de verzekering die de mensen op dat moment hebben.
Bij dit aanbod accepteren de verzekeraars iedereen - ook voor de aanvullende verzekering - zonder selectie.
Voor aanvullende verzekeringen die later worden afgesloten mag de verzekeraar wél selectie toepassen.
Voor de basisverzekering mag dat nooit.

Minister Hans Hoogervorst

eddo

Re: Lagervorst

Ongelezen bericht door eddo »

Reactie aan mr.hoogevorst; Wees eens heel realistisch (niet ideologisch, want dat werkt niet; kijk maar naar de NS!) en neem een gemiddeld huishouden waar een van de partners werkt en er een aantal kinderen moeten worden onderhouden. Een gemiddelde werknemer moet van pak hem beet zo'n €1200,= rondkomen. Zoals het er nu naar uitziet, gaat er in dat gezin straks bezuinigd worden op de gezondheid, want er is domweg geen rek meer om zo gigantisch veel meer te betalen voor minder!! Reken even uit wat zo'n gezin procentueel gezien moet betalen voor de gezondheidszorg en reken dan even procentueel gezien wat U zou moeten betalen als de lastendruk even hoog zou zijn! Hoe kun je dan in de spiegel kijken en trots zijn op hetgeen je hebt aangericht!!! (de enige manier om niet tot in de einde der dagen door miljoenen mensen vervloekt te worden, is het terugdraaien van deze walgelijk belachelijke besluit, voor mijn part met als excuus dat bij nader inzien de economie er niet bij gebaat is dat zo een grote groep burgers/consumenten door koopkrachtverlies de economie in een diepe dal zullen sleuren) Of gewoon zeggen dat het technisch nog niet realiseerbaar bleek te zijn voor 1 januari en dus moet wachten op een beter tijdstip (nooit dus) En als U stug blijft volhouden aan dat idiote plan; hoop ik van harte dat U op een dag van uw voetstuk zult vallen en als "gewone" burger zelf in die situatie terecht zult komen dat je om te kunnen overleven, eigenlijk geen gezondheidszorg kunt betalen.............. en dat in nederland? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Gesloten