@16again,
SEH -ZH- politie-brandweer - dat zijn voorbeelden waar 24 u p.d doorgewerkt wordt in ploegendiensten,
fabrieken met vol continuploegen...dat draait allemaal door maar zelfs horeca heeft sluitingstijden..
Je kunt zelf ook nog wel de nodige bedrijfstakken bedenken.
Rechters, advokaten, notarissen , zelfs uitvaartleiders hebben geen 24u pd - dienst- .
Ook ambtenaren niet. Tijdens vakanties worden lopende zaken door collega.s waargenomen en niet spoedeisende zaken blijven op de plank liggen totdat diegene weer terug is van vakantie. En dat kan dan ook als er meerdere collega.s zijn.
Maar heb je een 1mans bedrijf , tja ....wanneer je 3 weken met vakantie bent , gebeurt er niets op je bedrijf.
En een huisarts ........daarvan kun je niet verwachten dat hij ook 24 u p.d klaarstaat (of 10 patiënten in 1 uur propt
) en zeker niet voor niet spoedeisende zaken zoals deze waarnemer dit heeft ingeschat. Ook een vervanger heeft recht op zijn broodnodige rust. En in de avond is er een HAP , een SEH of het ZH zelf.
En via 1-1-2 is dat allemaal dag en nacht bereikbaar. Spoed dus.
Als mijn HA met vakantie is is er ook een vervanger en kan ik daar ook gewoon terecht op het spreekuur. Maar dat is een grote praktijkmaatschap met tig huisartsen en navenant dan ook div waarnemers.
Waarom dat met " gezondheid " niet is gelukt ? Geen idee! We horen ook maar 1 kant...wat is er besproken tijdens zo.n tel gesprek.....hoe heeft " gezondheid " zijn/ haar klacht gebracht?
En ook ik schreef al eerder dat deze vervanger deze patiënt( e) misschien kent van eerdere waarnemingen en n.a.v het telefoontje nog eens het dossier erbij heeft gepakt.
Misschien mocht " gezondheid " ook wel gewoon komen op het spreekuur maar wilde hij a la minute geholpen worden of in ieder geval diezelfde dag?
Allemaal dingen die we niet weten.
Misschien is het een kleine plattelandspraktijk en is er maar 1 waarnemer die overbelast is?
En huisartsen zijn overbelast! De werkdruk is gigantisch en je moet goed uitgerust zijn en blijven anders gaat het gigantisch mis.
Allemaal vragen waar ik , in ieder geval , het antwoord niet op heb.
Daarom vraag ik @gezondheid ook hoe het er nu voorstaat na 10 dagen met zijn/ haar klachten, maar hij/ zij laat zich niet meer horen ...
en zou een aantal vragen in ieder geval moeten kunnen beantwoorden, dus @ gezondheid : hoe gaat het nu met de knieën en ben je inmiddels bij de huisarts geweest?