LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijn Valsartan

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Riapakkie

Medicijn Valsartan

Ongelezen bericht door Riapakkie »

Wie slikt dit ook of heeft het geslikt. Het gaat om de vervuilde Valsartan van oa merk Sandoz waar een kankerverwekkende stof in blijkt te zitten en wat willens en wetens verstrekt is door de apotheken terwijl men wist dat dit middel sinds 2012 vervuild is met deze kankerverwekkende stof welke tijdens de productie in China erin gekomen is,
Ik zelf slik dit al meer dan 10 jaar dus ook de vervuilde Valsartan van Sandoz sinds 2012. Ik heb Radar gevraagd of men hier aandacht aan kan besteden en hele verhaal uitgelegd. Heeft gisteren o.a. in het AD gestaan en Nu.nl.
180.000 mensen in Nederland slikken dit vervuilde medicijn. De kans dat men kanker hiervan krijgt is klein, maar ik vertrouw nu niets meer. In heel Europa is dit medicijn teruggehaald uit de apotheken dat zegt wel iets vind ik.
Wil absoluut geen paniek veroorzaken, maar ik denk dat men de patienten die dit slikken niet onnodig ongerust willen maken en er e.e.a. in de doofpot wordt gehouden.

Wie heeft hier ook ervaring mee en wie gebruikt dit medicijn ook od heeft het gebruikt.

sylvesterb

Re: Medicijn Valsartan

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Riapakkie schreef:Wie slikt dit ook of heeft het geslikt. Het gaat om de vervuilde Valsartan van oa merk Sandoz waar een kankerverwekkende stof in blijkt te zitten en wat willens en wetens verstrekt is door de apotheken terwijl men wist dat dit middel sinds 2012 vervuild is met deze kankerverwekkende stof welke tijdens de productie in China erin gekomen is,
Heb je enig bewijs dat dit willen en wetens is gebeurd? Wat ik enkel kan vinden is dat dit recent is ontdekt. Je doet nu namelijk nog een grove beschuldiging, dergelijke beschuldigingen zonder enig bewijs is gewoon smaad/laster en strafbaar. Ben erg benieuwd of u het nu verzint of dat u dit ergens uit een betrouwbare bron heeft?
Riapakkie schreef: Wil absoluut geen paniek veroorzaken, maar ik denk dat men de patienten die dit slikken niet onnodig ongerust willen maken en er e.e.a. in de doofpot wordt gehouden.
Paniek is ook nergens voor nodig. Heb je ook enig bewijs voor je doofpot beschuldiging? Want het lijkt nu meer of je paniek wilt veroorzaken? Waarom zou Tros Rader er aandacht aan moeten besteden, alle apotheken hebben de patiënten die het medicijn gebruiken benaderd en er is media aandacht voor geweest.

Riapakkie

Ja ik heb een mail ontvangen van Plus Magazine 50 plus wat een gerenommeerd magazine is en niet 1 of ander roddelblad daar staat in dat dit sinds 2012 bekend is. Dus dan vraag ik me af waren zolang verstrekken en pas nu in juli 2018 een terughaal actie. Voor mij persoonlijk voelt dit niet goed. Ik heb dus 6 jaar lang een vervuild medicijn geslikt en wellicht vele andere met mij. Ik veroorzaak geen paniek, maar ik voel mij persoonlijk belazerd door de apothekers, producent ect. Iemand moet dit geweten hebben anders kan men niet zeggen dat dit sinds 2012 bekend was. En waarom zou Radar hier geen werk van maken als onderwerp 180.000 mensen slikken dit medicijn is dat niet voldoende aanleiding om hier aandacht aan te besteden. Ik vind van wel. En van smaad of laster zoals u dit noemt is geen enkele sprake. Ik constateer iets wat ik wil delen met medepatiënten die dit ook slikken. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Riapakkie schreef:Ja ik heb een mail ontvangen van Plus Magazine 50 plus wat een gerenommeerd magazine is en niet 1 of ander roddelblad daar staat in dat dit sinds 2012 bekend is. Dus dan vraag ik me af waren zolang verstrekken en pas nu in juli 2018 een terughaal actie. Voor mij persoonlijk voelt dit niet goed. Ik heb dus 6 jaar lang een vervuild medicijn geslikt en wellicht vele andere met mij. Ik veroorzaak geen paniek, maar ik voel mij persoonlijk belazerd door de apothekers, producent ect. Iemand moet dit geweten hebben anders kan men niet zeggen dat dit sinds 2012 bekend was. En waarom zou Radar hier geen werk van maken als onderwerp 180.000 mensen slikken dit medicijn is dat niet voldoende aanleiding om hier aandacht aan te besteden. Ik vind van wel. En van smaad of laster zoals u dit noemt is geen enkele sprake. Ik constateer iets wat ik wil delen met medepatiënten die dit ook slikken. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Ik ben het met u eens, ik vind het zeker een onderwerp voor Radar.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Moet je er ook even bijschrijven dat de kans op kanker krijgen van dit medicijn 100 x zo klein is als de jackpot winnen in de Staatsloterij. Het terugtrekken van dit medicijn heeft meer te maken met het schaden van de code door de fabrikant, en da's wel een dingetje...in farmaland...

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Revoked schreef:Moet je er ook even bijschrijven dat de kans op kanker krijgen van dit medicijn 100 x zo klein is als de jackpot winnen in de Staatsloterij. Het terugtrekken van dit medicijn heeft meer te maken met het schaden van de code door de fabrikant, en da's wel een dingetje...in farmaland...

Als u de bron waar u dit vandaan haalt, er even bij zet?

Riapakkie

Ik kom net van mijn apotheek vandaan om mijn huidige om de Valsartan die ik sinds 3 weken heb te laten checken merk Mylan is nu wel goed. De apotheker zegt dit zelf ook sinds 3 weken te weten, wat ik ook aanneem van hem, maar dat neemt niet weg dat het wel zo is dat dit medicijn vervuild is met een kankerverwekkende stof en heeft niks te maken met een verkeerde code. Als u zich er eens verder in verdiept en gaat googlen ook bij de Inspectie Gezondheid kom je ook dit verhaal tegen. De codes waar deze vervuilde stof in zit de z.g.n. RVG code daat is een lijst van dat verpakkingen met deze codes niet meer gebruikt mogen worden.
Iemand, en dat zal dan niet de apotheker zijn, moet hebben geweten dat de Valsartan sinds 2012 vervuild o.a. van Sandoz. Die heeft zijn mond gehouden wie de producent in China ? Sandoz? Ik weet dit ook niet kom je ook als patient niet achter. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak. Al zou de kans klein zijn dat men kanker kan krijgen dan nog het HOORT ER NIET IN. Misschien gelooft u nog in sprookjes, maar ik niet. Ik denk dat we bewust dom gehouden worden dat het allemaal wel meevalt. Maar mijn apotheker begreep heel goed mijn rot gevoel dat ik dit vervuilde medicijn 6 jaar geslikt heb.
Als u mijn verhaal goed gelezen had, had u kunnen lezen dat dit o.a. in het Plus magazine voor 50 plus staat. Ik heb dit ook aan mijn apotheker laten zien. Ik zuig dit soort dingen niet uit mijn duim, maar ik vind het een zeer belangrijk onderwerp waar niet zo makkelijk over gedaan moet worden,

Gesloten