LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medisch handeltje

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Lowieze

Re: Medisch handeltje

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
vroem schreef:.......Alleen ik heb nog niemand die daarover begint zien verhelderen wat hun eigen verdienmodel dan eigenlijk is.. (lijkt mij op zijn plasts van diegenen die menen (vaak op basis van onjuiste aannames) commentaar te hebben op verdienmodellen van anderen..).......
Het gros van de mens, of ze nu in loondienst zijn, een uitkering genieten of met pensioen zijn, hebben geen verdienmodel, maar betalen zich wel groen en geel aan zorgpremie. Uit mijn familie en kennisenkring kan ik genoeg voorbeelden aanvoeren waarbij duidelijk zorgverleners naar elkaar doorverwijzen terwijl er geen echte reden voor is, alleen om omzet te draaien.

Om nog eens een voorbeeld te noemen: Oudere familie krijgt een soort van thuiszorg, elke dag komt er iemand langs om hulp te bieden. Al verschillende keren is aangegeven dat die zorg nu niet meer nodig is (gelukkig maar).
De zorgverlener (semi particuliere instantie) geeft aan dat de thuiszorg wel nodig is, "en anders is het toch gewoon goed en gezellig als er iemand even langs komt".
Nergens voor nodig, familie woont in de buurt en komt op afroep langs, als het al nodig is......
Deze zorg kost honderden euros per week........
En juist, dit betalen we met ons allen !
Wat bedoelt u precies met 'een soort van thuiszorg' en 'semi-particuliere instantie' ?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Precies zoals het er staat.

"een soort van thuiszorg": bv hulp bij het uitdoen van steunkousen of bv het smeren van een zalfje op de handen of benen. Terwijl "patient" dit gewoon zelf prima kan.

"semi particuliere instelling". Instelling welke geheel zelfstandig is en afhankelijk is van de omzet door geboden zorg.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:Precies zoals het er staat.

"een soort van thuiszorg": bv hulp bij het uitdoen van steunkousen of bv het smeren van een zalfje op de handen of benen. Terwijl "patient" dit gewoon zelf prima kan.

"semi particuliere instelling". Instelling welke geheel zelfstandig is en afhankelijk is van de omzet door geboden zorg.
Onduidelijk antwoord, maar goed het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat als de thuiszorg wordt opgezegd, deze gewoon nog komt opdagen. Er is een schrijnend tekort aan personeel in de thuiszorg, daarom worden er regelmatig keukentafelgesprekken gevoerd of er nog wel een indicatie gegeven moet worden. Bij de mensen die deze zorg nodig hebben, wordt juist bezuinigd op de uren die ze krijgen.
Uw verhaal lijkt me dan meer iets van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Lowieze schreef:Uw verhaal lijkt me dan meer iets van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Uit de eerste hand, zal ik maar zeggen.
Weinig hulpbehoevenden in ons dorp, veel zorgverleners aanwezig (denk ik).

Gesloten