LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meevaller van balkenende??
Meevaller van balkenende??
Hoor Jp zeggen dat ze een meevaller hebben voor de mensen. De zorgtoeslag moet eigenlijk omlaag omdat de zorgpremie is meegevallen. En dat zou dan aangepast worden zoals afgesproken...
Maar hij wil de koopkracht houden dus laat hij de zorgtoeslag zo "hoog"als hij nu is...
Mijn haren gaan er van overeind staan.....beseft hij nu echt niet dat ondanks de zorgtoeslag voor heel veel mensen de zorgpremie verschillelijk meer is geworden? Bij mij 2 keer zoveel, de zorgtoeslag beperkt de schade enigsinds maar nog ben ik veel meer kwijt.
Nou ben zeker blij dat de zorgtoeslag niet verlaagd wordt..dat zou helemaal een ramp zijn.....maar ja volgend jaar...?!
Maar hij wil de koopkracht houden dus laat hij de zorgtoeslag zo "hoog"als hij nu is...
Mijn haren gaan er van overeind staan.....beseft hij nu echt niet dat ondanks de zorgtoeslag voor heel veel mensen de zorgpremie verschillelijk meer is geworden? Bij mij 2 keer zoveel, de zorgtoeslag beperkt de schade enigsinds maar nog ben ik veel meer kwijt.
Nou ben zeker blij dat de zorgtoeslag niet verlaagd wordt..dat zou helemaal een ramp zijn.....maar ja volgend jaar...?!
Re: Meevaller van balkenende??
Ha ha, hoe voorspelbaar met de verkiezingen in zicht. En zijn woorden waren zoiets als: "wij hebben het voornemen..bla bla bla".....
Van dat voornemen zal straks na de verkiezingen niet veel meer over zijn, vrees ik.
Van dat voornemen zal straks na de verkiezingen niet veel meer over zijn, vrees ik.
Nee want als het voornemen uitgevoerd gaat worden, worden de kosten hoger, moet de belasting omhoog om het te kunnen betalen en gaan we daar weer over emmeren met zijn allen. Wat een heerlijk land is Nederland toch....
Karr voorop !
Meevaller .
Ja, ik weet al voor wie.
Helaas ,zijn het morgen alleen de gemeenteraadsverkiezingen al lijkt het soms wel met al die Haagse figuren van niet.
Ja, ik weet al voor wie.
Helaas ,zijn het morgen alleen de gemeenteraadsverkiezingen al lijkt het soms wel met al die Haagse figuren van niet.
En uiteraard gaan de mensen die morgen niet stemmen "omdat het geen zin heeft" de komende 4 jaren het hardste zeuren van allemaal.
Heb je een keer de kans om je stem te laten horen, laten ze hem allemaal voorbij gaan.
Heb je een keer de kans om je stem te laten horen, laten ze hem allemaal voorbij gaan.
Dus
1. als de zorgtoeslag verlaagt was hadden we kunnen zeuren over de lagere zorgtoeslag
2. nu de zorgtoeslag niet verlaagd wordt, lopen er mensen weer daarover te zeuren.
Kortom: wat de regering ook doet, gezeik is er toch wel. Het lijkt wel of er een premie op chagrijn bestaat.
1. als de zorgtoeslag verlaagt was hadden we kunnen zeuren over de lagere zorgtoeslag
2. nu de zorgtoeslag niet verlaagd wordt, lopen er mensen weer daarover te zeuren.
Kortom: wat de regering ook doet, gezeik is er toch wel. Het lijkt wel of er een premie op chagrijn bestaat.
Uiteraard ga ik stemmen, het wordt er alleen niet makkelijk op gemaakt. Ik ben SP-er, maar de SP doet hier niet mee helaas. Volgens de stemwijzer en na vergelijken kom ik op een Senioren Partij uit en ik ben 36!! Zal ik dan al zo'n oude muts zijn??
Voor iemand van 36 heb je al knap bejaarde ideeëen. Aan de andere kant: Jan Marijnissen roept altijd hoe geweldig de jaren '50 waren en dat we daarnaar terug moeten, dus de sp is best een goede partij voor bejaarde mensen die altijd roepen dat "vroegah" alles beter was.
Ik ben geen grote SP aanhanger maar wat de jaren 50 ermee te maken heeft begrijp ik niet.
Een goed punt van ze is om die achterlijke wachtgeldregelingen van politici die verder niks meer uitvoeren af te schaffen.
Daartegen mag je als werknemer wel betalen maar word je het onmogelijk gemaakt om van allerlei voorzieningen gebruik te maken.
Bij het CDA en ook de VVD denk je steeds meer aan de jaren 30 van Colijn .
Kunnen we dadelijk allemaal weer viskoppen eten wat zijn vrouw ooit zei.
En over bejaarden gesproken ze kunnen niet eens campagne voeren daarvoor moet Lubbers er weer bij .Het CDA brengt mij toch echt geen Geluk (lijsttrekker CDA Rotterdam) .
Ja een zorgtoeslag en andere cadeau`s kan ik ook geven als je eerst wordt uitgekleed.
Met die zorgverzekering zijn er hoop achteruit gegaan .
En ik behoor niet eens tot de armsten maar het zal niet lang duren zo.
Maar nogmaals dit is landelijke politiek .
Een goed punt van ze is om die achterlijke wachtgeldregelingen van politici die verder niks meer uitvoeren af te schaffen.
Daartegen mag je als werknemer wel betalen maar word je het onmogelijk gemaakt om van allerlei voorzieningen gebruik te maken.
Bij het CDA en ook de VVD denk je steeds meer aan de jaren 30 van Colijn .
Kunnen we dadelijk allemaal weer viskoppen eten wat zijn vrouw ooit zei.
En over bejaarden gesproken ze kunnen niet eens campagne voeren daarvoor moet Lubbers er weer bij .Het CDA brengt mij toch echt geen Geluk (lijsttrekker CDA Rotterdam) .
Ja een zorgtoeslag en andere cadeau`s kan ik ook geven als je eerst wordt uitgekleed.
Met die zorgverzekering zijn er hoop achteruit gegaan .
En ik behoor niet eens tot de armsten maar het zal niet lang duren zo.
Maar nogmaals dit is landelijke politiek .
gelukkig particulier verzekerd.
geen medische noodzaak om naar de tandarts te gaan naar een oogarts.
geen medische noodzaak om naar de tandarts te gaan naar een oogarts.
Nou, Jan Marijnissen dweept er altijd mee dat de jaren '50 zo geweldig waren, en dat we daarnaar terug moeten. (zelf geloof ik dat het verleden voorbij is en dat je alleen maar naar de toekomst kan)Ik ben geen grote SP aanhanger maar wat de jaren 50 ermee te maken heeft begrijp ik niet.
Of je het nu met ze eens bent of niet: het zijn wel partijen die naar de toekomst willen kijken, en zich daarop richten (of ze dat goed doen ga ik hier nu niet beoordelen)Bij het CDA en ook de VVD denk je steeds meer aan de jaren 30 van Colijn
Weer zo'n praatje over bejaarden.
Behoor ook tot de ouderen heb echter
nog nooit een oudere horen zeggen dat het
vroeger beter was dus dat is gewoon kul.
Wat ze wel zeggen is dat het vroeger gezelliger
en veiliger was.De mensen hadden meer over
voor elkaar.Als je nu in die woonwijken komt
dan houd het op bij de naaste buur eentje verder
kennen ze niet meer laat staan nog verder.
Ook hier wordt meestal lekker gezeken(doe ik ook
aan mee hoor)en dat had je vroeger niet.
Dus geen gezeik meer over die bejaarden want
die weten wel beter.BROEKIES
Behoor ook tot de ouderen heb echter
nog nooit een oudere horen zeggen dat het
vroeger beter was dus dat is gewoon kul.
Wat ze wel zeggen is dat het vroeger gezelliger
en veiliger was.De mensen hadden meer over
voor elkaar.Als je nu in die woonwijken komt
dan houd het op bij de naaste buur eentje verder
kennen ze niet meer laat staan nog verder.
Ook hier wordt meestal lekker gezeken(doe ik ook
aan mee hoor)en dat had je vroeger niet.
Dus geen gezeik meer over die bejaarden want
die weten wel beter.BROEKIES
Nou, bij ons in de wijk staan de mensen toch altijd wel voor elkaar klaar. Een tijdje terug stond ik met een lege accu, binnen vijf minuten liep er iemand van een straat verderop langs en ging meteen zijn auto en startkabels halen. De buren kennen elkaar, niet als dikke vrienden, maar je weet wat er overal om je heen gebeurt. Mensen letten op elkaars huis als je op vakantie bent. Gereedschap lenen, iemand anders helpen met straatje betegelen, dat soort dingen zijn geen probleem. Ieder jaar een barbecue met z'n allen
Wat wel zo is dat vroeger buren vaak dikke vrienden waren. Vaak bij elkaar op bezoek en zo. Dat is minder. Maar dat komt omdat je in de grote stad (ik woon in een van de vier grote steden) nou eenmaal heel veel mensen hebt, en dus ook veel vrienden en kennissen. Je stapt effe op de fiets en je gaat een paar kilometer verderop bij vrienden langs. Toen ik nog in een kleine plaats woonde was dat anders, want men woont gewoon dichter bij elkaar.
Ook laten mensen elkaar tegenwoordig meer vrij in wat ze doen en laten. Vroeger, vooral in kleine plaatsen, werd er veel van je verwacht dat je je op een bepaalde manier gedroeg. Op zondag geen was buiten hangen en dat soort dingen. Gelukkig veroordelen we elkaar niet meer om dit soort zaken.
Daarom moet je ook niet terugwillen naar hoe het vroeger was (zoals Jan Marijnissen altijd maar wil). Kijk hoe je NU, in 2006 prettig kunt leven met je buren. Wat past er in deze tijd. Wat wil je? Buren die je de maat nemen, of buren die voor elkaar klaarstaan als het nodig is, maar ook hun eigen leven kunnen leiden als dat nodig is?
Kijk naar de toekomst, het verleden krijg je toch niet terug.
Wat wel zo is dat vroeger buren vaak dikke vrienden waren. Vaak bij elkaar op bezoek en zo. Dat is minder. Maar dat komt omdat je in de grote stad (ik woon in een van de vier grote steden) nou eenmaal heel veel mensen hebt, en dus ook veel vrienden en kennissen. Je stapt effe op de fiets en je gaat een paar kilometer verderop bij vrienden langs. Toen ik nog in een kleine plaats woonde was dat anders, want men woont gewoon dichter bij elkaar.
Ook laten mensen elkaar tegenwoordig meer vrij in wat ze doen en laten. Vroeger, vooral in kleine plaatsen, werd er veel van je verwacht dat je je op een bepaalde manier gedroeg. Op zondag geen was buiten hangen en dat soort dingen. Gelukkig veroordelen we elkaar niet meer om dit soort zaken.
Daarom moet je ook niet terugwillen naar hoe het vroeger was (zoals Jan Marijnissen altijd maar wil). Kijk hoe je NU, in 2006 prettig kunt leven met je buren. Wat past er in deze tijd. Wat wil je? Buren die je de maat nemen, of buren die voor elkaar klaarstaan als het nodig is, maar ook hun eigen leven kunnen leiden als dat nodig is?
Kijk naar de toekomst, het verleden krijg je toch niet terug.
Eindelijk eens iets zinnigs uit het toetsenbord van SJZ
Hoera, je bent dus wel een mens, fantastisch gewoon, petje af hoor.
Hoera, je bent dus wel een mens, fantastisch gewoon, petje af hoor.