LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet kunnen deelnemen aan het Independercollectief
Niet kunnen deelnemen aan het Independercollectief
Omdat ik al jaren (tevreden) bij Ohra verzekerd ben, kan ik bij het Independercollectief geen korting krijgen op de verzekering van Ohra. Independer verwijst naar Ohra, terwijl het hun korting is, en van Ohra hoor ik niets.De korting geldt alleen voor nieuwe klanten, zij mogen dus wel een aantal jaren gebruik maken van de korting. Kan ik me nu bv. bij een andere maatschappij aanmelden wachten tot ze mij accepteren dan voor 28 februari opnieuw aanmelden bij Ohra en op deze manier gebruik maken van de korting?
-
Re: Niet kunnen deelnemen aan het Independercollectief
Ik zou je aanraden niet via Independer af te sluiten. Dat is toch eigenlijk een raar bedrijfje?
-
Lijkt mij niet handig en ik vraag me af of het je het minimale voordeel waard is....Kan ik me nu bv. bij een andere maatschappij aanmelden wachten tot ze mij accepteren dan voor 28 februari opnieuw aanmelden bij Ohra en op deze manier gebruik maken van de korting?
Zelf heb ik niks met of tegen Independer maar vraag me überhaupt af waarom je zo graag via Ohra verzekerd wilt zijn.
Overigens zijn er meerde collectieven maar enkele verzekeraars en tussenpersonen bieden de korting alleen voor nieuwe klanten. Op zich niks mis mee als je het commercieel bekijkt maar goed, daar heeft de consument niet altijd wat aan.
Als het een instapkorting is het jammer en kan ik er wel mee leven. Er wordt echter gesproken over een collectief, dus men krijgt de korting jaarlijks. De nieuwkomers worden dan wel heel erg bevoordeeld lijkt mij.
Trouwens na contact met Ohra is het nog maar de vraag of de korting volgend jaar ook nog geldt. Wat voor zin heeft het Independercollectief dan. Elk jaar maar weer gaan hoppen, de keus is voor vele mensen al moeilijk genoeg.Is hiermee het einde van het Independer collectief aangekondigd?
Trouwens na contact met Ohra is het nog maar de vraag of de korting volgend jaar ook nog geldt. Wat voor zin heeft het Independercollectief dan. Elk jaar maar weer gaan hoppen, de keus is voor vele mensen al moeilijk genoeg.Is hiermee het einde van het Independer collectief aangekondigd?
ik zou witheet worden. moet nie gekker worden. ten eerste is iedereen "klant af" bij zijn oude verzekeraar. elke nederlander wordt opnieuw klant met een geheel nieuw produkt, spelregels en voorwaarden.commercieel bekijkt maar goed
ten 2e zoals vankruis aanmerkt, het is een collectief. daar kunnen best voorwaarden zoals een maximaal aantal voorgesteld worden, maar technisch kun je verzekering opzeggen en opnieuw aansluiten via een tussenpersoon
gewoon opstappen als je toch korting wil maar deze niet krijgt. zijn zat andere.
-
Wij hebben al veel bestaande klanten van Delta Lloyd nieuw via ons collectief informatieziektekosten.nl overgenomen.ten 2e zoals vankruis aanmerkt, het is een collectief. daar kunnen best voorwaarden zoals een maximaal aantal voorgesteld worden, maar technisch kun je verzekering opzeggen en opnieuw aansluiten via een tussenpersoon
Hebben we niet.daar kunnen best voorwaarden zoals een maximaal aantal voorgesteld worden
Detail: OHRA en Delta Lloyd is 1 pot nat
Zorgcollectief beschuldigt verzekeraars van boycot
Gepubliceerd op vrijdag 06 januari 2006
Het Verbond van Zorgverzekerden (VVZ) heeft bij de Nederlandse Mededingings autoriteit (NMa) een klacht ingediend tegen de gezamenlijke zorgverzekeraars. VZV voelt zich geboycot door verzekeraars die zouden weigeren haar achterban een goedkopere collectieve ziektekostenverzekering aan te bieden.
In het nieuwe zorgstelsel hoeven collectieve ziektekostenregelingen niet alleen via werkgevers aangeboden te worden, maar kan elke groep van enige omvang proberen met een zorgverzekeraar een collectief contract te sluiten. Wie zich aanmeldt bij zo'n collectief, is goedkoper uit met z'n verzekering. De korting kan voor de basisverzekering oplopen tot maximaal tien procent.
Dankzij internet kunnen heel makkelijk collectieven opgericht worden, waarvan het VZV er een is. Onder meer ouderenbond ANBO heeft haar leden opgeroepen zich bij VZV aan te sluiten. VZV-voorzitter Harm Mannak klaagt in De Telegraaf (betaalde toegang) dat zijn club daardoor groter is dan andere organisaties en bedrijven met wie wel collectieve polissen worden afgesloten, maar dat de verzekeraars hem desondanks voorbij lopen.
Hij stelt dat de verzekeraars onder een hoedje spelen en is daarom naar de NMa gestapt.
Ook vergelijkingssite Independer, dat het Zorgcollectief aanbiedt, merkte dat verzekeraars niet erg happig waren. Slechts twee verzekeraars wilden aan het zorgcollectief meewerken, constateerde de vergelijkingssite een tikje zuur.
Gepubliceerd op vrijdag 06 januari 2006
Het Verbond van Zorgverzekerden (VVZ) heeft bij de Nederlandse Mededingings autoriteit (NMa) een klacht ingediend tegen de gezamenlijke zorgverzekeraars. VZV voelt zich geboycot door verzekeraars die zouden weigeren haar achterban een goedkopere collectieve ziektekostenverzekering aan te bieden.
In het nieuwe zorgstelsel hoeven collectieve ziektekostenregelingen niet alleen via werkgevers aangeboden te worden, maar kan elke groep van enige omvang proberen met een zorgverzekeraar een collectief contract te sluiten. Wie zich aanmeldt bij zo'n collectief, is goedkoper uit met z'n verzekering. De korting kan voor de basisverzekering oplopen tot maximaal tien procent.
Dankzij internet kunnen heel makkelijk collectieven opgericht worden, waarvan het VZV er een is. Onder meer ouderenbond ANBO heeft haar leden opgeroepen zich bij VZV aan te sluiten. VZV-voorzitter Harm Mannak klaagt in De Telegraaf (betaalde toegang) dat zijn club daardoor groter is dan andere organisaties en bedrijven met wie wel collectieve polissen worden afgesloten, maar dat de verzekeraars hem desondanks voorbij lopen.
Hij stelt dat de verzekeraars onder een hoedje spelen en is daarom naar de NMa gestapt.
Ook vergelijkingssite Independer, dat het Zorgcollectief aanbiedt, merkte dat verzekeraars niet erg happig waren. Slechts twee verzekeraars wilden aan het zorgcollectief meewerken, constateerde de vergelijkingssite een tikje zuur.
Juist en dan weigert er ook nog een van de twee(Ohra) om aan huidige Ohra klanten een korting te geven en zegt zelfs dat de korting voor volgend jaar misschien niet eens meer geldt voor alle deelnemers van het zorgcollectief. Wat voor zin heeft dan het collectief ? Om de kas te spekken van Independer ?
-
Het probleem bij zorgcollectieven is dat men eerst de verzekeraar gaat benaderen voor het collectieve tarief is afgesproken. Dat hebben wij nu net even slimmer gedaan (informatieziekteksoten.nl).
Wij hebben voor al onze aangesloten kantoren cq onze klanten eerst collectiviteitskorting bedongen en kunnen deze dus nu aan iedereen aanbieden.
Overigens zijn we al in gesprek met VZV en grote kans dat wij die mensen kunnen helpen. Volg de pers maar
Wij hebben voor al onze aangesloten kantoren cq onze klanten eerst collectiviteitskorting bedongen en kunnen deze dus nu aan iedereen aanbieden.
Overigens zijn we al in gesprek met VZV en grote kans dat wij die mensen kunnen helpen. Volg de pers maar