LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe basisverzekering voor grenswerkers
Nieuwe basisverzekering voor grenswerkers
We hebben net gehoord van onze ziekte kosten verzekeraar (CZ) dat er nog totaal geen regelgeving is voor grenswerkers v.w.b. de nieuwe basisverzekering. Dat wil zeggen dat we tot hier iets over bekend wordt we in het ongewisse worden gelaten v.w.b. maandlasten, waar we kunnen verzekeren, wat onze rechten zijn etc etc. Hebben anderen hier iets over gehoord van hun verzekering?
Re: Nieuwe basisverzekering voor grenswerkers
Ik ben zelf ook bezig om, voor mijn werkgver dan, een nieuwsbrief te schrijven over het nieuwe basisstelsel. In alle informatie die ik tot nu toe heb verzameld, staat helemaal niks vermeld over grensarbeid. Daar ik zelf ook in het grensgebied woon, wil je eigenlijk wel weten wat de gevolgen straks zijn.
Wat wel duidelijk is dat als je grensarbeid verricht en inkomen uit Nederland hebt je dus wel onder het Nederlandse zorgstelsel valt, alleen over de invulling hiervan is weinig bekend.
Wat mij wel duidelijk lijkt is dat de grensarbeiders waarschijnlijk niet kunnen gaan kiezen voor een naturapolis omdat de zorgverzekeraars in Nederland geen contracten zullen gaan sluiten met buitenlandse zorgverleners. Dus wij moeten kiezen voor de restitutiepolis. Weet ik nog niet of een restitutiepolis voordelen heeft op een naturapolis daar bij een naturapolis prijsafspraken met desbetreffende zorgverleners worden gemaakt.
Op deze site www.zorg2006.nl staat wel wanneer je recht hebt op het zorgstelsel bij grensarbeid echter de invulling hiervan is echter nog een grote ???[/b]
Wat wel duidelijk is dat als je grensarbeid verricht en inkomen uit Nederland hebt je dus wel onder het Nederlandse zorgstelsel valt, alleen over de invulling hiervan is weinig bekend.
Wat mij wel duidelijk lijkt is dat de grensarbeiders waarschijnlijk niet kunnen gaan kiezen voor een naturapolis omdat de zorgverzekeraars in Nederland geen contracten zullen gaan sluiten met buitenlandse zorgverleners. Dus wij moeten kiezen voor de restitutiepolis. Weet ik nog niet of een restitutiepolis voordelen heeft op een naturapolis daar bij een naturapolis prijsafspraken met desbetreffende zorgverleners worden gemaakt.
Op deze site www.zorg2006.nl staat wel wanneer je recht hebt op het zorgstelsel bij grensarbeid echter de invulling hiervan is echter nog een grote ???[/b]