LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Novadic Kentron Tilburg afkick kliniek

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
angelmisty

Novadic Kentron Tilburg afkick kliniek

Ongelezen bericht door angelmisty »

Wie kan mij helpen aan een adres waar ik mijn klachten kwijt kan over novadic kentron.
Omdat mijn man al een half jaar bezig is met een opname dit hebben hun afgewezen en het is helemaal uit de hand gelopen, meerdere malen heeft mijn man om hulp gevragen deze werd steeds afgewezen.
Hij zie een opname krijgen maar deze werd weer afgewezen omdat hij zich moet melden bij de reclassering wat nog mnd kan duren. hij moest eerst maar half dood zijn wilde ze hem opnemen.
Nu heeft hij zichzelf beschadigd omdat hij het niet meer aankon zit nu eindelijk in een afkick kliniek
Dat dit allemaal zo ver is gekomen is aan novadic kentron te tilburg te danken.
Nu na 9 dagen word hij ontslaan uit de crisis dienst en moet het verders maar weer uitzoeken.
Dus weer terug bij af willen ze nu iemand totaal niet helpen die geholpen wil worden ???
Waar kan ik hiermee terecht ...

VioletPrue

Re: Novadic Kentron Tilburg afkick kliniek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Een afkickkliniek heeft niet de plicht iemand op te nemen.
Uw man wilde graag hulp, hij is door hen bekeken en afgewezen.
Daarover kunt u geen klacht indienen, want zij hoeven hem niet te helpen.

angelmisty

Ongelezen bericht door angelmisty »

VioletPrue schreef:Een afkickkliniek heeft niet de plicht iemand op te nemen.
Maar 2 huisdokters de politie begeleider kentron en de crisis dienst vinden dat er een opname moet komen

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

als er nog reclasseringscontact is moet de reclassering dat regelen, dat heeft te maken uit welk potje het betaald wordt.
ik kan natuurlijk niet beoordelen of er feitelijk een fout gemaakt is, maar als die gemaakt is moet je bij de reclassering zijn, zij hebben de plicht om voor dit vervolg traject te indiceren.
Dus als je een klacht gaat indienen, moet je dat daar doen.

Verder heeft een kliniek inderdaad geen enkele plicht iemand te nemen, op het moment dat een persoon niet past in het programma (om wat voor reden dan ook) of er geen bed vrij is, etc kan er gewoon geweigerd worden.

Isabel

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

angelmisty schreef:
VioletPrue schreef:Een afkickkliniek heeft niet de plicht iemand op te nemen.
Maar 2 huisdokters de politie begeleider kentron en de crisis dienst vinden dat er een opname moet komen
Tja, maar die kunnen een kliniek niet dwingen een patiënt op te nemen.
Hoe zuur en ellendig ook voor uw man, hier kunt u niets aan doen.
Misschien kunt u eens buiten uw regio kijken of daar klinieken zijn die hem willen opnemen?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:Tja, maar die kunnen een kliniek niet dwingen een patiënt op te nemen.
Hoe zuur en ellendig ook voor uw man, hier kunt u niets aan doen.
Misschien kunt u eens buiten uw regio kijken of daar klinieken zijn die hem willen opnemen?
Inderdaad of mischien wil de huisarts wel contakt opnemen met meerdere klinieken om te
kijken of hij daar opgenomen kan worden.

Gesloten