LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongeoorloofde acties van Zilveren Kruis

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Frans69

ongeoorloofde acties van Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Frans69 »

Graag wil ik iedereen waarschuwen en wijzen op ongeoorloofde praktijken van Zilveren Kruis.
Ik heb conform de eisen mijn zorgverzekering opgezegd, daarna ben ik gebeld door Zilveren Kruis (ZK) om over een nieuw aanbod te praten. In dat gesprek heb ik aangegeven dat ze een offerte mogen sturen omdat ik die wil vergelijken met een aantal andere mogelijkheden. Ik had dus niets toegezegd.

Na enkele dagen krijg ik een e-mail dat mijn opzegging stopgezet is omdat ZK vindt dat zij een passend bod hadden gedaan. (Zij zijn overigens duurder dan een aantal andere aanbiedingen.) De enige die kan bepalen of iets passend is, ben ik zelf.

Hierop heb ik een e-mail gestuurd met wederom een opzegging met de mededeling dat zij zeer onbeschoft bezig zijn. Hierop kreeg ik een bevestiging echter wel met de mededeling dat de automatische incasso al onderweg was naar de bank en dat ik het geld in latere instantie wel terug zou krijgen. Ik heb nooit en te nimmer toestemming voor automatisch incasso gegeven. (In 2012 heb ik per acceptgiro betaald.)

Deze wijze van handelen vind ik zo onbeschoft dat ik een (aan)klacht tegen ZK overweeg, dit kost mij extra tijd en veel frustratie. Heeft iemand een idee waar en hoe ik dit het beste kan doen?

Wees gewaarschuwd mbt de acties van het zilveren Kruis.

VioletPrue

Re: ongeoorloofde acties van Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Een aanklacht van wat?
Een klacht bij het hoofdkantoor indienen kan altijd, maar een aanklacht?
Even realistisch blijven hoor!

Frans69

Wel vreemd dat een paar uur geleden er meer reacties op stonden, deze reacties steunde mijn gedachte.

Als een organisatie zonder toestemming en of machtiging en of voorafgaande communicatie van je rekening haalt hoe zou je dat noemen? Ik denk zelf aan een onrechtmatige daad, het woord fraude of diefstal komt ook bij mij naar boven. Hoe moet ik zo een grote organisatie aanpakken?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Die mensen die u steunden, waren (of was, dat blijft ingewikkeld) forumtrollen.
Heeft u Zilveren Kruis al eens gewoon gebeld en op rustige, vriendelijke toon uitgelegd wat u stoort?
Om gelijk in termen van 'fraude' en 'aanklacht' te gaan denken is wel erg zwaar.

Frans69

Ik zal morgen nog een poging doen door ze te bellen, maar hun e-mails waren wel erg duidelijk en hun acties gaan tegen alle regels en fatsoen in.

Gesloten