LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Operatie vooraf betalen?
-
Operatie vooraf betalen?
hi
op 3 mei a.s. zal ik een operatie ondergaan in het CWZ in NIjmegen. Deze operatie wordt niet vergoed door de verzekering, maar ik ben bereid om deze zelf te betalen.
Nu krijg ik de rekening VOORAF. Met het verzoek om deze 14 dagen VOOR de operatie alles te voldoen.
Naar mijn idee is dit niet toegestaan.
klopt dat?
cwz zegt:
Geachte heer Janssens,
Afgelopen week hebben wij uw betaling ontvangen van 500 euro.
25-03-2016 hebben wij u een nota gestuurd van 1100 euro voor een ptosiscorrectie.
Wij nemen aan dat het hier een vergissing betreft?
Zou u s.v.p. de overige 600 euro voor 19-04-2016 willen overmaken?
Bij geen of geen volledige betaling zien wij ons helaas genoodzaakt uw operatiedatum te verplaatsen.
Met vriendelijke groet,
Annelies van Bentem,
Secretariaat Oogheelkunde,
': 024-3658761
*: [email protected]
op 3 mei a.s. zal ik een operatie ondergaan in het CWZ in NIjmegen. Deze operatie wordt niet vergoed door de verzekering, maar ik ben bereid om deze zelf te betalen.
Nu krijg ik de rekening VOORAF. Met het verzoek om deze 14 dagen VOOR de operatie alles te voldoen.
Naar mijn idee is dit niet toegestaan.
klopt dat?
cwz zegt:
Geachte heer Janssens,
Afgelopen week hebben wij uw betaling ontvangen van 500 euro.
25-03-2016 hebben wij u een nota gestuurd van 1100 euro voor een ptosiscorrectie.
Wij nemen aan dat het hier een vergissing betreft?
Zou u s.v.p. de overige 600 euro voor 19-04-2016 willen overmaken?
Bij geen of geen volledige betaling zien wij ons helaas genoodzaakt uw operatiedatum te verplaatsen.
Met vriendelijke groet,
Annelies van Bentem,
Secretariaat Oogheelkunde,
': 024-3658761
*: [email protected]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2016 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking
Re: Operatie vooraf betalen?
Heeft u de betalingsvoorwaarden al eens doorgelezen? Daarin staat o.a. dat het ziekenhuis te allen tijde gerechtigd is gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling te verlangen. Als u op internet zoekt op "operatie vooraf betalen" kunt u lezen dat dat niet ongebruikelijk is.
Lees anders eens de Algemene betalingsvoorwaarden door (pdf): https://www.cwz.nl/patient/patient-alge ... -is-nodig/
Lees anders eens de Algemene betalingsvoorwaarden door (pdf): https://www.cwz.nl/patient/patient-alge ... -is-nodig/
wat maakt het voor uzelf uit of u vooraf betaalt of achteraf? van rentenadeel mis met de huidige rentes en ook gezien de korte termijn geen sprake...
Ik kan me goed voorstellen dat het ziekenhuis zekerheid wil hebben.
-
het is niet gebruikelijk om vooraf te betalen voor een verrichting. Niet bij de bakker, noch bij de garage, noch bij mijn tuinman etc etc. Ook zij willen allemaal zekerheid, ook zij posten op hun website de algemene voorwaarden. Wat maakt dat een ziekenhuis wel dat recht heeft?
bij bakker etc betaal je in de regel ook zeker niet achteraf op rekening..... wat hier bijna het enig alternatief is. Bij veel garagebedrijven moet je tegenwoordig, zeker als ze verwachten dat het een eenmalig contact is, ook een deel vooraf betalen bv voor te bestellen/leveren onderdelen. En die hebben bij niet betalen altijd de auto nog. Bij de bakker ed heb je het in de regel niet over kosten boven de 1000 euro.... dus appels met peren vergelijken. Overigens reserveert bakker ed geen speciale behandeltijd of ruimtes voor de ene klant...
En wat maakt dat het ziekenhuis het recht heeft? wat dacht je van de wet en de WGBO?
En wat maakt dat het ziekenhuis het recht heeft? wat dacht je van de wet en de WGBO?
-
de garage reserveert wel een behandelruimte/tijd. de vergelijking met de bakker werd door het ziekenhuis gemaakt. ik heb wel een aanbetaling van 50% gedaan. na de operatie (een ptosiscorrectie) ben ik heus in staat een nota over te betalen. De garage geeft garantie. als de verrichting mislukt sta ik bij het ziekenhuis met lege handen. Het ziekenhuis, de wet en die WGBO zijn onnodig bang.
Dat mag je vinden maar is niet zo relevant.
Je vroeg of het is toegestaan en het antwoord daarop is: ja
Je vroeg of het is toegestaan en het antwoord daarop is: ja
-
Ok. Is duidelijk. Ik zal betalen. Is overigens niet klantvriendelijk om je betalende klant te wantrouwen. Weet iemand waarom deze wet zo is gemaak?
Wie is de klos bij een wanbetaler?ericjanssens schreef:Ok. Is duidelijk. Ik zal betalen. Is overigens niet klantvriendelijk om je betalende klant te wantrouwen. Weet iemand waarom deze wet zo is gemaak?
Exact, wij allemaal. Ik vind het niet zo vreemd.
Ik weet hoe moeilijk je wanbetalers achteraf laat betalen dus vooraf als niet verzekerd mag.
Bij de bioscoop betaal je vooruit.ericjanssens schreef:Ok. Is duidelijk. Ik zal betalen. Is overigens niet klantvriendelijk om je betalende klant te wantrouwen. Weet iemand waarom deze wet zo is gemaak?
In het Concertgebouw.
In de dierentuin.
In het spookhuis.
Heel veel dingen die niet te recupereren zijn bij wanbetaling betaal he vooruit.
Probeer eens een auto op rekening te kopen...
-
Als ze zo lastig doen, zou ik eerst eens informeren hoeveel elders dezelfde operatie kost. België is misschien veel goedkoper.