LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opticien geeft me fout sterkte glazen, kom hier later achter

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
arslan1995

opticien geeft me fout sterkte glazen, kom hier later achter

Ongelezen bericht door arslan1995 »

Hallo allemaal,

11/10 jaar geleden moest ik een bril dragen, dit altijd bij de zelfde opticien gedaan. na 4/5 jaar een bril te hebben gedragen ben ik bij dezelfde opticien overgestapt op lenzen tot een paar dagen geleden.

Ik vond het weer tijd worden voor een bril, ik vond bij een andere opticien leukere design brillen hebben. Ik ben dus naar die andere opticien geweest, bril gaan zoeken en gevonden.

Om de juiste sterkte te vinden moest ik bij die nieuwe opticien weer een oogmeting laten gebeuren. Ik had voor de laatste keer bij mijn vorige lenzen en opticien nog -3.75 en -3.25. Bij de nieuwe opticien bleek mijn sterkte naar elkaar toe gegroeid(daald), namelijk; -3.75 en -3.50. Nu hoefde ik maar 2 weken te wachten totdat ze de juiste glazen voor mij in mijn bril hadden gezet en wat er allemaal bij hoort.

2 weken later haal ik m'n bril op. Ik doe hem thuis op, ik merk dat ik anders zie. Ik beschreef het net als in de films als ze een bepaald effect willen geven (als iemand dronken/stoned is) namelijk dat ik in het midden van mijn zicht wat meer ingezoomd was en daaromheen waziger/uitgezoomd.

Misschien heel stom achteraf, maar omdat ik al een hele lange tijd geen bril had gedragen dacht ik dat het kwam omdat ik weer aan brillen glazen moest wennen. Dus heb ik hem 2 dagen vol blijven dragen.

Vervolgens kijk ik terug op het bonnetje van mijn bril. Wat blijkt nou; de glazen hebben de sterkte -4.75 en -3.50, ze hebben ipv -3.75 mij -4.75 gegeven. Ik verwacht dus een typefout..

Ik zou dus graag willen weten wat mijn contractuele/wettelijke rechten zijn hier. Ik wil niet nog eens nieuwe glazen willen betalen. Ik heb ook geen lenzen meer over en die bril kan ik niet blijven dragen, ik loop er dus blind bij. Ik zou graag nieuwe glazen erin willen (gratis) en graag een vergoeding voor mijn fysieke schade want ik heb het gevoel aslof mijn ene oog is verslechterd door een hogere sterkte, het is vast ook niet goed voor een oog om de heletijd -1 extra te zien. Ten slotte wil ik totdat ik mijn bril met de juiste glazen terug heb lenzen krijgen, zodat ik niet blind erbij loop. Ik moet iedere dag gewoon mijn colleges volgen op school en werk daar naast heel wat. Dit wil ik blijven doen ook. Dus wat zijn mijn rechten, kan iemand mij hierbij helpen?

Met voorbaat dank,

I. Arslan

berndv

Re: opticien geeft me fout sterkte glazen, kom hier later achter

Ongelezen bericht door berndv »

Wat zei de opticien?

arslan1995

Ongelezen bericht door arslan1995 »

ik kwam er vandaag achter, het is zondag en dus gesloten. Ik wilde ook eerst mijn rechten weten voordat tegen de opticien wat (verkeerds) zeg

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op herstel door middel van een nieuw glas.

Gesloten