LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "OPZEGSERVICE"

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
BaalvanOxxio

"OPZEGSERVICE"

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

Ben overgestapt van FBTO naar Menzis in een collectieve verzekering. Mijn vrouw gaat mee over en wel van Amicon naar Menzis. Heb gebruik gemaakt van de "opzegservice" van Menzis. De aanvraag is op 21 februari opgestuurd naar Menzis, waarbij zij de opzegging richting FBTO zouden regelen. Deze opzegging is volgens FBTO bij hen pas op 3 maart binnengekomen en dus houden ze mij aan mijn oude verzekering.

Op de site van Menzis lees ik echter: "Menzis verstuurt uw opzegging direct naar uw huidige verzekeraar. Pas als de bevestiging binnenkomt dat de oude verzekering wordt stopgezet, wordt u door Menzis aangemeld. U wordt gebeld als de oude verzekeraar niet instemt met uw opzegging. U krijgt dan het voorstel de verzekering bij Menzis in te laten gaan op 1 januari 2007."

Ik ben niet gebeld en heb een collectief contract in de bus gehad met als ingangsdatum: 1 januari 2006! Wie is er nu gek? Menzis? FBTO? Of ik?

Bedankt, Hansje Hoogervorst , voor alle zooi! Eerst graai je me mijn tegemoetkoming in de ziektekosten weg - wat me een vermogen kost - en vervolgens ben je ook nog te beroerd om (o.a. op verzoek v/d Consumentenbond) de zorgverzekeringsmaatschappijen te verplichten iets coulanter om te gaan met de "heilige" datum 1 maart. Wat mij betreft kan deze hele regering samen met de oude ziekenfondsverzekering nog vandaag de prullenbak in!

Mk

Re: "OPZEGSERVICE"

Ongelezen bericht door Mk »

Eens even kijken: 21/2 opgestuurd, dan is ie met de TPG er op de 23e (= donderdag). Post openmaken door Menzis op de 24e = vrijdag. Maandag de 27e jouw oude verzekering opzeggen (schriftelijk) met een beetje mazzel de 28e binnen bij FBTO (en die moeten hem dan nog openmaken en verwerken).

Wat dacht je nou zelf dat er zou gebeuren? Als je zo krap overstapt (om wat voor reden dan ook) dan zeg je toch i.i.g. zelf die oude verzekering op?

heho

Ongelezen bericht door heho »

Zo zal er nog veel te lachen en te huilen zijn met ons nieuwe zorgstelsel. Tja zorgverzekeraars zouden zich soepel opstellen, valt dus tegen gezien dit voorbeeld. Commercieel en keihard !
En nu komt er een zwarte lijst aan, begin van nog meer ellende, begin van een groep die niet zo gemakkelijk meer medische zorg zal gaan krijgen, want ja wie gaat dat betalen he? Straks zullen ook de ziekenhuizen zich alsmaar harder (eigen verantwoordelijkheid oh wat mooi) opstellen. Als je bijna dood gaat zul je wellicht nog wel geholpen worden.....

BaalvanOxxio

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

Je hebt helemaal gelijk Mk! Ik had inderdaad zelf even dat briefje richting FBTO op de bus moeten doen! Als ik dat had gedaan had dit forum echter minder bestaansrecht!

Maar als je mijn stukkie goed gelezen hebt weet je ook wat Menzis op haar site beweert:

"Menzis verstuurt uw opzegging direct naar uw huidige verzekeraar. Pas als de bevestiging binnenkomt dat de oude verzekering wordt stopgezet, wordt u door Menzis aangemeld. U wordt gebeld als de oude verzekeraar niet instemt met uw opzegging. U krijgt dan het voorstel de verzekering bij Menzis in te laten gaan op 1 januari 2007."

Wie zegt mij dat FBTO deze opzegging niet eerder heeft ontvangen?

Er moet dus eerst sprake zijn van beëindiging van het oude contract bij de vorige verzekeraar voordat het nieuwe contract wordt opgemaakt door de nieuwe verzekeraar! Ik heb - zoals reeds gezegd - een nieuw colllectief contract van Menzis ontvangen.

En, wat dat krappe overstappen betreft: Mijn werkgever kwam pas op het allerlaatste moment met een interessant collectief contract met Menzis op de proppen!

Ik dacht dus:

21e: voor 17.00 uur op de bus
22e: bezorgd bij Menzis
23e: opengemaakt door Menzis en verstuurd naar FBTO (zie boven)
24e: bezorgd bij FBTO
25e: zaterdag
26e: zondag
27e: enveloppe opengemaakt
28e: verzekering beëindigd door FBTO

Het schijnt echter dat men gebruik maak van de fax, zodat het geschetste traject met enige dagen zou (kunnen) worden verkort.

Nou jij weer!

Jan-E

Ongelezen bericht door Jan-E »

Dat stukje van Menzis, dat je aanhaalt, slaat op aanmeldingen na 1 maart. Dan moeten ze inderdaad wachten of de oude verzekeraar met opzegging instemt. Maar bij aanmeldingen/opzeggingen voor 1 maart heeft Menzis nieuwe verzekerden uiteraard gewoon direct ingeschreven. En hebben ze kennelijk in een groot aantal gevallen de opzegging bij de oude verzekeraar niet correct afgehandeld.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Tja, ik denk nog steeds dat je gezien de korte termijn en het gegeven dat je niet de enige bent die last-minute overstapt het beste zelf de oude verzekering op had kunnen zeggen.

Als ik jouw stukje lees dan krijg ik de indruk dat het Menzis niet veel kan schelen of je per direct bij ze verzekerd bent of per 1/1/2007.

Gesloten