3 Jaar geleden kreeg ik een indicatie via het RIO voor thuiszorg. Aangezien de wachtlijsten enorm waren, werd mij geadviseerd een PGB aan te vragen. Via een particuliere thuiszorg was het mogelijk om geheel naar wens een huishoudelijke hulp voor 1x 3uur per week te vinden. Het was mij bekend dat je hiervoor 2x zoveel betaalt als dat je zelf een "witte"hulp zoekt. Per jaar ontving ik ong. €1000,00. Met een flinke eigen bijdrage en belastingaftrek woog dit voor ons niet op tegen de voordelen. Begin dit jaar kreeg ik bericht dat de voorlopige beschikking voor 2004 €726,05 zou zijn (t/m aug.), hierna moest het RIO een nieuwe indicatie afgeven. Uiteraard was het mij bekend dat deze beschikking voorlopig was, maar afgelopen week ontving ik een brief van het SVB (Social Verzekerings Bank) dat er maar liefst €618,33 teveel aan voorlopig PGB was overgemaakt. Deze brief ontving ik 6(!) maanden na de betaling. Er blijft dus slecht een bedrag over van €107,72. Op mijn vraag bij de diverse instanties waarom dit zo laat wordt gemeld, is het bekende afschuifsysteem van toepassing. Ook vroeg ik of zij soms een jaar lang wilden komen schoonmaken voor een riant salaris van €107, maar daar hadden de dames geen zin in. Ik vraag mij af: MAG DIT NU ZOMAAR, een korting van ong 85%! Als ik dit in jan. of feb. al had gehoord, had ik de financieele schade nog kunnen beperken door mijn PGB en helaas ook mijn hulp op te zeggen. Nu word ik voor mijn gevoel voor het blok gezet en kan geen kant meer op!
Wie heeft ook zo'n fijne brief ontvangen en pikken we dit zomaar!!!
Ik ben dat niet van plan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |