ik heb zelf vorig jaar een lapband laten plaatsen in het st. antonius ziekenhuis in utrecht.
nou ben ik eigenlijk wel benieuwd welke plastische ingrepen er e.v.t. bij komen kijken op t langere termijn die ook vergoed worden!!!!!!!
en bij welke verzekerings maatschappij deze vergoed worden?????
heeft er iemand ervaring mee graag reacties
met vriendelijke groet buffy
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] plastische vergoedingen na operatie maag/lapband
-
Re: plastische vergoedingen na operatie maag/lapband
Me dunkt dat op het moment dat je toestand (gewicht) levensbedreigend is, er wel een vergoeding mogelijk is.
Dan moet je eerst achterhalen om welke ingrepen het gaat en daarna bij elke maatschappij afzonderlijk nalezen wat ze wel en niet vergoeden.
Dat is een aardige berg werk.
Succes
Dat is een aardige berg werk.
Succes
-
hai met buffy
dank jullie wel voor jullie reacties
en ja er staat me dan behoorlijk wat werk te wachten
en in mijn geval was het medische gezien noodzakelijk en kwam ik voor de operatie in aanmerking.
er zijn inderdaad ook mensen die het zonder medische noodzaak in belgië laten doen, maar daar heb ik zelf zo eerlijk gezegt mijn twijvels over.
er zitten toch wel het een en ander qua risico's aan vast met opnieuw leren eten en de regelmaat en wat je eet natuurlijk.
ik heb het zelf in nederland laten doen ondanks ik er 3 jaar voor op de wachtlijst heb moeten staan,maar ik heb er toen zelf niks voor hoeven te betalen het werd vergoed door univé en ook voor de nazorg die je je hele leven blijf houden want een maag/lapband is permanent en word er niet meer uitgehaald (mits je er zoveel klachten mee heb)
het is niet zo van: NU HEB IK EEN MAAG/LAPBAND DUS NU KAN IK GEWOON ALLES GAAN ETEN WANT IK VAL DAN TOCH WEL AF.
ik had zelf de maagband 3 maanden en toen werd ik zwanger en heb deze toen expres niet bij laten spuiten zodat ik ook de baby genoeg voedingswaarden zou kunnen geven.
na de bevalling waren de extra kilo's er wel weer snel af (3 weken)
maar ik zou zelf toch wel het een en ander aan mezelf willen laten veranderen omdat ik daar toch mee zit.
het is niet alleen dat je de kilo's kwijtraak maar de rest van je vel wat overblijft kan je never nooit wegtrainen (train zelf namelijk ook)
en meer volume op andere plekken terugkrijgen (borsten) is ook onmogelijk.
en al helemaal als je zogende kinderen heb gehad.
vandaar dat ik graag de ervaringen van andere mensen zou willen vragen die er ook mee te maken hebben gehad of hebben.
dank jullie wel voor jullie reacties
en ja er staat me dan behoorlijk wat werk te wachten
en in mijn geval was het medische gezien noodzakelijk en kwam ik voor de operatie in aanmerking.
er zijn inderdaad ook mensen die het zonder medische noodzaak in belgië laten doen, maar daar heb ik zelf zo eerlijk gezegt mijn twijvels over.
er zitten toch wel het een en ander qua risico's aan vast met opnieuw leren eten en de regelmaat en wat je eet natuurlijk.
ik heb het zelf in nederland laten doen ondanks ik er 3 jaar voor op de wachtlijst heb moeten staan,maar ik heb er toen zelf niks voor hoeven te betalen het werd vergoed door univé en ook voor de nazorg die je je hele leven blijf houden want een maag/lapband is permanent en word er niet meer uitgehaald (mits je er zoveel klachten mee heb)
het is niet zo van: NU HEB IK EEN MAAG/LAPBAND DUS NU KAN IK GEWOON ALLES GAAN ETEN WANT IK VAL DAN TOCH WEL AF.
ik had zelf de maagband 3 maanden en toen werd ik zwanger en heb deze toen expres niet bij laten spuiten zodat ik ook de baby genoeg voedingswaarden zou kunnen geven.
na de bevalling waren de extra kilo's er wel weer snel af (3 weken)
maar ik zou zelf toch wel het een en ander aan mezelf willen laten veranderen omdat ik daar toch mee zit.
het is niet alleen dat je de kilo's kwijtraak maar de rest van je vel wat overblijft kan je never nooit wegtrainen (train zelf namelijk ook)
en meer volume op andere plekken terugkrijgen (borsten) is ook onmogelijk.
en al helemaal als je zogende kinderen heb gehad.
vandaar dat ik graag de ervaringen van andere mensen zou willen vragen die er ook mee te maken hebben gehad of hebben.