Ik heb een vraagje, vanaf januari ben ik collectief verzekerd bij Interpolis tegen een schappelijke premie. Nu word ik deze maand 30 en gaan Ze ineens de premie verhogen. reactie klantenservice was staat in de voorwaarden, voorwaarden na gelezen niets gevonden. Nu hebben zij mij per e-mail gemeld dat ik bij de aanmelding een A4 gehad zou hebben met daar alle polisbedragen op. Ik weet zeker dat ik die niet gehad heb, anders was ik verder gaan kijken. Door de wijziging is hij duurder als een ander.
Mag dit zomaar want als ik het goed heb is een premiewijizging reden voor opzegging maar dat mag volgens de wet weer niet. Wie weet raad?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Premiewijziging Interpolis
-
Mathilde D.
Re: Premiewijziging Interpolis
Ik raad je aan om collega's te raadplegen, om te weten te komen of anderen wisten dat de premie van de AV leeftijdsafhankelijk was.
Het was in ieder geval vrij algemeen bekend dat de polissen van Achmea leeftijdsafhankelijk waren.
Ik ken de collectieve polis van Zilveren Kruis-Achmea van de ABN en daarin wordt dezelfde prijs voor alle leeftijdsgroepen gerekend. Dat is heel eigenaardig: want de jongeren betalen daardoor zelfs meer dan bij een individueel contract, maar de ouderen hebben voordeel. Dit kan bij elke collectieve polis anders afgesproken zijn.
Als opzeggen mogelijk zou zijn, dan zit je met het probleem dat je elders geaccepteerd moet worden. En dat kan bij een slechtere gezondheidstoestand of als je veel zorg gebruikt wel eens moeilijk zijn.
Het was in ieder geval vrij algemeen bekend dat de polissen van Achmea leeftijdsafhankelijk waren.
Ik ken de collectieve polis van Zilveren Kruis-Achmea van de ABN en daarin wordt dezelfde prijs voor alle leeftijdsgroepen gerekend. Dat is heel eigenaardig: want de jongeren betalen daardoor zelfs meer dan bij een individueel contract, maar de ouderen hebben voordeel. Dit kan bij elke collectieve polis anders afgesproken zijn.
Als opzeggen mogelijk zou zijn, dan zit je met het probleem dat je elders geaccepteerd moet worden. En dat kan bij een slechtere gezondheidstoestand of als je veel zorg gebruikt wel eens moeilijk zijn.
Re: Premiewijziging Interpolis
Premiewijziging is inderdaad een grond voor opzegging van de verzekering. Kortom: grijp uw kans en zoek een beter/goedkoper alternatief.Mag dit zomaar want als ik het goed heb is een premiewijizging reden voor opzegging maar dat mag volgens de wet weer niet. Wie weet raad?
Waarschijnlijk werkt Mathilde D. bij de verzekeraar in kwestie en is dit een poging tot klantenbinding. De acceptatieplicht voor de basisverzekering is namelijk nog steeds van kracht.Als opzeggen mogelijk zou zijn, dan zit je met het probleem dat je elders geaccepteerd moet worden. En dat kan bij een slechtere gezondheidstoestand of als je veel zorg gebruikt wel eens moeilijk zijn.