| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijs behandeling mondhygieniste?
-
JariLubbers
Prijs behandeling mondhygieniste?
Omdat er een nieuwe tandarts/mondhygiëniste bij ons in de broekpolder was gekomen, leek het mij geen slecht idee om naar deze toe te gaan. De tandarts zelf rekende normale bedragen, alleen de mondhygiëniste vond het noodzakelijk om uit de losse pols enkele behandelingen uit te voeren waar ik niet om gevraagd had. Ik moest in totaal 101,40 euro betalen voor een behandeling waar een chemisch goedje op mijn tanden werd gesmeerd en waar ik voor 25 euro ook voorlichting voor kreeg. Zijn dit normale praktijken?
Re: Prijs behandeling mondhygieniste?
Heeft u die kosten vooraf in de vorm van een offerte gekregen ofis ze gaan behandelen en kreeg u naderhand pas te zien wat de kosten waren?
een begroting is pas verplicht boven de 150,-. Als iemand in de stoel gaat zitten gaat men er van uit dat er toestemming voor behandeling is, men maakt immers zelf op eigen initiatief de afspraak, en vragen naar kosten van de behandeling hoort ook bij het zelf initiatief nemen, tenzij dus boven de 150,= Dus ja het is normaal te noemen, overigens is het ook normaal dat een MH instructies geeft.
Daarnaast een opmerking: ondanks dat MH-en (globaal) dezelfde opleiding gekregen hebben, kunnen er verschillen zijn in hoe men met bepaalde zaken zoals eerste consulten voor nieuwe patienten en zo omgaat. Indien de MH een website heeft zou ik verwachten dat daar info over dit item op staat, zo niet vind ik persoonlijk (als zorgverlener in de mondzorg) dat daar ook ongevraagd info over gegeven moet worden, maar dat is dus geen wettelijke verplichting, alleen (m.i.) een morele.
Daarnaast een opmerking: ondanks dat MH-en (globaal) dezelfde opleiding gekregen hebben, kunnen er verschillen zijn in hoe men met bepaalde zaken zoals eerste consulten voor nieuwe patienten en zo omgaat. Indien de MH een website heeft zou ik verwachten dat daar info over dit item op staat, zo niet vind ik persoonlijk (als zorgverlener in de mondzorg) dat daar ook ongevraagd info over gegeven moet worden, maar dat is dus geen wettelijke verplichting, alleen (m.i.) een morele.
-
JariLubbers
Kreeg later de rekening met de kosten, wist van te voren wel wat de normale behandelkosten waren. Deze waren voor de MH 46 euro, dus ik ging er vanuit dat ik deze kosten moest betalen. In het verleden waren de behandelkosten bij mijn vorige MH ook rond deze prijs van 46 euro.
Over dat chemisch goedje is niet gepraat wat dat kost ?
En kreeg je uitleg over dat chemisch goedje wat je moet betalen ?
Of was die uitleg over hoe jij je gebit moet schoonhouden ?
En kreeg je uitleg over dat chemisch goedje wat je moet betalen ?
Of was die uitleg over hoe jij je gebit moet schoonhouden ?