LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PWZ en Gemeente extra pakket

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
witch-ana

PWZ en Gemeente extra pakket

Ongelezen bericht door witch-ana »

Ik zit met het volgende probleem en hoop dat jullie me een stuk wijzer kunnen maken over welke stappen ik kan/moet ondernemen.

Ik was verzekerd bij PWZ Achmea en had daar ivm mijn uitkering een gemeente extra pakket. Kort gezegd houdt dat in dat ik 15%korting kreeg op mijn premie en dat de maandpremie werdt ingehouden van mijn uitkering en dus door de uitkeringsinstantie werd overgemaakt.

Nu ben ik net als zoveel andere mensen begin dit jaar (vorig jaar al geregeld natuurlijk) over gestapt naar een andere zorg verzekeraar. Ik ben niet meer afhankelijk van een uitkering en ben weer aan het werk. Maar dan nu het echt probleem.

Ook ik heb de eerste 3 maanden dubbel betaald. Allereerst aan PWZ en natuurlijk aan de nieuwe. Dat houdt in dat ik van PWZ de eerste 3 mnd hoor terug te krijgen. Helaas tot op heden nog niets ontvangen! PWZ zegt dat ik het bij de uitkeringsinstantie moet terug halen omdat het van hun rekening is betaald en ze hebben het dus terug gestort daar naar toe maar natuurlijk zegt de tegenpartij NEE dat is niet het geval wij hebben niets ontvangen en u bent niet de enige met dat probleem wij zoeken het voor u uit. Dat zijn ze dus nu al 7mnd aan het doen! :?

Je begrijpt het gaat niet om een paar euro maar om een hoop geld en ik word echt van het kastje naar de muur gestuurd. Wie kent dit probleem ook of weet wat ik er mee aan moet om nu toch eindelijk mijn geld eens terug te krijgen.

sprokkel

Re: PWZ en Gemeente extra pakket

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dien een klacht in bij je uitkerings instantie, wilt deze hier niets mee, schrijf dan een brief aan de lokale gemeente of nationale ombudsman.

witch-ana

Ongelezen bericht door witch-ana »

De consulente die ik altijd had probeert het wel allemaal te regelen maar zij persoonlijk kan weinig doen dan het steeds aan "hoger niveau" (is een of ander vakterm daar denk ik) door te geven.

Ik denk dat ik inderdaad maar een officiele klacht bij beide instanties ga neerleggen en als dat niet lukt dan nog maar eens een stapje verder gaan. In ieder geval bedankt voor de tip en natuurlijk hoop ik nog steeds iets te horen van mensen die dit probleem misschien ook hebben en we de handen inéén kunnen slaan. :wink:

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Wat een gedoe zeg ...

Laat PWZ aan jou doorgeven op welke datum en op welk rekeningnummer zij dat geld hebben gestort.

Als ze het dan nog niet kunnen vinden bij uitkeringsinstantie ...
Er kan, bijv. door het weekend, nooit veel tijd tussen zitten.
Bovendien krijgen zij toch niet zo vaak geld terug ...

Als ze geld van jou terug zouden moeten krijgen zouden ze wel sneller wezen ...

Succes, Lieske

Gesloten