LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] R

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Diman

R

Ongelezen bericht door Diman »

:o
Laatst gewijzigd door Diman op 21 jan 2018 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

Re: R

Ongelezen bericht door Moneyman »

Diman schreef:Geachte, onze dochter van 19 woont een jaar begeleid in Groningen. Ze heeft afgelopen december een andere verzekering afgesloten bij Zekur Unive.leek goedkoper.dus waarom dan ook niet.
Onze dochter is vaste klant bij het UMCG omdat ze hartpatiënt longpatient en nog wat meer heeft, te veel om op te noemen, ze staat echter midden in het leven en probeert er wat van te maken.
Nu heeft het UMCG haar een brief gestuurd dat hun geen contract hebben met Zekur . Wij hadden hier nog nooit van gehoord van dit soort contracten. Lopen al jaren samen met haar bij Unive.dus waarom zou dit nu in ene een probleem zijn. Maar goed, wij bellen met Unive, die kwamen er onderuit doordat Unive en Unive Zekur niks met elkaar hadden te maken. We moesten Unive Zekur bellen. Wij hun gebeld,ze konden ons direct vertellen dat dit wel in de voorwaarden stond dat contracten over en weer tussen zorgverleners en verzekeraars gedaan werden. Dus wij vragen of we konden veranderen van verzekering onder deze omstandigheden,leek ons dat wel menselijk omdat wij anders voor veel kosten zouden opdraaien. In februari moest ze weer voor een echo van Hart en allerlei andere onderzoeken heen. De kosten zouden weliswaar 80 procent gedekt zijn de twintig procent moesten wij betalen ! :(
Maar nee ze moest nu een jaar bij Zekur blijven.wij met FNV,Unive en werkgever gebeld voor eventuele andere oplossing. Waarbij FNV ons duidde op een eventuele interne switch van Zekur gewoon naar Zekur vrij waarbij je gebruik kon maken van een restitutiepolis en zelf je zorgverlener kon kiezen. Maar Zekur was duidelijk.Nee.kon niet. Kan Radar nog iets voor ons beteken,geef hun desnoods een ijskoude douche. Dit mag toch in Nederland niet voor komen dat je niet mag switchen, en dat voor mensen die dus naar Dit soort ziekenhuizen gaan elke verzekering er voor staat.
Sorry, maar als je zoveel te maken hebt met zorg(kosten), dan verdiep je je toch wel even vooraf in de verzekering en de bijbehorende voorwaarden voordat je een andere verzekering afsluit? Je kijkt alleen naar de prijs, en als dat een misvatting blijkt te zijn moet de andere partij ineens gaan bewegen?
Diman schreef:leek goedkoper.dus waarom dan ook niet.
Nou, hierom dus niet...

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er is natuurlijk een reden waarom Zekur zo goedkoop is. Begrijpelijk dat je vanwege toch hoge zorgkosten niet meer kan switchen, dat zouden wel meer mensen willen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uw dochter is zelf geswitcht. En meestal hebben die goedkoopste verzekeringen geen contracten met academische ziekenhuizen. Dus ze zal moeten overstappen naar een ziekenhuis waar de verzekeraar wel een contract mee heeft.

Dat gedoe met die ja dan nee contracten is anders vaak genoeg in het nieuws geweest, dus het kan haar niet onbekend zijn en u al helemaal niet.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Diman schreef:. Dit mag toch in Nederland niet voor komen dat je niet mag switchen, en dat voor mensen die dus naar Dit soort ziekenhuizen gaan elke verzekering er voor staat.
Tuurlijk mag je switchen. Elk jaar voor 31 december mag je je verzekering kiezen voor het jaar erna. Hoe lang hebben we dit zorgstelsel nu al, 10 jaar of zo? En u wist dit echt niet?
En deze verzekering staat er wel voor, maar dan dus voor 80 procent dekking.

Als de premie zo goedkoop is, moet je dus de voorwaarden lezen waarom en wat er gedekt is.
'ik wist het niet' kun je na zoveel jaren niet meer als argument gebruiken.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Diman schreef::o
Volgens mij waren de gegeven antwoorden niet naar TS zijn zin........ Koude douche voor Diman.

Dat gaat een duur verzekeringsjaar worden !

Diman

Ongelezen bericht door Diman »

Ach ik dacht laat ik het ff posten, zodat anderen dit niet mee gaan maken, en tja als je al in de zorg zit, dan zit je niet alle dagen voor de televisie om alles qua zorg mee te krijgen.
En inderdaad we kunnen naar een andere ziekenhuis gaan tijdelijk.hier en daar zal ze wat afspraakjes verzetten naar volgend jaar.
Ik wist niet zeker dat switchen niet mogelijk was,Maar het ging mij alleen even om het feit dat intern bij een verzekering toch wel wat mogelijk zou zijn.
Vinden jullie het ook niet raar dat Univé niks met Unive Zekur te maken heeft.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Diman schreef:Ach ik dacht laat ik het ff posten, zodat anderen dit niet mee gaan maken, en tja als je al in de zorg zit, dan zit je niet alle dagen voor de televisie om alles qua zorg mee te krijgen.
En inderdaad we kunnen naar een andere ziekenhuis gaan tijdelijk.hier en daar zal ze wat afspraakjes verzetten naar volgend jaar.
Ik wist niet zeker dat switchen niet mogelijk was,Maar het ging mij alleen even om het feit dat intern bij een verzekering toch wel wat mogelijk zou zijn.
Nee

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Diman schreef:Ach ik dacht laat ik het ff posten, zodat anderen dit niet mee gaan maken, en tja als je al in de zorg zit, dan zit je niet alle dagen voor de televisie om alles qua zorg mee te krijgen.
Niet alleen televisie, ook krant, internet, radio....
Snap echt niet dat je niets wist over zorgcontracten e.d. maar ja dat leer je niet in GTST en The Bold.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Wel vreemd hè, je openingspost gauw weer weghalen terwijl het bedoelt was om andere te waarschuwen......
En verder vind ik de opstelling van Univé niet vreemd, deze houd zich gewoon aan de regels.
En die gelden voor iedereen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:Wel vreemd hè, je openingspost gauw weer weghalen terwijl het bedoelt was om andere te waarschuwen......
Gelukkig wastie al gequote...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, in GSTST zal het niet behandeld worden, maar elk consumentenprogramma, dus o.a. Radar, heeft er wel een item aan gewijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
Brahms schreef:Wel vreemd hè, je openingspost gauw weer weghalen terwijl het bedoelt was om andere te waarschuwen......
Gelukkig wastie al gequote...
Waardoor anderen gelukkig alsnog gewaarschuwd kunnen worden... :D

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Of zij wel of niet iets met elkaar te maken hebben is weinig relevant. Wat wel relevant is, is dat het om twee verschillende verzekeringen gaat, met verschillende dekkingen. Als binnen een merk de ene verzekering goedkoper is dan de andere, dan zou mijn eerste gedachte zijn dat dan waarschijnlijk ook de dekkingen verschillend zullen zijn. Wat dus ook zo is.

De aanname dat je wel tussendoor zou kunnen switchen is in mijn ogen ook een tikje naïef. Bij een brandend huis kun je ook niet snel nog even de dekking aanpassen en als je met een auto tegen een boom rijdt, kun je ook niet snel even casco bijverzekeren. Zo kun je bij zorg ook niet alsnog naar een duurdere en betere verzekering overstappen als blijkt dat je de verzekering nodig hebt.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

[quote="Diman"
Vinden jullie het ook niet raar dat Univé niks met Unive Zekur te maken heeft.[/quote]
Tja; stel:

Ik heb een auto met een WA + all risk dekking; al jaren...
Dan zie ik ineens dat alleen WA veel goedkoper is en ga het nieuwe jaar alleen voor WA.
Ik rij helaas na 2 maanden tegen een boom en kom er achter dat dan de schade "ineens" niet vergoed wordt.
Op dat moment kan ik ook niet zeggen... ohh dat wist ik niet; kunnen jullie mij niet even terugzetten naar AllRisk?!

Want in uw ogen zou dat wel mogelijk moeten zijn, want het is alleen maar een intern vinkje aanzetten en hop ik ben weer goed verzekerd en alles wordt weer vergoed.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Unive en Unive Zekur is een pot nat. ander naampje, ander deurtje in hetzelfde kantoor, daar houdt het verschil op. o ja andere polisvoorwaarden...
Voor de rest valt het net zoals meer labels uiteindelijk onder VGZ...

Gesloten