LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rekening ziekenhuis 2

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
agjhuizing

rekening ziekenhuis 2

Ongelezen bericht door agjhuizing »

Laatst kreeg ik ook een rekening van mijn zorgverzekeraar van een bezoek aan het Albert Schweitser Ziekenhuis. Deze is € 470,13 waarvan ik € 309,25 zelf moet betalen.
Ik schrok hiervan en ging na waarvoor ik naar het ziekenhuis was geweest.
Ik had een klein onderzoek laten uitvoeren bij een KNO arts. Dit bestond uit het kijken in mijn keel met een slangetje om te beoordelen of er wel of niet iets aan de hand is.
Dit bezoek kostte mij zo tussen de 5 en 10 minuten. Toen stond ik ( meet een positief bericht ) weer buiten.
Ik had bij de zorgverzekeraar opgevraagd wat er gedeclareerd is, gezien het hoge bedrag.
Ik werd toen verwezen naar het ziekenhuis, om daar navraag te doen naar de declaratie.
Er werd daar weer verteld dat er 2 declaraties waren gedaan, namelijk 1 van het onderzoek á € 285,77 en 1 van het honorarium van de KNO arts á € 184,36 !!!
Dus nog geen 10 minuten binnen en ik ben € 309,25 lichter door deze hoge bedragen!
Ik verdien geen € 184,36 in nog geen 10 minuten tijd, laat staan per uur.

Zulke dingen moeten meer aan het licht komen en bespreekbaar worden.
Ik weet dat ik een eigen risico moet betalen, maar dit gaat nergens over!
Er wordt op deze manier er voor gezorgd dat mensen niet naar de dokter/arts gaan en WEL met iets onder de leden doorloopt met alle gezondheid- en financiële gevolgen van dien.

Chocomelk

Re: rekening ziekenhuis 2

Ongelezen bericht door Chocomelk »

agjhuizing schreef:
Zulke dingen moeten meer aan het licht komen en bespreekbaar worden.
Er wordt op deze manier er voor gezorgd dat mensen niet naar de dokter/arts gaan en WEL met iets onder de leden doorloopt met alle gezondheid- en financiële gevolgen van dien.
Er zijn genoeg mensen die het niet kunnen betalen en stellen dingen uit of gaan
helemaal niet die iets onder de leden hebben uit angst voor de rekening die ze niet kunnen betalen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dit valt onder je eigen risico, ach ben je er weer voor het hele jaar zowat vanaf.

harrysabic

Ongelezen bericht door harrysabic »

in april 2014 ben ik in het ziekenhuis naar de KNO arts moeten gaan omdat een rubber dopje van mijn gehoorstoestel in mijn oor was achtergebleven die de huisarts er niet uit kreeg en mij doorverwees naar de KNO arts.Ik ben nog geen 5 minuten binnen geweest bij de KNO arts die het dopje er snel uit had gehaald. Nu kreeg ik een betaling van achmea van 284 euro. Na mijn telefoontje met Achmea blijkt dat de KNO arts dit vaste bedrag mag opeisen of je nu 1 minuut of 1 uur binnen bent geweest. Mag dit zomaar ?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

harrysabic schreef:Mag dit zomaar ?
Ja

Gesloten