LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte tandarts

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Maties

Slechte tandarts

Ongelezen bericht door Maties »

Wie weet of er een site is waarop je kunt controleren of een tandarts wel echt gediplomeerd tandarts is ?

Ik heb twijfels over de deskundigheid van mijn eigen tandarts en wil dit niet bij hemzelf aankaarten. Bestaat er een instantie waar je na kunt gaan of deze tandarts op een zwarte lijst staat.
Ik woon in een groeistad en deze tandarts is hier nieuw (en al op leeftijd)

Gast

Re: Slechte tandarts

Ongelezen bericht door Gast »

Bijna elke tandarts is bij de NMTNMT (Nederlandse Maatschappij tot bevordering de Tandheelkunde) aangesloten. Bij de linkerframe Patient >zoekt u een tandarts kiezen.
De http://www.ant-online.nl/ is de beroepsorganisatie voor tandsartsen .

Deze zijn niet verplicht maar als je weet dat hij hier lid van is dan weet je het wel zeker natuurlijk.
Een echt zoeksite op dit gebied weet ik ook niet .

grover

Ongelezen bericht door grover »

Om te zien of een tandarts echt gediplomeerd is kun je kijken in het big-register. Sinds 1997 horen alle tandartsen in het big (beroepen individuele gezondheidszorg) opgenomen te zijn. Ze hebben ook een site, www.bigregister.nl hier kun je ook zoeken naar je tandarts of hij wel gediplomeerd is en eventueel of een beperking tegen hem geldt. Eventuele berispingen staan niet in dit register.

ps. bij het zoeken op adres of postcode dient de postcode van het woonadres van de tandarts gebruikt te worden, niet het praktijkadres, tenzij hij ook op het praktijkadres woont.

Yukkie

Ongelezen bericht door Yukkie »

Bijna elke tandarts is bij de NMTNMT (Nederlandse Maatschappij tot bevordering de Tandheelkunde) aangesloten. Bij de linkerframe Patient >zoekt u een tandarts kiezen.
De http://www.ant-online.nl/ is de beroepsorganisatie voor tandsartsen .

De NMT is de grootste beroepsorganisatie . Alleen deze vertegenwoordigd(e) de tandartsen bij overleg met overheden, verzekeraars etc.

De ANT is er later bijgekomen en is de niet dé beroepsorganisatie maar slechts één van de ....
of deze tegenwoordig ook als gesprekspartner geldt voor de overheidsinstanties, verzekeraars etc. weet ik niet. ( Misschien is er wel een lid van de ANT op dit forum .....? )

Maar zoals " Grover" hierboven al meldde is het BIG register de beste
oplossing om te kijken of hij/zij wel geregistreerd staat.

Je kunt natuurlijk ook naar een andere tandarts voor een second opinion
maar deze zal niet gauw afvallig zijn tegenover een collega, tenzij het de spuigaten uitloopt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

nou ben ik natuurlijk wel heel erg benieuwd OF deze tandarts gediplomeerd was....

Gesloten