LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte zorg genoemd op het internet

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
lmjlindelauff

Slechte zorg genoemd op het internet

Ongelezen bericht door lmjlindelauff »

Om te beginnen wil ik vermelden dat ik het goed vind als een malafide leverancier met naam en toenaam bekend wordt gemaakt. Maar bij de zorginstellingen waar nu over gesproken wordt, vind ik dat anders.
"De Bron" in Eijsden ken ik persoonlijk, omdat mijn moeder daar sinds ruim een jaar verblijft. "De Bron" was ook het enige huis dat bereid was mijn ouders (mijn vader leefde toen nl. nog) samen een plek te bieden. Andere zorgverleners konden hun geen plek bieden of wilden ze, na 53 jaar huwelijk, uit elkaar halen.
Ik vraag me daarom dan ook af waar de Inspectie op controleert. Zijn dat wel dezelfde zaken als waar de bewoners en familie op letten? Alle bezuinigingen op de gehele zorg in ons land hebben geleid tot minder personeel en meer regels. In "De Bron" wordt dit gelukkig met behulp van een massa vrijwilligers opgevangen. Indien Inspectie van mening is dat er te weinig professionelen ter beschikking zijn, dient de oorzaak bij de politiek van de kabinetten Balkenende gezocht te worden.
Laat de medewerkers in de zorg met rust, biedt de huizen meer financiële armslag, verminder de bureaucratie en zelfs de Inspectie kan tevreden zijn.
Wij, mijn moeder en de rest van de familie, zijn heel blij met de zorg die de medewerkers en vrijwilligers van "De Bron" bieden.

Walter van V

Re: Slechte zorg genoemd op het internet

Ongelezen bericht door Walter van V »

dat een zorgverlener of instelling onderzocht wordt betekent niet dat er iets mis is. Het kan een steekproefcontrole zijn, of naar aanleiding van een klacht of geruchten. Dat wordt mij uit uw bericht niet duidelijk, waar verwijst u precies naar?

lmjlindelauff

Ongelezen bericht door lmjlindelauff »

Ik verwijs naar het artikel "Slechte zorg genoemd op het internet" dat onder het kopje "NIEUWS" in de categorie "Internet" te vinden is. In dat artikel wordt met name gesteld dat "De Bron" een slechte waardering van de Inspectie krijgt.
Vandaar mijn reactie.

S.

Ongelezen bericht door S. »

http://www.telegraaf.nl/i-mail/article5 ... ce?cid=rss

En dan vraag ik mij af in hoeverre de inspectie voor de gezondheidszorg als onafhankelijk beschouwd kan worden.
Want; ze worden gefinancieerd vanuit dezelfde 'ruif', toch?

De inspectie valt onder de overheid en de zorginstellingen ontvangen subsidie van de overheid, wat uit hetzelfde potje komt als waaruit de inspectie zijn subsidie weer ontvangt.
Dus reken maar dat er geen belang is bij diepgaand onderzoek naar de werkelijke redenen waardoor een instelling slecht presteert.
Want dan komen er ineens rare belangenverstrengelingen naar voren en staan namen van bepaalde beleidsmakers zowel op de lijsten van de raden van bestuur van instellingen alswel bij de inspectie.

Gesloten