LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] storneren(geld terughalen van je rekening van vorige

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
solleila

storneren(geld terughalen van je rekening van vorige

Ongelezen bericht door solleila »

Indien er mensen zijn die lang moeten wachten op hun geld van hun vorige zorgverzekeraar. Storneren die boel. Vooral ACHMEA heeft er een handje van om je weken op je geld te laten wachten.
2 maanden,zijn ze helemaal gek!!!
Ze doen net of mensen een boom op hun rug hebben groeien om even 2x zorgtoeslag te betalen.
Dus doe het zelf. Storneren die hap.

Dan maar boze brieven. Zorg wel dat je verzekerd bent bij je andere verzekeraar en dat je daar bent aangenomen. Anders loop je onverzekerd rond. Zodra je een brief hebt van je verzekeraar met een verzekeringsnummer ben je in principe verzekerd.

Dilbert29

Re: storneren(geld terughalen van je rekening van vorige

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je gunt ze dus geen tijd om de boel fatsoenlijk af te handelen? In mijn woordenboek heet dat asociaal gedrag.

Jan-E

Ongelezen bericht door Jan-E »

Zorgverzekeraars Nederland heeft zelf toegezegd dat het in 10 dagen teruggestort zou worden...

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Dilbert hoe noem je het dan dat ze het
geld eraf gehaald hebben zonder dat ze daar
recht op hadden.
Het geld van je rekening afhalen hebben alle
verzekeraars voor elkaar maar dat terugstorten
niet vind ik maar raar.

solleila

Ongelezen bericht door solleila »

Zorgverzekeraars Nederland heeft zelf toegezegd dat het in 10 dagen teruggestort zou worden...
Dat heeft de regering gezegd. De zorgverzekeraars hebben gezegd binnen 2 maanden.

En dilbert wie is er asociaal. 2 maanden wachten op geld vind ik pas asociaal gedrag DAT STAAT IN MIJN WOORDENBOEK

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ach ja, Dilbert weet alles altijd zo goed! Voor hem maakt het niet uit, of dat er 2x afgeboekt wordt. Hij heeft geld zat en verdient goed, want hij krijgt geen zorgtoeslag. Dat zegd dus al genoeg.

En omdat het hem niet uitmaakt, denkt hij, dat het voor iedereen geen probleem is. Je krijgt je geld toch weer terug? Ja, maar voorlopig hebben ze het al wel dubbel van je rekening geplukt. En zo snel dat ze zijn met innen, zo traag gaat het als je geld terug moet vangen.

Marc K.

Ongelezen bericht door Marc K. »

Bij OHRA is het niet anders. Ik wacht al vanaf November op mijn teruggave van mijn particuliere ziektekostenverzekering. Heb reeds meerdere malen kontakt gehad met de verschillende verantwoordelijke afdelingen, maar de enige afdeling die snel en correct werkt bij OHRA is de afdeling incasso! Binnen no-time werd in 2005 mijn nieuwe Ziekenfondsverzekering vanaf November afgeboekt. Ook de nu nieuwe (nog) lopende Zorgverzekering vanaf Januari is al keurig afgeschreven.
De restitutie die naar hun eigen zeggen ruim 1000,-- bedraagt kan schijnbaar maar niet worden overgemaakt! Ook mijn voorstel om van de blijkbaar ergt fanatieke incasso afdeling wat mankracht en wellicht ook devotie richting het crediteurenbeheer te doen doorstromen vond geen gehoor.
"Direkt contakt met de juiste persoon" werkt Bij OHRA alleen bij reclameblokken en in de praktijk is het een zootje!
Storneren is zoals voorgesteld een goed middel, daardoor wordt de incasso afdeling getriggerd, en die komt wel snel in aktie. Wellicht dat via hen wel een snellere oplossing kunt bewerkstelligen. Het financiele gat valt dan aan de andere zijde, waar het voor de consument geen pijn doet. Let inderdaad wel op dat je wel elders een verzekering afsluit om wel gedekt te ziin.
Voor mij vallen OHRA en ACHMEA nu al door de mand.

Dilbert29

Hij heeft geld zat en verdient goed, want hij krijgt geen zorgtoeslag. Dat zegd dus al genoeg.
Ik heb geen geld zat, ik ben gewoon student. Dus een vetpot is het echt niet. De reden dat ik geen zorgtoeslag krijg is dat mijn vriendin een goed betaalde baan heeft en we dus een te hoog gezamenlijk inkomen hebben. Geen conclusies trekken als je de achtergrond niet kent.

bot321

Hai Dilbert weet nog steeds niet hoe
je dat noemt dat die verzekeringen
zomaar geld van je rekening afhalen
zonder dat ze er recht op hebben.
Ik noem dat ook asociaal gedrag.

Dilbert29

Ik noem het wachten op de financiele afhandeling tussen je oude verzekeraar en je nieuwe verzekeraar. Dat lost zich vanzelf op, maar kost alleen even wat tijd.

Geduld is zelfs in dit land een schone zaak !

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Dàn nòg Dilbert. Jou vriendin heeft dus genoeg inkomsten, om jou er zelfs van te onderhouden. Wat niet wil zeggen, dat wij dat ook allemaal hebben en dus dubbele incasso's kunnen missen. Jij waarschijnlijk via je vriendin wel! Wees d'r maar er zuinig op!

En Dilbert, ik loop ook al wat langer mee op dit forum, dus wist wel dat jij nog ... student.... ( 29 ) misschien inmiddels 30 bent. Maar dat even terzijde.

bot321

Nou Dilbert ik heb het ook laten storneren
want er werd in een keer 430 euro van mij rek.
af gehaald. Oude en nieuwe verzekering
voor mijn vrouw en mij samen.
Die 430 euro is 75% van mijn netto aow dus
dan moet ik maar wachten tot het de heren
beliefd om mijn geld terug te storten kan inderdaad
twee mnd.duren.Is mij al medegedeeld dat
het in Febr.ook gebeurd.Nou dan ben ik maar asociaal.

dees

Ongelezen bericht door dees »

:oops: Wat een puinhoop met die zorgverzekeringen.
Ik heb op 4-1-2006 een aanvraagformulier opgestuurd naar Zilveren Kruis Achmea.(dit i.v.m. collectieve zorgverzekering), met daarbij een opzegkaartje, ingevuld voor mijn oude verzekering CZ.
Vorige week naar Z.K.gebeld,dit i.v.m. tandartskosten en nog geen polis ontvangen.Deze mevrouw heeft voor mij de relatienummers aangemaakt, want de polis was nog niet bekend.Ik kon mijn tandarts rekening naar hun opsturen (heb de tandartsrekening nog maar niet weggedaan).
Vandaag weer gebeld(je komt er gewoon niet tussen) en eindelijk weer iemand aan de telefoon.Deze vertelde mij dat de relatienummers wel in de computer staan maar de verzekering is nog niet verwerkt.En de tandarts rekening konden wij maar het beste zelf betalen,als wij de polis binnen hadden dan kunnen wij deze naar hun opsturen. :cry: De ene zegt opsturen en de andere zegt zelf betalen en wachten op de polis.
Ik had ondertussen zelf maar de verzekering bij CZ opgezegd.Maar ik zie de bui al hangen.Februari komt eraan,en CZ zal het ook wel druk hebben.Dus hebben wij nu betaald voor januari bij CZ 316,50 (3 personen).En volgende week zal CZ wel weer 316,50 afschrijven dan komt Zilveren Kruis Achmea met 2 x 310,91 (januari,februari).En dan heb ik het nog niet over de tandartsverzekering van 81,40 die wij dus ook moeten voorschieten.

Gesloten