LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts conflict

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
natasja27

Tandarts conflict

Ongelezen bericht door natasja27 »

Hoi,

Graag zou ik jullie mening willen weten over onderstaande:

Begin december moest ik naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling, tijdens de behandeling heeft de tandarts een ragnaald van 4 cm!! in mijn keel laten vallen.. ik moest meteen naar het ziekenhuis, er is meteen een foto gemaakt om te kijken waar de naald was (hij was eerst in mijn keel blijven hangen, maar is gelukkig gaan zakken). Uit de foto bleek dat de naald in mijn maag zat. Ik kreeg daarom een maagonderzoek, de dokter kreeg de naald er niet uit.. Hij hoopte dat de naald er op een natuurlijke manier zijn weg zou vinden. Helaas gebeurde dat niet, drie dagen later kreeg ik zo'n pijn dat de naald onder narcose eruit is gehaald (van onder :? ). Van de tandarts heb ik helemaal niets meer vernomen (geen medeleven, helemaal niets).
Nu heb ik kosten gemaakt bij het ziekenhuis, en moet ik nu 150 euro zelf betalen. Ik heb mijn tandarts verzocht dit voor mij te betalen (wel het minste wat hij kan doen, ) Hij geeft aan dat hij dit niet van plan is, en gaf zelfs mij de schuld van alles, hallo wie heeft de naald nou laten vallen????) Vinden jullie het terrecht dat ik vindt dat de tandarts die 150 euro moet betalen? Wat zouden jullie in mijn geval doen, welke instanties zou ik eventueel kunnen aanschrijven om een klacht in te dienen?

mvrg,

Natasja

loesje 2

Re: Tandarts conflict

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Wat een schrik zeg! Ik zou een klacht indienen bij de NMT. Dit is de nedelandse maatschappij ter bevordering van de tandheelkunde. Zij zitten in Nieuwegein.
Tandartsen horen te zijn aangesloten bij een onafhankelijk klachteninstituut dit kan je opvragen bij de NMt.
De tandarts hoort volgens mij op te draaien voor de door jou gemaakte kosten.
Ik had een grote bos bloemen ook wel op zijn plaats gevonden.
Sterkte, ik ben benieuwd of je gewoon een rekening van de behandeling krijgt.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi loesje

idd de tandarts aansprakelijk stellen!!!
heb je rechtsbijstand en anders doen wat die gene voor mij schreef,wie is hij nou..
ik kreeg al pijn bij het idee..en nu ben ik toch wat gewend :oops: maar de naald eruit laten komen op een natuurlijk manier man dat ding kan overal blijven steken en dan eruit komen aaaaaaaaaaaaaaaahhh

nee sterker nog als je rechtsbijstand hebt,nog een schadevergoeding vragen ook!! gaan en aktie!! nu...

sterkte ermee....marieke!

natasja27

Ongelezen bericht door natasja27 »

bedankt voor jullie reactie's..., ik heb geen rechtbijstand helaas, maar ga zeker een klacht indienen bij het NMT (bedankt voor de tip).
Het gaat mij eigenlijk helemaal niet om die 150 euro, die ben ik toch al kwijt, maar meer om het principe, het was best wel heftig om mee te maken. Ik had gewoon wat meer medeleven van mijn tandarts verwacht, iedereen maakt fouten dus tandartsen ook, kan gebeuren. Ik ben normaal al niet zo gek van de tandarts, maar nu al helemaal niet meer. Ik heb nu wel een nieuwe tandarts, maar toch. Ik denk dat hij de behandeling nog wel in rekening gaat brengen (of een deel daarvan), nou dat ben ik echt niet van plan om te betalen!!!!

Gesloten