LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tandarts factuur
Tandarts factuur
Sinds kort ben ik ingeschreven bij een andere tandarts. Tijdens mijn kennismakingsbezoek heeft de tandarts mijn gebit bekeken en foto's gemaakt. Op het blote oog was er geen gaatje te zien. Wel op de foto was een verborgen gaatje te zien. Ik heb toen een vervolgafspraak gemaakt om dit gaatje te vullen. Ik heb hem verzocht om te verdoven. Gelukkig dat ik dit heb gedaan want hij heeft tijdens het boren per ongeluk mijn zenuw geraakt en heeft toen besloten deze zenuw te verwijderen. Hij heeft een noodvulling gemaakt. Op dat moment was hij klaar met behandelen. Vervolgens maakte hij duidelijk dat er een wortelkanaal behandeling voor mijn kies dient te gebeuren en hij maakte meteen een begroting van wel € 386,00! Ik was eerlijk gezegd woedend op hem. Ik kom voor een gaatje te vullen en ik ga weg met een noodvulling die mij geen keuze laat om een wortelkanaal behandeling te ondergaan om mijn kies te redden tenzij ik deze laat trekken (wat voor mij geen optie is). Mijn vraag is moet ik deze nota betalen of is dit voor rekening van de tandarts?
-
Re: Tandarts factuur
Nou dit kan altijd gebeuren..zenuwen kunne diep zitten bij de ene en bij de ander wat minder.
Rekening is naar mijn inziens voor u....hoop dat u verzekert bent?
Vroem antwoord misschien nog die is tandarts
Rekening is naar mijn inziens voor u....hoop dat u verzekert bent?
Vroem antwoord misschien nog die is tandarts
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 22 jun 2012 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat moet je zelf betalen tenzij je een dekkende verzekering hebt. De goedkoopste verzekering is elke dag poetsen. Drink geen cola en eet maar 5x op een dag zonder snoep of snack tussendoor. Deze zuuraanvallen beschadigen je tanden.
Zo kom je er wel achter wat de gezondheidszorg nu eigenlijk kost. Om kosten te besparen werden de tanden van veel mensen in de jaren '50 en '60 al op jonge (18 jaar !) leeftijd getrokken en vervangen door een kunstgebit. Die kant gaan we weer op met dit soort bedragen. Een goed gebit als onbetaalbare luxe.
Pas op met woedend worden wanneer je een verdoving hebt. Je kunt minder goed verstaanbaar zijn. Dit kan leiden tot misverstanden.
Ik weet dat tandartsen het werk veel minder leuk vinden door dit soort discussies.
Ik raad tandartsen daarom aan klanten hun algemene voorwaarden te laten tekenen alvorens met de behandeling te beginnen.
Zo kom je er wel achter wat de gezondheidszorg nu eigenlijk kost. Om kosten te besparen werden de tanden van veel mensen in de jaren '50 en '60 al op jonge (18 jaar !) leeftijd getrokken en vervangen door een kunstgebit. Die kant gaan we weer op met dit soort bedragen. Een goed gebit als onbetaalbare luxe.
Pas op met woedend worden wanneer je een verdoving hebt. Je kunt minder goed verstaanbaar zijn. Dit kan leiden tot misverstanden.
Ik weet dat tandartsen het werk veel minder leuk vinden door dit soort discussies.
Ik raad tandartsen daarom aan klanten hun algemene voorwaarden te laten tekenen alvorens met de behandeling te beginnen.
-
Dit zul je inderdaad moeten betalen. Heeft niks te maken met fouten van tandartsen, dit kan gewoon gebeuren.N.A. schreef:Sinds kort ben ik ingeschreven bij een andere tandarts. Tijdens mijn kennismakingsbezoek heeft de tandarts mijn gebit bekeken en foto's gemaakt. Op het blote oog was er geen gaatje te zien. Wel op de foto was een verborgen gaatje te zien. Ik heb toen een vervolgafspraak gemaakt om dit gaatje te vullen. Ik heb hem verzocht om te verdoven. Gelukkig dat ik dit heb gedaan want hij heeft tijdens het boren per ongeluk mijn zenuw geraakt en heeft toen besloten deze zenuw te verwijderen. Hij heeft een noodvulling gemaakt. Op dat moment was hij klaar met behandelen. Vervolgens maakte hij duidelijk dat er een wortelkanaal behandeling voor mijn kies dient te gebeuren en hij maakte meteen een begroting van wel € 386,00! Ik was eerlijk gezegd woedend op hem. Ik kom voor een gaatje te vullen en ik ga weg met een noodvulling die mij geen keuze laat om een wortelkanaal behandeling te ondergaan om mijn kies te redden tenzij ik deze laat trekken (wat voor mij geen optie is). Mijn vraag is moet ik deze nota betalen of is dit voor rekening van de tandarts?
Er speelt nog iets mee.
Juist omdat dat gaatje zo dicht bij de zenuw zat, is er een flinke kans dat de zenuw ontstoken zou raken en af zou sterven. En dan had je evengoed een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan.
Waarschijnlijk zat het gaatje precies bij je tandvlees? Hier nog een, een paar weken geleden, alleen ging dit bij mij nog wel goed. Vandaar dat ik het weet, de tandarts heeft het me toen uitgelegd, ook waarom er voorlopig nog geen kroon op kan, eerst maar eens een half jaar zien hoe de zenuw zich gaat houden.
-
ja of nog een graatje erger....
dan moet je naar de kaak voor een andere behandeling! leuk hoor....ben nog aan het bijkomen..
eerst 2x kanaal,toen 2x kaak,hoop toch dat het nu goed is! ik moet ook een jaar wachten om de tand te laten rusten voor een kroon!
dan moet je naar de kaak voor een andere behandeling! leuk hoor....ben nog aan het bijkomen..
eerst 2x kanaal,toen 2x kaak,hoop toch dat het nu goed is! ik moet ook een jaar wachten om de tand te laten rusten voor een kroon!
Ik wacht mijn hele leven al op een kroon.
-
Nog even geduld, Bea treedt af op 30 april 2015, dan krijg je Willem, en als die stopt zijn dochter, en daarna is er voorlopig niks meer, dan mag jij, heel misschien...sjoegel schreef:Ik wacht mijn hele leven al op een kroon.
-
Het is eigenlijk heel simpel, is het omdat de tandarts zelf te diep heeft geboord bij een daadwerkelijk klein gaatje zouden de kosten voor de tandarts zelf moeten zijn. Is het gebeurt omdat het gewoon een diep gat was is het zijn risico en dus kosten niet. Vaak kan je op een foto wel een indruk hebben maar kan je ondanks dat het anders lijkt met schoonmaken toch in de zenuw uitkomen. Dan geen wortelkanaalbehandeling doen is ronduit een kunstrijk zelfs. Ik vermoed dat het laatste scenario aan de orde was. Enige wat de tandarts wellicht aan te schrijven zou zijn is dat niet gewaarschuwd is voor dit risico, maar dat hangt erg van het beeld op de foto af.