LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts failliet, dossier zoek

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Miranda B

Tandarts failliet, dossier zoek

Ongelezen bericht door Miranda B »

In dec.'08 kwam mij ter ore via de media dat mijn tandarts failliet is gegaan. Helaas dus op zoek naar een andere tandarts. Deze wil dus graag mijn gegevens / dossier zien en ik wil het graag geven.

Nu is dat niet zomaar mogelijk en misschien wel mogelijk als ik 22,50euro per dossier (van mij + 2 dochters is dus bijna 70euro) wil betalen. Ik heb de curator gevonden die over deze zaak gaat en hij zou in zijn recht staan. Het blijkt nl. zo dat de gegevens 'ontvreemd' waren en dus moeilijk terug te vinden zijn!! Nou vraag ik je!

Ik wil gewoon graag gratis of tegen enige kosten voor kopieerwerk en verzendkosten (max. 4euro) mijn 3 dossiers hebben! Ze zijn toch vooral voor mij interessant en er moet toch een back up zijn?! Wie heeft er een idee wat ik kan doen?

Dank je, Miranda

Creatura

Re: Tandarts failliet, dossier zoek

Ongelezen bericht door Creatura »

Het lijkt mij dat er een beheerder moet zijn van de medische dossiers, zelfs wanneer dit de curator zou zijn. In dat geval is nog steeds de WGBO van kracht. Zie http://www.hulpgids.nl/wetten/wgbo.htm

Jij hebt een medisch belang dat de gegevens worden verstrekt. De kosten die de curator rekent zijn niet conform de WGBO. Ik denk dat je de curator hier even goed op moet wijzen!

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi miranda

anders laat je het lekker gaan.
mijn tandarts is helaas in sept 2008 helemaal afgebrand,de praktijk dan en hij is niet meer opnieuw begonnen,hij was nog van de oude stempel,geen pc alles op papier dom dom dom...alles was verbrand ook alles ook....
ik ben in jan pas naar de nw tandarts gegaan waar hij ons onder heeft gebracht die maakt een paar fotos en klaar is kees...maak je niet druk!
ik denk dat de foto;s goedkoper zijn als alles opvragen....

ze heeft alles weer goed nagekeken enz...en alles weer ingevoerd geen extra kosten..klaar is kees...
mvg marieke 2407

caramel9

Ongelezen bericht door caramel9 »

Merci beaucoup!

commission de surendettement - commission de surendettement, vous pouvez demander un dossier de surendettement.

Gesloten